הגונב מגנב פטור: גם טיקטוק מתחדשת בסטוריז

האפליקציה המצליחה מצטרפת לאינסטגרם, פייסבוק ויתר השירותים החברתיים שבכלל העתיקו מ-סנאפצ'ט את הקונספט המצליח שהמציאה -שבמסגרתו תיעודי וידיאו או סטילס שמועלים לפלטפורמה מתפוגגים כעבור זמן מה בלי להותיר עקבות

מנסה סטוריז. טיקטוק. צילום: BigStock

כולם מעתיקים ומשבטים מכולם, וכעת תורה של טיקטוק (TikTok) – שהיא דווקא אפליקציה שהצליחה להפגין מקוריות ולשנות את פני המדיה החברתית, ושכולם מנסים לחקותה. טיקטוק החליטה משום מה לשבט תכונה מצליחה קיימת וכעת, הפלטפורמה מושפעת בעצמה ממתחריה, ומנסה גם היא להוסיף פורמט סטוריז לשירות.

מומחה המדיה החברתית מאט נווארה הוא שחשף את קיומה של בדיקה שכזו להוספת הסטוריז, ו-The Verge קיבל לדברים את אישור צוות העיתונות של החברה הבעלים, בייט-דאנס.

נאוורה פרסם אתמול (ד') מספר ציוצים בטוויטר, בהם שיתף את עוקביו במבט ראשון על התכונה החדשה. הוא לא כתב הרבה מלל, אבל במעט מילים שבחר בהחלט נראה שהביע תדהמה מסוימת מהחלטת הרשת החברתית הידועה כמצליחה בזכות עצמה להעתיק תכונה שכבר שובטה בעבר על ידי מתחרותיה.

מתרשמים, משבטים, לפעמים מבטלים ולפעמים מצליחים במיוחד

מילארדי משתמשים באינסטגרם מבית פייסבוק אולי בטוחים שהסטוריז היא תכונה שמאפיינת בעיקר את אינסטה, אולם למעשה מדובר על המצאה שהביאה לעולם בכלל רשת חברתית אחרת, קטנה ופחות מצליחה בהרבה, ששמה סנאפצ'ט.

בעצם בתחילה "גנבה" אינסטגרם מסנאפצ'ט בכלל את המסננים המפורסמים שלה, ואז לאחר מכן, ב-2018, "אימצה" בלי להסס גם את פורמט הפוסטים שנעלמים אחרי 24 שעות. מנכ"לה באותם ימים, קווין סיסטרום, אף הודה בכך. המהלך הצליח הרבה מעל המשוער, ואינסטגרם זכתה בזכותו להצלחה מסחררת ולמיליארדי משתמשים חדשים.

פלטפורמות כמו פינטרסט, טוויטר ולינקדאין, וגם פייסבוק עצמה בשירות הליבה שלה, סברו גם הן שסטוריז זה "שוס" שכדאי לאמץ בחום, אבל לא לכולם הניסיון הצליח כמו לאינסטגרם. טוויטר החליטה באחרונה שהסטוריז שלה, Fleets שמם, אינם עובדים והפסיקה את הפורמט בשירות שלה.

נזכיר עם זאת כי אינסטגרם אפילו העתיקה בעצמה את פורמט טיקטוק המצליח ב-2019, עם תכונה בשם Reels שכוללת, הפלא ופלא, סרטונים בני 15 שניות שמשתמשים יכולים להתאים למוזיקה ולשתף כסטוריז, באותה דרך שעושה פלטפורמת טיקטוק.

כעת נותר רק להמתין ולראות האם משתמשי טיק-טוק יעניקו לתכונה המשובטת חיבוק חם ונלהב, אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים