נטפליקס, פייסבוק וגוגל יחייבו עובדים להתחסן עם החזרה למשרדים

הידיעה, לפיה כל שלוש ענקיות התקשורת יידרשו חיסונים כתנאי לשיבה למטותיהן, הגיעה באותו יום (ד') והתפרסמה לנוכח העלייה בהידבקות בקורונה בארה"ב ובעולם ● עם זאת, המדיניות היא רק תיאוריתית משום שהחזרה למשרדי חברות רבות כבר נדחית עקב המצב

החיסון לא חיסן מפני ההאקרים.

נטפליקס, גוגל ופייסבוק הכריזו על מדיניות שתחייב את כל צוותי העובדים שלהן להתחסן נגד קורונה, ברגע שמקומות העבודה ייפתחו מחדש באופן מלא.

המוטציות של הקורונה ממשיכות להתפשט בעולם ומספר הנדבקים עולה. גם בארה"ב נרשם זינוק דרמטי במקרי הקורונה ובמספר האשפוזים עקב הידבקות במגיפה.

משנה תכניות. זן דלתא של הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משנה תכניות. זן דלתא של הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

עקב המצב, הודיעו פייסבוק וגוגל, ממש בזו אחר זו, שהחיסונים נגד המגיפה יהיו על תקן חובה בעבור עובדים אמריקנים המגיעים לעבודתם במשרדיהן. החברות הבהירו שהכלל חל על כל העובדים, גם עובדי צד שלישי, מלבד יוצאים מן הכלל הפטורים מהחיסון מסיבות רפואיות ואחרות.

"כאשר משרדינו ייפתחו מחדש, אנו נחייב שמי שיבוא לעבודה בכל אחד מהקמפוסים בארה"ב שלנו יחסן", אמרה לורי גולר, סמנכ"לית כוח האדם בפייסבוק. "יהיה לנו תהליך לאנשים שאינם יכולים להתחסן מסיבות רפואיות או מסיבות אחרות, ונעריך את גישתנו באזורים אחרים ככל שהמצב יתפתח", הוסיפה.

ענקית ההזרמות נטפליקס ככל הנראה מתכננת ליישם את אותה החלטה בערך. על פי הדיווחים, החברה הודיעה לצוותי ההפקה והשותפים שלהם כי אנשים העובדים ב"אזור A" – המקיף שחקנים וקרובים אליהם – יידרשו להתחסן. לא ברור אם במקרה של נטפליקס פירוש הדבר גם שהשחקנים בתוכניותיה יחויבו להתחסן נגד הקורונה בכדי לחזור לסטים ולצילומי הסדרות והסרטים.

יצוין כי על פי דיווחים אחדים גם החברות טוויטר וליפט ימשיכו במדיניותן לאלץ את עובדיהן להתחסן כתנאי לשיבה למשרדים.

הביזנס אינסיידר דיווח כי מספר חברות טכנולוגיה אחרות כבר הכריזו על מדיניות דומה בנוגע למועסקיהן העובדים במשרדים במהלך הקיץ. על החברות הללו נמנות אדובי, VMware, טוויליו ואסנה.

המשרדים לא יפתחו כל כך מהר

כך או כך, לעובדי גוגל וכמו גם לעובדים אחרים ברחבי העולם מסתמנת דחייה בגזירה, משום שפתיחת המשרדים – שרבים תכננו לספטמבר – תתעכב ככל הנראה.

על פי הדיווחים, מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, שלח מייל לעובדי הענקית בכל העולם, ובו ציין כי הנהלת החברה מעכבת את חזרת העובדים המלאה ודוחה אותה מה-1 בספטמבר ל-18 באוקטובר, עקב הזינוק האחרון בתחלואה, שמקורו בזן הדלתא של הקורונה.

"להתחסן היא אחת הדרכים החשובות ביותר לשמור על בריאותנו". סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

"להתחסן היא אחת הדרכים החשובות ביותר לשמור על בריאותנו". סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

"להתחסן היא אחת הדרכים החשובות ביותר לשמור על בריאותנו ועל הקהילות שלנו בחודשים הקרובים", הסביר פיצ'אי את החלטת החברה לחייב את עובדיה בחיסון.

על פי הדיווחים השונים, הדרישה תוחל קודם כל במטה החברה הראשי במאונטיין ווי שבקליפורניה ובמשרדים אחרים בארה"ב, לפני שתורחב ליותר מ-40 מדינות אחרות בהן פועלת גוגל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניסןי

    נא לתקן... כפיה בהשתתפות בניסויים

אירועים קרובים