אקזיט ל-וויב הישראלית: נרכשת ב-50 מיליון ד' על ידי ענקית הפינטק ברקס

הענקית, ששוויה 7.4 מיליארד דולר, הודיעה כי היא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי, חודשים ספורים לאחר שגייס לראשונה 4.3 מיליון דולר ● ברקס צפויה להקים מרכז פיתוח בישראל, בהובלת מנכ"ל הנרכשת, נדב לידור, שאליו תגייס עשרות עובדים חדשים

מייסדי וויב משמאל לימין: נדב לידור, המנכ"ל אמביקה אצ'ריה, מנהלת הטכנולוגיות הראשית; ואביקם עגור, סמנכ"ל המו"פ. צילום: ויק בס

חברת הפינטקס האמריקנית מסן פרנסיסקו, ברקס (Brex), ששוויה 7.4 מיליארד דולר, רוכשת ב-50 מיליון דולר את וויב (Weav) – סטארט-אפ ישראלי, שגייס לראשונה 4.3 מיליון דולר באפריל האחרון. ברקס תקים מרכז פיתוח בישראל, לאחר השלמת העסקה, ואליו תגייס עשרות עובדים מקומיים חדשים. את המרכז יוביל מנכ"ל הנרכשת, נדב לידור.

ברקס מציעה פתרונות כרטיסי אשראי וניהול פיננסי לעסקים, אשר מאפשרים לנהל מעקב אחרי הוצאות, וכך לחסוך ולהרוויח כסף בצורה חכמה יותר. החברה, שנוסדה ב-2017, גייסה רק לאחרונה 425 מיליון דולר, לפי הערכת שווי של 7.4 מיליארד דולר. המשקיעים הבולטים בחברה כוללים את Y Combinator ,Kleiner Perkins, DST Global, את מייסדי פייפאל, מקס לבצ'ין ופיטר ת'יל, Lone Pine Capital, ו-Ribbit Capital. הטכנולוגיות של ברקס כבר משמשות לא מעט חדי-קרן ישראלים, לרבות Wiz, Gong, Next Insurance ועוד.

וויב הוא סטארט אפ ישראלי-אמריקני צעיר, שהוקם בשנת 2020. באפריל האחרון הכריזה החברה על גיוס ראשון בהיקף של 4.3 מיליון דולר, בהובלת הקרן האמריקנית Foundation Capital ובהשתתפות Abstract Ventures Y Combinator, LocalGlobe, Box Group, Operator Partners, Commerce Ventures ו-SV Angel. בגיוס ההון השתתפו גם קבוצת יזמים מובילים בתחום הפינטק, מחברות כמו סקוור, Ramp, GoCardless, Plaid, Pagaya, ו-ברקס עצמה. החברה הוקמה על ידי שלושה יזמים, אביקם עגור, אמביקה אצ'ריה, ולידור, ופועלת מתל אביב ומניו יורק.

"הרכישה של וויב – הזדמנות אסטרטגית ל-ברקס להתרחבות גלובלית"

הנריקה דבורגס, מייסד ומנכ"ל ברקס. צילום: ברקס

הנריקה דבורגס, מייסד ומנכ"ל ברקס. צילום: ברקס

בשנים האחרונות עסקים רבים עברו תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית דרמטיים, שהובילו לאימוץ נרחב של טכנולוגיות ענן ו-SaaS (כיום בקרב כ-77% מעסקים קטנים, ובקרב כ-99% מעסקים בינוניים וגדולים). המידע העסקי והפיננסי של העסקים השונים נשמר במגוון מערכות, כמו מערכות משאבי האנוש, הסליקה והתשלומים, ניהול החשבונות ופלטפורמות המכירה, אך אינו נגיש לשימוש של חברות חיצוניות (צד שלישי, third parties). הסטארט-אפ  וויב פיתח API, שבעזרתו מוסדות פיננסיים וחברות פינטק מקבלים גישה למידע פיננסי ולתובנות (data-driven insights), באישור בעל העסק, דרך פלטפורמות מכירה וסליקה, כמו Stripe, Shopify ו-פייפאל. כך, הן יכולות לבנות מוצרים פיננסים חדשניים למען עסקים.  

נדב לידור, מייסד-שותף ומנכ"ל וויב: "וויב מעניקה את החיבוריות הדיגיטלית הנדרשת לעסקים בעידן המודרני, עם API שמשתף ומנתח מידע באופן אוטומטי דרך מודלים חישוביים. בעזרת וויב, עסקים זוכים לשירותים פיננסיים נחוצים ולמוצרים חדשים בצורה מהירה מאי פעם. המטרה שלנו מאז ומעולם הייתה לחבר בין עסקים ויזמים לבין עולמות הפינטק, כדי לקדם גישה פיננסית חדשנית – ההצטרפות ל-ברקס תאפשר לנו להציע את שירותנו לקהל רחב, ואנחנו נרגשים לקראת המשך העבודה המשותפת".

הנריקה דבורגס, מייסד ומנכ"ל ברקס: "אחרי שיתוף הפעולה המוצלח עם וויב, אנחנו מאוד נרגשים להפוך את החברה לחלק משמעותי מהצוות שלנו. הטכנולוגיה של Weav הופכת את ברקס לטובה יותר, ומאפשרת לנו להרחיב את האופן בו אנחנו מסייעים לעסקים קטנים ברחבי העולם לצמוח ולהצליח. הרכישה של וויב הינה הזדמנות אסטרטגית ל-ברקס להתרחבות גלובלית. אנו מתרגשים להקים מרכז פיתוח בישראל על בסיס עובדי החברה המבריקים, ונגייס במקביל עשרות עובדים חדשים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים