מה צריך לדעת לפני שרוכשים מערכת אנליטיקה?

ענבל טדסקי, מנהלת קבוצת מדע הנתונים באנודוט, התייחסה בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים לאתגרים המרכזיים בתחום האנליטיקה, וסיפרה איך הפתרון של החברה נותן להם מענה

ענבל טדסקי, מנהלת קבוצת מדע הנתונים באנודוט.

"כל חברה זקוקה למערכת חיזוי – אנליטיקה, כי כל חברה צריכה לדעת איך לכלכל נכון את צעדיה ולתכנן מה היא עושה. לחלק מהחברות אין מערכות חיזוי ואחרות מנסות לעשות את החיזוי לבד – ורבות מהן נכשלות. מה שנדרש הוא מערכת שתדע לבצע זאת על הצד הטוב ביותר, שתהיה טובה ואוטומטית", כך אמרה ענבל טדסקי, מנהלת קבוצת מדע הנתונים באנודוט.

טדסקי דיברה בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במיינדספייס בתל אביב. את הכנס הנחה בן פלד, יוזם האירוע וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים.

בדבריה סיפרה טדסקי על אנודוט ואמרה כי היא עוסקת בחיזוי לארגונים, בין היתר באמצעות לימוד מכונה. הלקוחות העיקריים שלה הם חברות טלקום, חברות דיגיטליות וארגונים פיננסיים. בין הפתרונות של החברה: ניתוח של העלויות, למשל בשירות הענן של AWS, ושל ביצועי פרסום בשירותים כמו Google Ads, אייג'נט (סוכן) שמקושר לבסיס הנתונים של אורקל, עיבוד של אירועים על גבי ה-Event Hubs של Azure, ואיסוף וניתוח דטה ממערכת ה-CRM של סיילספורס.

היא ציינה כי "ארגונים נוטים לחשוב שסטטיסטיקה בסיסית מספיקה לצורך חיזוי טוב – אלא שזה לא נכון. חיזוי טוב של מכירות עומד על חמש רגליים: ניתוח הטרנדים הקיימים בשוק, האם הביקוש למוצר הוא עונתי, אירועים מיוחדים שעשויים או עלולים לקרות, אימוציות ורובסטיות".

"נדרשת שיטה אוטומטית לביצוע החיזוי, משום שלעתים יש צורך לעדכן את הניתוח והחיזוי בפרקי זמן קצרים מאוד – בכל שבוע, יום או אפילו שעה. יש הרבה חברות שעושות את זה, אבל לימוד המכונה יכול לענות על האתגר על הצד הטוב ביותר – ואת זה יש לנו, באנודוט. נדרשת שיטה אוטומטית שתבחר את תדירות החיזוי ותדע לאמן מחדש את המודל", אמרה טדסקי.

"לפני שמשקיעים זמן וכסף בבניית או קניית מערכת חיזוי, יש כמה נושאים שצריכים לתת עליהם את הדעת: ראשית, חייבים להבין איך הארגון הולך להשתמש בחיזוי, מה הוא עומד לעשות עם זה. ארגונים רוצים תחזית אבל לעתים קרובות לא יודעים איך לצרוך אותה – וזה דבר שצריכים להגדיר מההתחלה. כמו כן, צריך לדעת איך להעריך את מערכת החיזוי, ולהבין איזה ערך היא נותנת לארגון – האם אנחנו מבצעים אנליטיקה כדי להעלות את המכירות, להוריד את העלויות או כל דבר אחר. שלישית, לא צריך בהכרח למדוד מדויקות של המערכת כהצלחה. יש הרבה מערכות מבוססות לימודי מכונה שזהו הקריטריון כשזה נוגע אליהן, אבל זה לא תמיד צריך להיות כך", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים