עסקת ענק: קייפ של טדי שגיא רוכשת את ExpressVPN ב-936 מיליון ד'

הרכישה, אחת הגדולות ביותר של חברה זרה על ידי חברת טכנולוגיה ישראלית, תהפוך את קייפ לחברת ההיי-טק הישראלית בעלת כמות הלקוחות הגדולה ביותר: כשישה מיליון לקוחות משלמים

טדי שגיא.

עסקת ענק בקנה מידה ישראלי: קייפ שבשליטת טדי שגיא, ספקית תוכנה לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת, רוכשת את ExpressVPN האמריקנית תמורת 936 מיליון דולר במזומן ובמניות, בעסקה שהיא אחת הרכישות הגדולות ביותר של חברה זרה על ידי חברת טכנולוגיה ישראלית. בעקבות הרכישה, תהפוך קייפ לחברת ההיי-טק הישראלית בעלת כמות הלקוחות הגדולה ביותר: כשישה מיליון לקוחות משלמים.

זוהי הרכישה הגדולה ביותר והשלישית במספר של קייפ, לאחר שרכשה במרץ השנה את וובסלנס הישראלית תמורת 149 מיליון דולר, ובנובמבר 2010 את PIA (ר"ת Private Internet Acsses) האמריקנית תמורת 128 מיליון דולר.

ExpressVPN הוקמה בשנת 2009 על ידי 2 מייסדים, פיטר בורצ'ארדט ודניאל פומרנץ, ובעשור האחרון הפכה לאחת מהחברות המובילות בעולם באספקת פתרונות פרטיות ברשת. החברה משרתת יותר משלושה מיליון מנויים משלמים ברחבי 180 מדינות שונות, וכמחצית מהם בארה"ב לבדה. לחברה יש הסכמי הפצה עם חברות ענק דוגמת HP, נוקיה ופיליפס. בחמש השנים האחרונות צמחו הכנסותיה מ-83.9 מיליון דולר ל-279.4 מיליון דולר בשנת 2020.

לאחר הרכישה צפויות הכנסות קייפ בשנת 2022 להיות בין 610-624 מיליון דולר. החברה הממוזגת תעסיק כ-730 עובדים.

הרכישה מחזקת משמעותית את היכולת של קייפ ליישם את מטרותיה האסטרטגיות ואת תוכניתה למינוף צמיחתה: הרחבת בסיס הלקוחות העולמי, הגדלת הערך של הלקוח לכל אורך מחזור חייו, הרחבת יכולות השיווק, מינוף פלטפורמת רכישת הלקוח, שימור הצמיחה של החברה דרך רכישות והרחבת פורטפוליו המוצרים ויכולות ההפצה.

עידו ארליכמן, מנכ"ל קייפ בחמש השנים האחרונות, ציין, כי "רכישת ExpressVPN מאפשרת לנו למקם את קייפ בקדמת חזית אספקת פתרונות האבטחה והפרטיות החדשניים ביותר לכל הצרכנים ברחבי העולם, ותאפשר לצרכנים להחזיר לידיהם את השליטה על הזהות והחיים הדיגיטליים שלהם. אנחנו מאמינים כי עסקה זו היא הוכחה לחוזק הפעילות הקיימת שלנו ואסטרטגיית הצמיחה שלנו. הרכישה ממצבת אותנו באופן אידיאלי להמשך הרחבת דריסת הרגל העולמית שלנו בעידן שבו אבטחה ופרטיות דיגיטליות מעולם לא היו חשובות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים