ראש העירייה החדש של ניו-יורק רוצה לקבל את שכרו בביטקוין

אריק אדמס, שנבחר לאחרונה, אמר אתמול (א') ל-CNN כי רצונו לקבל את המשכורות הראשונות שלו בביטקוין, וזאת כדי לעודד את ניו-יורק להפוך ל"מרכז של חדשנות" ● בנוסף אדמס מעוניין שבבתי הספר יילמדו קריפטו

יקדם ביטקוין בעיר. אריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק החדש.

אריק אדמס, ראש עיריית ניו-יורק שנבחר לאחרונה, ניהל את קמפיין הבחירות שלו בהבטחה להיות מועמד ידידותי לעסקים. ואכן, מאז שנכנס לתפקיד הוא לקח את הגישה הזו לרמה חדשה – אדמס בישר שבכוונתו לקבל את משכורותיו הראשונות כראש העיר בביטקוין.

הסיבה שעומדת מאחורי המהלך הלא שגרתי, כך לפי דברים שאמר אדמס אתמול (א') בראיון לתכנית "State of the Union" של CNN, היא רצונו להפוך את העיר ניו-יורק למרכז הקריפטו החדש של ארה"ב בפרט, ובכלל ל"מרכז חדשנות".

אדמס הצהיר לראשונה על כוונתו לקבל ביטקוין כתשלום על עבודתו, כאשר משפיען קריפטו העלה את השאלה מי עומד להיות הפוליטיקאי האמריקני הראשון שיגבה את משכורתו במטבע הווירטואלי המפורסם ביותר, ואדמס מיהר להשיב שהוא האחד.

את כוונתו זו צייץ ראש העיר החדש של ניו-יורק גם בטוויטר. בשבוע שעבר (ה') הוא העלה ציוץ ובו כתב: "בניו-יורק אנחנו תמיד הולכים על גדול, אז אני הולך לקחת את שלושת המשכורות הראשונות שלי בביטקוין כשאהיה ראש עיר. ניו-יורק הולכת להיות המרכז של תעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים ותעשיות חדשניות שצומחות במהירות! רק חכו!"

פרנסיס סוארז, ראש עיריית מיאמי – מאחוריך!

אדמס ציין כי העניין שלו במטבעות דיגיטליים, כעמוד התווך של המדיניות הכלכלית שגיבש, מגיע בהשראת ראש עיריית מיאמי שבפלורידה, פרנסיס סוארז.

סוארז הוא מי שנחשב כ"מוח" מאחורי יוזמת הקריפטו המוצלחת של מיאמי המכונה CityCoin – מטבעות קריפטוגרפיים המאפשרים לתמוך בערים אהובות, בתוך קבלת תשואה בביטקוין. יוזמה זו הניבה יותר משבעה מיליון דולר לעיר, ועכשיו, כך לדברי אדמס, סוג כזה של חדשנות מגיע גם לניו-יורק במסגרת תכנית הביטקוין שלו.

עם זאת, אדמס לא רק התנדב להוביל את השינוי בכל הנוגע באימוץ ביטקוין בתפוח הגדול באמצעות משכורותיו, אלא מפגין באופן כללי מגמה של הבטחות גדולות לגבי עתיד מטבעות הקריפטו בעיר, והדגיש את כוונתו לנשוף בעורפה של מיאמי – כיום העיר הכי מזוהה עם מטבעות קריפטוגרפיים – ואף לנסות להפוך ליותר ידידותי לקריפטו ממנה.

מעניין לגלות גם כי שאיפותיו של אדמס בנוגע למטבעות קריפטוגרפיים אינן עוצרות רק בעסקים נטו. אדמס, שהוא קצין משטרה לשעבר, שהחליף את ביל דה בלאזיו בראש העירייה, הסביר בראיון גם כי הוא מאמין שבתי ספר צריכים להכין את התלמידים לנווט בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים.

במהלך השיחה עם CNN, אדמס תיאר את המטבעות הקריפטוגרפיים כ"אמצעי חדש לשלם עבור סחורות ושירותים ברחבי העולם כולו", וקרא לבתי ספר מקומיים לצייד את התלמידים ב"דרך החשיבה החדשה", שהביאה לעולם את טכנולוגיית הבלוקצ'יין ובנוסף את הנכסים הדיגיטליים במתכונת NFT.

ואולם אפשר שלא כולם יתלהבו מתכניותיו של אדאמס, שעלול גם להתקל במתנגדים בדרכו. כבר כעת די ברור שיהיה עליו להתעמת עם עמדתה בעניין של התובעת הכללית של ניו-יורק, לטיטיה ג'יימס, שהיא מועמדת לתפקיד מושלת העיר-מדינה ב-2022.

ג'יימס אמרה לבלומברג בעבר ששוק מטבעות הקריפטו אינו מקובל באופן התנהלותו כרגע, ושיש לבדוק לגביו חוקים חדשים. דבריה אלו עלולים להיות גורם מרתיע בעבור חברות ומשקיעים, וכן לאיים על כוונותיו הגרנדיוזיות של אדמס.

הביטקוין – שערכו נסק באחרונה – הגיע היום, עם מועד כתיבת שורות אלו, לשווי של 66,067.12, כך על פי נתוני אתר Coindesk.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים