בינאנס – בורסת הקריפטו הגדולה בעולם – נחסמה לפעולה בבריטניה

רשות ההתנהלות הפיננסית של בריטניה הודיעה בסוף השבוע כי חברת הבת הבריטית של בינאנס, ששמה בינאנס מרקטס, כבר אינה רשאית לסחור בנגזרי קריפטו, הכפופים לאישור רשמי במדינה

פעילות בורסת הבת נחסמה בבריטניה. בינאנס. צילום: BigStock

בינאנס הולדינגס (Binance Holdings) – בורסת הקריפטו הגדולה ביותר כיום לפי מחזור מדווח, בה נסחרים מטבעות וירטואליים כמו ביטקוין ונכסים דיגיטליים אחרים – נחסמה מלפעול בבריטניה על ידי הרגולטור הפיננסי של הממלכה.

זירת המסחר בינאנס היא אחת מהמפורסמות והפעילות כיום בשוק המטבעות הדיגיטליים, ויש לה כבר מעל 100 מיליון משתמשים. לבינאנס יש מטבע קריפטו שהיא השיקה, שמו Binance וסימונו BNB, והוא האסימון המקורי שלה, שזוכה לעניין רב מצד משקיעים.

הבריטים נלחמים – חלקית – בקריפטו

בסוף השבוע (ש') הודיעה רשות ההתנהלות הפיננסית של בריטניה, ה-FCA, כי חברת הבת הבריטית של בינאנס, ששמה בינאנס מרקטס (Binance Markets) כבר אינה רשאית לסחור בנגזרי קיפטו, אשר כפופים לאישור רשמי במדינה. נכסים אלה כוללים מטבעות קריפטוגרפיים שונים ומוצרים פיננסיים אלטרנטיבים דומים.

כשמדובר על נכסים הדורשים את אישור הרשויות בבריטניה, יוצא דופן הוא הביטקוין, שאינו כפוף לתקנות נוספות מטעם המדינה, כחלק מחופש ההתקשרות הכללי, וכל אחד רשאי לקנות או למכור אותו. ואולם, מוצרים פיננסיים אלטרנטיביים אחרים, לעומת זאת, נמצאים במעמד אחר בממלכה המאוחדת, והם נחשבים בשליטת המדינה מסיבות שונות – למשל למניעת הלבנת הון והונאת צרכנים.

יצוין כי ה-FCA לא אסר רק על מסחר בנכסי קריפטו בפלטפורמת בינאנס, אלא שגם מה שמכונה 'השקעות קריפטו' אינו מורשה דרכה עוד. בהגדרה זו נכללת למשל קטגורית ה-NFT, שמשמעה 'נכס דיגיטלי ייחודי', שזוכה באחרונה לעניין רב והפכה לטרנד חזק בזירת המוצרים הפיננסיים וההשקעות האלטרנטיביים.

למעשה בינאנס מרקטס הצטוותה שלא לפרסם עוד את שירותיה בממלכה, וקיבלה ארכה עד ה-30 ביוני לאשר כי הסירה את כל המבצעים הפרסומיים והפיננסיים לנכסים אסורים במסחר אלו. על הבורסה להבהיר את המצב החדש גם באתר האינטרנט שלה, בערוצי המדיה החברתית ובכל התקשרוּת האחרת עם הלקוחות, שם עליה להודיע לסוחרים ולגולשים כי היא כבר אינה מורשית לפעול בבריטניה, ושבינאנס מרקטס לא תוכל לחדש את פעילותה במדינה ללא הסכמה מראש, ובכתב, מטעם הרגולטור הבריטי.

"מערכת היחסים שלנו עם המשתמשים שלנו לא השתנתה"

"ה-FCA הצהירה כי אסור לבינאנס לבצע פעילויות מוסדרות בבריטניה", הבהיר לית' חלף, אנליסט פיננסי ב-AJ Bell ל-CNBC. "מתן גישה למטבעות קריפטוגרפיים כשלעצמם אינו פעילות מוסדרת, אך הצעת נגזרים היא ככל הנראה הפעילות שה-FCA מתמקדת בה".

לרגולציה הבריטית יש ריבונות על בינאנס מרקטס, אך לא על קבוצת האם שלה, בינאנס, שאינה שוכנת בבריטניה. לפיכך, הבריטים יכלו להמשיך לתקשר עם קבוצת בינאנס עד כה, ולעקוף את תקנות ה-FCA, שאסרה על מסחר בנגזרות קריפטו החל מינואר האחרון. ואולם לא ברור מה משמעות הבשורות החדשות בכל הנוגע לאופציה זו.

הבורסה עצמה, שהגיבה לבשורות באמצעות חשבון הטוויטר שלה, ציינה כי: "אנו נוקטים בגישה של שיתוף פעולה בעבודה עם הרגולטורים ומתייחסים לחובות הציות שלנו ברצינות רבה", אך הדגישה בין השאר כי: "להודעת FCA בבריטניה אין השפעה ישירה על השירותים הניתנים באתר http://Binance.com. מערכת היחסים שלנו עם המשתמשים שלנו לא השתנתה".

בינאנס נמצאת כעת תחת אש בינלאומית: הן ביפן והן במלזיה, רשויות הרגולציה הרלוונטיות מזהירות משתמשים מפני בורסת הקריפטו, ובגרמניה קיבלה בינאנס לאחרונה אזהרה מהרשות הפיננסית BaFin.

מחיר הביטקוין לא הושפע מחדשות אלה, ודווקא מפגין התאוששות. בעת כתיבת שורות אלו הוא עומד, על פי נתוני אתר CoinDesk, על כ-34,100 דולר ליחידה, וזאת לאחר ירידות בשוויו, שאותן חווה באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים