דדי פרלמוטר, מחלוצי ההיי-טק, מונה ליו"ר צוות ממשלתי להגדלת ההון האנושי בענף

פרלמוטר יעמוד בראש צוות בינמשרדי שהוקם על רקע קביעת הממשלה החדשה בקווי היסוד שלה יעד של הגדלת תעסוקה בהיי-טק מ-10% ל-15% מהמועסקים בישראל בתוך חמש שנים * פרלמוטר: "אעשה כל שניתן כדי להציע פתרונות מעשיים ואפשריים למימוש על מנת לסייע לחברה הישראלית"

דדי פרלמוטר, ראש ועדה בינמשרדית לטיפול במחסור החמור בכוח אדם בהיי-טק.

על רקע משבר כוח האדם החריף בתחום ההיי-טק בישראל, מינתה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, את דדי פרלמוטר, מחלוצי ההיי-טק הישראלים ולשעבר סגן נשיא אינטל העולמית, ליו״ר צוות בין משרדי, שיגבש המלצות לטיפול בבעיית כוח האדם בענף ההיי-טק ולהגברת העסקת ישראלים בתחום ההיי-טק בישראל.

הקמת הצוות נעשית גם על רקע העובדה שהממשלה החדשה קבעה בקווי היסוד שלה יעד של הגדלת תעסוקה בהייטק, מ-10% ל-15% מהמועסקים בישראל בתוך חמש שנים, אתגר לאומי שידרוש תוספת של מאות אלפי עובדים. בנוסף, הענף מתאפיין כיום בהיעדר מוביליות חברתית, ואינו ממצה את הפוטנציאל הקיים באוכלוסיות השונות במדינת ישראל.

פרלמוטר נענה לבקשת השרה וצפוי לעמוד בראש צוות בין משרדי רחב, שהרכבו נקבע בהחלטות הממשלה ערב התקציב, ויכלול את מנכ"ל רשות החדשנות, מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, הממונה על זרוע העבודה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יו"ר ות"ת, נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה – או באי כוחם, וכן נציגי אקדמיה ותעשייה שימונו.

דדי פרלמוטר הוא אחד מחלוצי ההיי-טק הישראלי, ובמשך ארבעה עשורים כיהן בתפקידים שונים, רבים מהם בכירים, באינטל. תפקידו האחרון בחברת הענק היה סגן נשיא בכיר במטה העולמי, פרלמוטר חתום על כמה מהפיתוחים המרכזיים של אינטל, ששינו את העולם הטכנולוגי והשפיעו על כל אחד. כיום הוא יזם, משקיע בחברות היי-טק ומקדיש לא מעט זמן ליזמות בנושאי חינוך וצמצום פערים.

פרלמוטר אמר עם מינויו, כי ״תעשיית ההיי-טק בישראל היא מנוע צמיחה, פריון ותעסוקה. היא הקטר של המשק הישראלי. חייבים לשמר את התעשייה הזו חזקה ואיתנה. יש מחסור בכוח אדם בהייטק וקיים חוסר גיוון באוכלוסיות המשתלבות בפועל בתעשייה זו. את הבעיות הללו צריך לפתור על מנת לשמר את היתרון הטכנולוגי המשמעותי והמוערך שיש לישראל בעולם ולהמשיך להיות בית לחברות ענק בינלאומית לצד חברות ישראליות צומחות וסטארט-אפים מעולים, ובתוך כך להקטין פערים וליצור הזדמנויות. הקמת הוועדה היא צעד חשוב בדרך לפתרון, ואעשה כל שניתן כדי להציע פתרונות מעשיים ואפשריים למימוש על מנת לסייע לחברה הישראלית. אני מודה לשרה על האמון ומברך על החשיבות שהיא רואה בנושא זה".

לדברי השרה פרקש הכהן, ״תקופת הקורונה הוכיחה עד כמה ענף ההיי-טק בישראל חשוב לכלכלת ישראל. זהו הענף שדחף קדימה את המשק הישראלי, ובזכותו המשק הישראלי מראה נתוני צמיחה מצוינים למרות הקורונה. עלינו החובה להמשיך ולטפח את תחום ההיי-טק ברמה האסטרטגית לטווח הארוך לאור התרומה החריגה של תחום זה למשק הישראלי. לצד השגשוג האדיר שחווה הענף הוא סובל ממחסור חריף בכוח אדם איכותי ומחוסר העסקה של מגזרים שלמים, שיכולים וצריכים להשתלב בו. הצוות הבין משרדי בראשות פרלמוטר ימליץ על צעדים שיש לנקוט כדי לטפל בטווח הארוך באתגרי ההון האנושי בהיי-טק, לטובת כל אזרחי ישראל. הגיע הזמן להתייחס לענף הזה כענף אסטרטגי ממדרגה ראשונה לכלכלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים