"ל-VMware יש את הפוטנציאל ליצור סיסקו חדשה"

בעקבות הספין אוף של ענקית הווירטואליזציה מהחברה האם דל, שותפים שלה אומרים שהמחסום הוסר ושכעת היא יכולה ליצור שותפות טכנולוגית חדשה ומשופרת, עם חברות כמו סיסקו, HPE ו-AWS

ישנן הזדמנויות צמיחה רבות עבורה כחברה עצמאית. VMware.

לאחר אין סוף דיבורים, הערכות, ספקולציות ודיווחים, אמינים יותר או פחות, המהלך הצפוי יצא לדרך בשבוע שעבר, ודל (Dell Technologies) הפרידה את VMware ממנה. המהלך ישיא לענקית ה-IT יותר מתשעה מיליארד דולרים, שלדבריה יסייעו לה לבצע השקעות ולשלם התחייבויות. זאת, בעקבות רכישת הענק ממחצית העשור הקודם, של EMC, תמורת 67 מיליארד דולרים. רכישה זו הביאה לכך ש-דל אחזה בעלות של 81% מ-VMware, שהייתה חברה בת של EMC.

העילה למהלך, כפי שהוערך בעבר על רקע הפרסומים, היא הרצון לפשט את מבנה ההון של החברות, שכן המשקיעים העריכו את שווי החברות בערך נמוך יותר ממה שהיה יכול להיות להן אילו היו מופרדות, זאת בשל אי הוודאות הקשורה למבני הון מסובכים.

אלא ששינוי המעורבות של דל טכנולוגיות ב-VMware, הוא גם בעל פוטנציאל עבור ענקית הווירטואליזציה והענן ההיברידי: ליצור שותפות טכנולוגית חדשה, או להרחיב שותפויות קיימות במתכונת של המתחרות של דל, ביניהן סיסקו, HPE ואחרות.

"הספין אוף יוכל להיות בעל השלכות מסוימות על היחסים בין דל ל-VMware", אמר רוברט קבלוסק, מנמ"ר  Downers Grove, שהיא שותפה של שתי הנפרדות. "אני שמח על הפוטנציאל האפשרי, מאחר שאני תומך במה ש-VMware ודל עושות יחד בתחום – Vx:Rail לדוגמה, או במרחב הענן ההיברידי. אז בהחלט יכול להיות ש-VMware תיטה יותר לעשות דברים דומים עם טכנולוגיות כמו vSan או אפילו VMware clouds – בעננים ההיברידים שלה".

שותפים אומרים שהמחסום בין VMware לחלק מהמתחרות של דל בתחומי האחסון, השרתים, הענן והתשתית האחודה – יוסר בסופו של דבר. "אפשרי בעתיד שחברה כמו סיסקו, או HPE תתחיל ליצור פתרונות שיתמקדו ב-VMware. כבר יש להם כאלה עכשיו, אבל הספין אוף יוכל להרים את המחסום הזה יותר, כך ש- VMware תתחרה פחות ישירות בארגונים הללו. זה משאיר פתח לשותפות ולחדשנות יחד", אמר קבלוסק. "יש כאן לכאורה הרבה פוטנציאל. בנוסף, המהלך הזה יעמיק את מה שהחברה עושה. אני די אופטימי לכך ש-VMware גם תרחיב את השותפויות שלה".

רגו רגהוראם, מנכ"ל VMware החדש. צילום: VMware

רגו רגהוראם, מנכ"ל VMware החדש. צילום: VMware

להפוך ל"שוויץ' של עולם הענן ההיברידי"

בעקבות כנס הלקוחות השנתי שערכה החברה, אמר רגו רגהוראם, מנכ"ל ענקית הווירטואליזציה, כי "העובדה שהחברה לא תהיה קשורה ישירות לדל, תאפשר לה להפוך ל'שוויץ' של עולם הענן ההיברידי. כדי לעשות זאת עלינו להיות חברה עצמאית, ולשם אנחנו מכוונים". רגהוראם אמר שהספין אוף יאפשר לספקים "שקודם לכן נחשבו למתחרים של דל, לראות את VMware מחדש ולהיות מוכנים לשתף פעולה איתה מבחינה אסטרטגית".

מנהל בכיר אחר, בחברה שהיא ספקית פתרונות ושותפה גלובלית של דל, סיסקו, VMware, מיקרוסופט ואמזון, אמר שהוא מצפה כי VMware תיצור פתרונות חדשים והיצע חדש יחד עם ספקים אחרים, במיוחד עם AWS. "הם רוצים להוביל את תחום הענן ההיברידי. הם כבר בדטה סנטר והם יודעים שהלקוחות שלהם מעבירים עומסים רבים לענן של AWS. הפרידה של דל ו-VMware תוכל לאפשר להם לבצע את פריצות הדרך בתחום ה-SaaS שהם רוצים, במיוחד בכל הקשור לארגונים גדולים. ישנן הזדמנויות צמיחה רבות עבור VMware כחברה אם הם יחברו יותר ל-AWS".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    מצחיק איך שהמוזיקה משתנה לפי נוחות הסיטואציה: כשרכשה של את vmw אמרו בדיוק ההיפך... זה ייצור קבוצת טכמולוגייה משמעותית, בלה בלה בלה... עכשיו כשלדל נגמר הכסף ויש הר של חובות - אומרים בדיוק ההיפך 🤔

אירועים קרובים