ענקית השבבים היפנית רנסס רוכשת את סלנו ב-315 מיליון דולר

חברות יפניות ממשיכות להשקיע בהיי-טק הישראלי, והעסקה החדשה היא עוד הוכחה לכך ● הרכישה תסייע לחברה היפנית להרחיב את סל פתרונות הקישוריות שלה

צוות סלנו חוגג את האקזיט.

החברה היפנית רנסס (Renesas Electronics Corporation) הודיעה שהיא רוכשת את חברת סלנו (Celeno Communications), הישראלית תמורת 35.8 מיליארד יאן, שהם כ-315 מיליון דולר, לפי שער נוחות של 114 יאן לדולר.

הרוכשת היא ספקית מובילה של פתרונות מתקדמים של מוליכים למחצה, ואילו החברה הנרכשת מספקת פתרונות Wi-Fi חכמים וחדשניים, ומציעה מגוון רחב של פתרונות לתקשורת אלחוטית – בהם מערכות על שבב לתקשורת Wi-Fi ופתרונות תוכנה עבור שווקים כגון: רשתות ביתיות עתירות ביצועים, בניינים חכמים, השוק הארגוני, התעשייתי ועוד. המערכת על שבב של סלנו היא הקומפקטית ביותר הקיימת בשוק לרשתות Wi-Fi 6 ו-6E, ומספקת קצב תעבורה יוצא דופן ואבטחה משופרת עם שיהוי נמוך וצריכת הספק נמוכה.

סלנו הוקמה בשנת 2005 על ידי גלעד רוזן, המכהן כמנכ"ל החברה מהקמתה. לחברה מעל 100 לקוחות ברחבי העולם. בסך הכל מכרה החברה מעל 80 מיליון צ'יפים ללקוחותיה. סלנו היא מחברות השבבים הבודדות בארץ שהגיעו להיקפי מכירות משמעותיים של עשרות מיליוני דולרים. החברה גייסה מהקמתה כ-140 מיליון דולר.

רכשה את סלנו הישראלית. רנסס

רכשה את סלנו הישראלית. רנסס

Doppler Imaging – מהטכנולוגיות המתקדמות של סלנו

אחת הטכנולוגיות המתקדמות שפותחו בסלנו היא Doppler Imaging, טכנולוגיית דימות מבוססת Wi-Fi בעלת רזולוציה גבוהה, שנותנת פתרון מקיף ראשוני מסוגו לטיפול באוכלוסייה המבוגרת ולמטופלים בבית, לצד מערכות אבטחה ביתיות, מערכות נהיגה בטוחה ומערכות למפעלים דיגיטליים ומקושרים.

הטכנולוגיה הייחודית של סלנו מציגה את האנשים והאובייקטים במרחב, עוקבת אחריהם ומנתחת את תנועתם ומיקומם באמצעות רשת Wi-Fi סטנדרטית, ומבטלת את הצורך במספר גדול של מצלמות או חיישנים בסביבות ביתיות ובבניינים מסחריים.

רנסס נחשבת לספקית מספר אחת בעולם של מיקרו-מעבדים, ומציעה מגוון רחב של מעבדי MCU/MPU/SoC בעלי צריכת זרם נמוכה, חיישנים וטכנולוגיות לניהול הספק. היכולות המוכחות של סלנו בתחומי ה-Wi-Fi והתוכנה משלימות בצורה מיטבית את היכולות של רנסס. המיזוג בין שתי החברות יוצר סל פתרונות משולבים ומקיף מקצה לקצה, המתמודד עם השווקים הצומחים במהירות של אפליקציות לקישוריות בהספק נמוך כמו: IoT, תעשייה, תשתיות ותעשיית הרכב.

גלעד רוזן, מייסד ומנכ"ל סלנו.

גלעד רוזן, מייסד ומנכ"ל סלנו. צילום: אסנת קרסננסקי

הרחבת מערך המחקר והפיתוח

באמצעות הרכישה, רנסס גם מרחיבה, את מערך המחקר והפיתוח שלה על בסיס מרכז הפיתוח של סלנו בישראל, והיכולות של מרכזי המו"פ של סלנו באוקראינה ובהודו. המהלך יאפשר לה להרחיב את מגוון השירותים ללקוחותיה ברחבי העולם ולהבטיח את רציפותם.

"העסקה שהכרזנו עליה היום מדגישה את המחויבות המתמשכת שלנו לשפר ביצועים ויעילות במערכות אלקטרוניות", אמר היידטושי היבאטה, נשיא ומנכ"ל רנסס. "בהמשך לרכישת חברת Dialog, שהרחיבה את סל פתרונות הקישוריות שלנו, ההצטרפות של סלנו מספקת לנו יכולות נוספות בתחום קישוריות ה-Wi-Fi, ובאמצעותן נוכל לספק פתרונות לקישוריות מקצה לקצה, הן לנתבים והן למכשירי קצה מחוברים. רנסס נמצאת עתה בעמדה חזקה לנצל את ההזדמנויות הרבות הנובעות מהצמיחה המהירה של תחום הקישוריות והביקוש שיוצר העולם המקושר".

"הרכישה היא מהלך משמעותי הן ללקוחות שלנו והן לעובדים שלנו. העומק והעוצמה שלנו, המשולבים עם סל הפתרונות המשובצים המובילים של רנסס יאפשרו לנו לבנות ביחד תחומי צמיחה חדשים שנוכל לכוון אליהם את מאמצינו", מסר גלעד רוזן, נשיא ומנכ"ל סלנו. "רנסס תספק לנו יכולות גם בתחומי השיווק והמכירות, שיביאו את מוצרינו למגוון רחב יותר של לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים