כך איבד שוק הקריפטו 100 מיליארד דולר ביממה

הביטקוין הוא האחראי העיקרי לירידה, ושערו צנח ביממה האחרונה אל מתחת ל-30 אלף דולר ● באפריל הוא היה שווה 65 אלף דולר ● הסיבות המרכזיות לירידה: הווירוסים החדשים שמאיימים על שוק הקריפטו והחשש שהכלכלה לא תתאושש מספיק מהקורונה

אדום בוהק. ביטקוין. מקור: BigStock

שוק הקריפטו ממשיך לסעור והוא איבד נכון לשעות הבוקר היום (ג') סכום של קרוב ל-100 מיליארד דולר – 98 מיליארד, ליתר דיוק – ביממה אחת בלבד. השער של המטבע הווירטואלי המרכזי, הביטקוין, ירד אתמול אל מתחת ל-30 אלף דולר (ואל מתחת ל-100 אלף שקלים) ליחידה, אחרי שבמשך כחודש הוא היה מעליו. זאת, לאחר שהוא צנח ב-6%. נכון לכתיבת שורות אלה, לפי אתר CoinDesk, מטבע ביטקוין אחד שווה כ-29,400 דולר (שהם כ-97,700 שקלים). האת'ריום ירד ביממה האחרונה ב-7.33% וכעת עומד השער שלו על 1,740 דולר ליחידה.

אנליסט מומחה בתחום הסביר את הסיבה לעצבנות בשוק באיומי הסייבר ובעיקר בווירוסים החדשים, שמביאים את המשקיעים למכור נכסים, כולל מטבעות ביטקוין. המומחה – אדוארד מויה, אנליסט בכיר באונדה – אמר ל-CoinDesk כי איומי הסייבר גורמים ללא פחות מאשר פאניקה בוול-סטריט. הוא העריך שהמטבע יצנח עוד, עד לשער של 20 אלף דולר ליחידה, ושגם האת'ריום יוסיף לרדת. מומחה אחר – פטריק הויסר, מנהל המסחר בקריפטו פייננס AG – נתן הערכה קצת יותר שמרנית וחוזה שהירידה בביטקוין תיעצר כשהמטבע יגיע ל-22 אלף דולר ליחידה.

צניחה של יותר מ-50% בשלושה חודשים

שוק הביטקוין רושם עצבנות די חריגה – אם כי מוכרת – מזה שלושה חודשים, עם צניחה של יותר מ-50%: באמצע אפריל עמד המטבע על 65 אלף דולר ליחידה ובחודשיים האחרונים הוא נע בטווח שבין 30 אלף ל-40 אלף דולר, עם יום אחד יוצא דופן – ה-22 ביוני – שבו הוא ירד לשער שמספר העשרות בו היה 2.

ירידות נרשמו גם במדדים ה-"מסורתיים" בוול-סטריט, שמתבססים על המבעות הפיזיים. כך, הנסדא"ק קטן בין סגירת המסחר שלשום לפתיחתו אתמול ביותר מ-1%, אולם לאחר מכן תיקן את עצמו במקצת. בסיום המסחר המדד ירד ב-1.06%. הדאו ג'ונס רשם ביום המסחר אתמול ירידה גדולה יותר – של 2.1%. אנבל הואנג, שותפה בזרוע שירותי הקריפטו של קבוצת אמבר, תלתה את הירידות – הן בשוק הקריפטו והן במדדים ה-"מסורתיים" – בחשש בשוק שהכלכלה תתקשה להתאושש ממשבר הקורונה. בשוק הקריפטו, מצטרפת לכך "החולשה של הביטקוין", ציינה. אחת הסיבות לחולשה זו היא ההוראה של הרשויות במחוזות שונים בסין להפסיק לכרות מטבעות ביטקוין. אחד מאותם מחוזות הוא סצ'ואן, שנמנה על האזורים המרכזיים בסין שבהם מתבצעת כריית ביטקוינים.

רגולטורים במדינות אחרות תורמים גם הם לירידות בשער הביטקוין: הרשויות בבריטניה הורו לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס, להפסיק לבצע "כל פעולה שדורשת רגולציה" ברחבי הממלכה, ועמיתיהם ביפן, קנדה ותאילנד הוציאו אזהרות למשקיעים במטבע הווירטואלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים