קומסק נמכרת להאב סקיוריטי הישראלית תמורת 70 מיליון שקלים

30 מיליון שקלים מהסכום ישולמו במזומן ● בהאב סקיוריטי טוענים כי הרכישה תגדיל את ההכנסות שלה לרבע מיליארד שקלים בשנה

נרכשת. קומסק

קומסק, חברת אבטחת מידע מוותיקות ההיי-טק הישראלי, נמכרת לחברה ישראלית אחרת שפועלת באותו התחום – האב סקיוריטי. סכום הרכישה עומד על 70 מיליון שקלים, מהם 40 מיליון במזומן ו-30 מיליון במניות נעולות ממכירה לתקופה של חצי שנה לאחר סגירת העסקה.

בהודעה שפרסמה היום (ד') כותבים אנשי האב סקיוריטי שהם מעוניינים להגדיל באמצעות הרכישה את תשתית המכירות ורשימת הלקוחות של החברה, וטוענים שההכנסות שלה יעלו בעקבותיה לרבע מיליארד שקלים בשנה.

קומסק היא מהחברות הוותיקות בישראל בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. החברה נוסדה ב-1987 על ידי ניסים בר-אל, הונפקה בבורסה ב-2010 ונמכרה ב-2014 לעילדב השקעות תמורת סכום גבוה במעט מזה של הרכישה הנוכחית – 76 מיליון שקלים. אודי ארטל משמש כמנכ"ל החברה. יש לקומסק מאגר לקוחות רחב בתחומים כגון פיננסים, היי-טק, תשתיות וממשלה, ושלוש חברות בנות: בבריטניה, בהולנד וחברה שעוסקת בתחום ההפצה. החברה מציעה פתרונות סייבר ואבטחת מידע, בעיקר בעולמות אבטחת האפליקציות, אבטחת ובדיקת קוד מקור, ייעוץ למחזור חיי פיתוח אפליקטיבי, אבטחת תשתיות, אבטחת תקשורת, מבדקי חדירה (בלאק בוקס), ביקורת ווייט בוקס, מידול איומים ו-Design review. היא אף פיתחה את מוצר אוטומציית הסייבר D-Storm, שמאפשר לארגונים לבצע בדיקות חסינות מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS). מחזור המכירות השנתי של קומסק עומד על כ-120 מיליון שקלים.

האב סקיוריטי הוקמה לפני ארבע שנים על ידי יוצאי יחידות המודיעין 8200 ו-81. החברה פיתחה פתרון מחשוב מוצפן שמטרתו מניעת חדירה עוינת והגנה על המידע הרגיש של חברות וארגונים. פלטפורמת הסייבר שלה לתחומי הבינה המלאכותית, הדטה, הפינטק והתשתיות מתוכננת ומיוצרת בישראל. החברה מעסיקה כ-400 עובדים ומשרדיה ממוקמים בישראל ובארצות הברית.

"סינרגיה גבוהה במיוחד בין החברות"

לדברי אייל משה, מנכ"ל האב סקיוריטי, "קומסק היא חברת סייבר ואבטחת מידע ותיקה ומוערכת. יש סינרגיה גבוהה במיוחד בין החברות, מה שיסייע לנו להגדיל בצורה משמעותית את מכירת הפתרונות שלנו ברחבי תבל".

רוני שטרנבך, יו״ר ובעל השליטה בקומסק, אמר כי "השילוב בין החברות מאגד עסקים מבוססים, חובקי עולם, עם פוטנציאל צמיחה עצום על גבי תשתית מכירות קיימת ברחבי העולם. אנחנו נשארים שותפים ובעלי מניות מתוך אמונה שלמה ששווי החברה הממוזגת גבוה משמעותית מסך חלקיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים