כך סייע ה-IT של מד"א למתווה הטסים לאומן

ההתארגנות המהירה של צוותי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של מד"א אפשרה את מבצע בדיקות הקורונה המהירות, שייערכו לעשרות אלפי ישראלים ששוהים באומן לפני עלייתם למטוס בחזרה לישראל

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר

אגף הטכנולוגיות ומערכות המידע של מגן דוד אדום מלווה את מבצע בדיקות הקורונה המהירות, שייערכו לעשרות אלפי ישראלים ששוהים באומן לפני עלייתם למטוס בחזרה לישראל. על פי בקשת הממשלה נרתם מד"א למבצע המיוחד הזה בתוך כמה ימים,

כ-70 אנשי מד"א, בהם צוותים של אגף המחשוב, כבר יצאו לאומן על מנת להיערך למבצע הבדיקות. לדברי, עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מד"א, בדיקות הקורונה ייערכו בשיטה המולקולרית, שהן ברמת אמינות גבוהה יותר מבדיקות אנטיגן, וקרובות יותר בתוצאות לבדיקות PCR. "הפענוח הוא ברמת אמינות גבוהה, זהה לבדיקות מעבדה, כאשר התשובות ניתנות תוך חצי שעה", אומר רוזנלבט.

הבדיקות יהוו חלופה לחובת הבדיקה שצריך לבצע כל מי שטס לישראל מחו"ל, אולם אינן מחליפות תהליכי בדיקה אחרים שמתחייבים ממי שנוחת בנתב"ג, על פי הנחיות משרד הבריאות.

כדי לתמוך במבצע המיוחד הזה, צוותי אגף הטכנולוגיה של מד"א הטיסו לאומן ערכות של מסופונים ומדפסות ייעודיות, שישמשו להוצאת תוצאות הבדיקות. כמו כן נכתבה תוכנה ייעודית, המותאמת לפרויקט הזה, כאשר רוזנבלט מציין, כי הושם דגש על כך שהמערכת יכולה לעבוד גם באופליין. הסיבה היא, שהייתה דרישה של משרד הבריאות לקבל בזמן אמת את תוצאות הבדיקה של כל אחד מהנוסעים, אולם בשל החשש מתקלות תקשורת, וכדי לא לעכב את מערך הבדיקות, המערכות שמד"א מתקין מסוגלות לעבוד גם בתנאים אלו ולשגר את המידע כשהתקלות, אם תהיינה, יתוקנו. לשם כך גם נערך שיתוף פעולה עם חברות הסלולר בישראל, שמספקות שירותי נדידה לאומן.

מד"א יפעיל מערכך בדיקות קורונה לעשרות אלפי ישראלים ששוהים באומן לפני שובם לישראל. צילום: BigStock

מד"א יפעיל מערכך בדיקות קורונה לעשרות אלפי ישראלים ששוהים באומן לפני שובם לישראל. צילום: BigStock

רוזנבלט לא מסתיר את גאוותו על יכולת ההתארגנות המהירה של צוותי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של מד"א, לאור העובדה שהבקשה מטעם הממשלה הגיע למד"א באמצע שבוע שעבר, וזמן ההתארגנות היה מהיר ביותר. הצוותים יתפרסו בשלושה אתרי דיגום שבהם נמצאים הישראלים ועוד אתר אחד באומן עצמה. "לכל אתר הוקצו המערכות הייעודיות, תיאומי התקשורת ומערכות הבדיקה, והם כולם צריכים לעמוד במשימה של בדיקות המוניות במהירות רבה", אומר רוזנלבלט. בנוסף, מד"א הקים מערך שו"ב, שינהל את כל התהליך, מהארץ, יפקח על הביצוע ויהיה ערוך לטפל בתקלות.

בתחילת החודש נרתם מד"א למבצע הבדיקות המהירות עבור אלו שלא חוסנו ונדרשים להציג תו ירוק, ועל פי הנתונים, נערכו כ-50 אלף בדיקות ביום.

"ההיערכות שלנו שוב מוכיחה את תפיסת ארגון בחירום כמו מד"א, שפוגשת מצבים שונים, שבהם אנחנו נדרשים לסייע למדינה, כל זאת בתנאי שטח ובתנאי אי ודאות", אומר רוזנבלט סיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים