אקזיט כחול לבן: אנודוט רוכשת את פילאוס בעשרות מיליוני דולרים

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמה לניהול עלויות הענן, שמאפשרת לארגונים למטב אותן

מימין: רוני קארפ, מנכ''ל פילאוס, דוד דריי, מנכ''ל אנודוט, וגבריאל גולדמן, ממייסדי פילאוס.

אקזיט כלל ישראלי: אנודוט הודיעה היום (ג') כי היא רוכשת את פילאוס, שפיתחה פלטפורמה לניהול עלויות הענן. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני דולרים.

לפי אנודוט, שפועלת בתחום של ניטור נתונים עסקיים, "הפתרון המשולב של שתי החברות, המבוסס על בינה מלאכותית ולימוד מכונה, יאפשר לעסקים לנהל את עלויות משאבי הענן שלהם ולחזות אותם באופן פרואקטיבי". בחברה אומרים כי "האצת השימוש בענן הפכה להוצאה משמעותית לעסקים רבים. לפי מחקרים 69% מהחברות משלמות לפחות 25% חיובים מיותרים מתקציב הענן שלהן".

פילאוס נרכשת שנתיים בלבד אחרי ההקמה

אנודוט פועלת בתחום הביג דטה, ובתוכו – בעולם הניטור העסקי על בסיס בינה מלאכותית. הפתרון של החברה מאפשר לארגונים מתחומי הפינטק, הטלקו, הגיימינג, האד-טק, האי-קומרס ועוד לנטר את כלל המידע העסקי שהם אוספים בזמן אמת. זאת, לצורך שיפור חוויית המשתמש, הגנה מקיפה על הכנסות וניהול מיטבי של הוצאות. היא הוקמה ב-2014 על ידי דוד דריי, המכהן כמנכ"ל החברה, שי לנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, ועירא כהן, סמנכ"ל מדעי הנתונים. הפלטפורמה שלה מנטרת מדדים עסקיים של ארגונים, במטרה לתת התראות כאשר ישנה פגיעה בהכנסות בשל אופן הקצאת המשאבים הארגוניים או המבנה של תהליכים עסקיים שונים. היא גייסה יותר מ-60 מיליון דולר ומעסיקה כמה עשרות עובדים, רובם בישראל ומיעוטם בווירג'יניה שבארצות הברית ובמשרדים במדינות נוספות.

פילאוס מסייעת לחברות לקבל תמונה מוחשית של עלויות הענן שלהן ולבצע אופטימיזציה שלהן על ידי ניטור סביבות הענן של הארגון מקצה לקצה, כולל פירוט של עלויות קוברנטיס. החברה נוסדה ב-2019 על ידי רוני קארפ, המנכ"ל, שעבד בין היתר באינטל, אינטואיט ואלטאיר – שנרכשה ב-2016 על ידי סוני ב-200 מיליון דולר, וגבריאל גולדמן, סמנכ"ל התפעול, שמאחוריו תפקידים בין השאר במאטומי ובאינטואיט. השניים החליטו ליצור מערכת ניהול ובקרה שמותאמת אישית לצרכים של כל לקוח, כדי לאפשר לו להיות יעיל בשימוש בענן. על לקוחותיה נמנות פייבר (Fiverr), נייס ואמדוקס.

לדברי דריי, "חלק גדול מהלקוחות שלנו מדווחים על האתגר שבניהול עלויות ענן. זו בעיה שחברות רבות מתמודדות איתה, בכל מגזר ובכל גודל. תמחור השימוש בענן מאוד מורכב והרבה ארגונים מתקשים להבין ולנתח את ההוצאה הזו. רבים פנו אלינו כדי לבדוק אם נוכל לסייע להם גם בניטור עלויות הענן, בין היתר כדי למנוע את ההפתעות בעלויות הגבוהות בסוף החודש". הוא הוסיף ש-"פילאוס היא הטכנולוגיה היחידה בשוק שיכולה לספק תמונה מלאה של כל עלויות הענן, ומאפשרת חיסכון של עשרות אחוזים בהן וניטור שלהן בזמן אמת".

"היכולת לחזות הוצאות על משאבי ענן ולזהות חריגות בשימוש ובעלויות משאבי ענן היא בעייתית. הבעיה הופכת למורכבת פי כמה בסביבות גדולות ודינמיות", אמר קארפ. "עבור ארגונים רבים, ההוצאה על ענן היא השנייה בגודלה אחרי שכר העובדים. חברות רבות מופתעות כל חודש מחדש מעלויות הענן שלהן, ורבות מרגישות שהדברים יוצאים משליטה".

באנודוט אומרים שבאמצעות הרכישה "נייצר חיזוי מדויק של שימוש בענן – דבר שיביא לחיסכון עצום בעלויות. בנוסף, משתמשים יוכלו להבין את הקשר בין שינויים בעלויות הענן למדדים עסקיים נוספים, וכך להבין אם הגידול בעלויות אלה פרופורציונלי לצמיחה של החברה. שילוב היכולות שלנו ושל פילאוס יאפשר לארגונים לנהל בצורה חכמה ופרו-אקטיבית את עלויות הענן שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים