האם אילון מאסק עומד לסיים את הרעב העולמי באמצעות הונו?

מאסק מוכן למכור מניות טסלה כדי לתרום 6 מיליארד דולר, שתכנית המזון העולמית של האו"ם טוענת כי ייפתרו את מצוקתם של מי שעלולים למות בהיעדר מזון זמין ומיידי ● מדובר בשני אחוזים מכלל הונו ● האם הדבר יקרה?

משמיץ את ווטסאפ. אילון מאסק

האיש העשיר בתבל, יזם היי-טק אילון מאסק, בישר באחרונה כי הוא מוכן לתרום את הסכום שביקש מנהל תכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP),  דייוויד ביזלי, כדי להילחם ברעב העולמי, אך בתנאי שיעודכן בדיוק למה וכיצד ישמש הכסף.

ביזלי התייחס אל ג'ף בזוס ואל מאסק – שתי הדמויות שמובילות את טבלת המולטי-מיליארדרים ובעלי הכוח הפיננסי הגדול ביותר בעולם כיום – ואמר באחרונה בראיון ל-CNN כי "קבוצה של אנשים אולטרה-עשירים יכולה לעזור לפתור את הרעב בעולם עם שבריר מנכסהים".

הוא הבהיר כי מדובר על צורך ב-"שישה מיליארד דולר, כדי לעזור ל-42 מיליון אנשים, שממש הולכים למות אם לא נגיע אליהם. זה לא מסובך", קבע.

תכנית המזון העולמית של האו"ם, ה-WFP

תכנית המזון העולמית של האו"ם, ה-WFP

מאסק הגיב אתמול (א') לדברי ביזלי, באמצעות ציוצים מן הסתם, וענה למנהל תוכנית המזון העולמית. הבעלים ומנכ"ל טסלה, SpaceX, נוירלינק ועוד חברות טכנולוגיה מתקדמות ועצמתיות, הציע כי יתרום את המיליארדים שתכנית האו"ם מבקשת לגייס, אך הבהיר כי ביזלי יצטרך להגיב תחילה לשניים מתנאיו – הראשון הוא שיסביר לציבור ולו עצמו כיצד סכום הכסף הזה יכול לשים קץ לרעב בעולם; והשני הוא שהנהלת החשבונות תהיה שקופה ופתוחה, כך שכל מי שירצה יוכל לראות את ההשקעה וגלגוליה בזמן אמת.

הדגמה דרך דברי ד"ר אלי דוד הישראלי

ואולם מאסק גם הבהיר בציוציו בעניין כי לדעתו לא מדובר בעניין כל כך פשוט כפי שביזלי טוען.

ד"ר אלי דוד מאוניברסיטת בר אילן, יזם סדרתי של חברות סטארט-אפ בתחום ה-AI, המתמחה בלמידה עמוקה (רשתות עצביות) ובחישוב אבולוציוני התייחס גם הוא לבקשתו של ביזלי מבזוס ומאסק. דוד ציין בציוץ שלו שאותו הגדיר כ"בדיקת עובדות" שה-WFP גייסה 8.4 מיליארד דולר בשנת 2020. 

מאסק, שרצה להציג את הקושי המגולם במצב, הדגים את עמדתו דרך תגובה לפוסט הזה של דוד, ושאל את עוקביו, אם אכן זה כך – מדוע הכסף שכבר גויס "לא פתר את הרעב בעולם אז?".

באתר האינטרנט של ה-WFP צוינה לכאורה התשובה לכך – עדיין חסרים 5.3 מיליארד דולר מהסכום הדרוש לשם פתרון מלא של הבעיה.

מאסק צייץ שאם ה-WFP תצליח "לתאר בשרשור הטוויטר הזה בדיוק איך 6 מיליארד דולר יפתרו את הרעב בעולם, אני אמכור את מניות טסלה עכשיו ואעשה את זה".

ביזלי לא נותר חייב וענה בטוויטר למאסק. הוא כתב: "elonmusk@, במקום ציוצים, הרשה לי להראות לך. אנחנו יכולים להיפגש בכל מקום – כדור הארץ או החלל – אבל אני מציע בשטח, שם אתה יכול לראות את WFP@ – האנשים, התהליכים וכן, הטכנולוגיה, בעבודה. אני אביא את התכנית, ואפתח ספרים".

יצוין כי בזוס לא הגיב כלל לסוגיה.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי כספי

    תרומות לעולם השלישי הוא טעות. האזרחים שחיים בעוני ובמצוקה לא משנים את תפיסת העולם שלהם שלהוליד ילדים יש השלכות של דאגה לפרנסה למזון ולחינוך, על העולם לתת סוכריות רק לאוכלוסייה שתוכיח שהיא מפחיתה את הילודה אחרת העתיד לא ורוד להם ולא למדינות המערב שהפליטים מהעולם השלישי מציפים אותם.

  2. רוני

    הלוואי שיקרה ויצליח. כשיש רצון ונתינה הכל אפשרי👍

  3. רובי

    אם יש דבר טוב בעולם הזה לבני האדם,זה לעזור לבני אדם אחרים,לפחות לאוכל שיתן להם חיים,,כול מי שעוזר ,יבורך,,לצערינו חלק גדול מהרעב קשור לסיכסוך צבאי כזה או אחר ,לכן יש לעיתים בעייה למנוע רעב

  4. הפטריוט מהדרום

    שום סכום לא יכול לפתור את בעיית הרעב של חלק מהאנשים בעולם, אלא רק הגבלת הילודה בעולם השלישי!

  5. חוני

    שיעזור לאפגנים במקום לעשות שטויות עם הכסף שלו. אנשים מוכרים את הילדות שלהם בכוח .ואונסים אותן

  6. חצי

    מאסק הגיב יפה מאוד למה שנשמע יותר מדי כמו פופוליזם. אני מקווה שהם אכן יפגשו, שהמפגש יתועד ויפורסם ביוטיוב או במקום אחר, ושאם אכן אותם 6 מליארד יכולים לתרום לעולם, מאסק יעמוד בהבטחתו ויתרום אותם. איכשהו אני סומך עליו יותר מאשר על דייויד ביזלי.

אירועים קרובים