ביומיים האחרונים: מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ישראליים

המתקפה בוצעה על שרתי פיונט מבית מלם תים והביאה לנפילת עשרות אתרים ● בין הנפגעים: אתרי בתי החולים רמב"ם, הדסה עין כרם ואסותא, וסונול ● טרם הובררה זהות התוקפים

מתקפות סייבר נגד אוקראינה, . אילוסטרציה: Bigstock

מתקפת סייבר שאירעה שלשום (ש') ואתמול בבוקר (א') על שרתי פיונט מבית מלם תים הביאה לנפילה ולהשבתה של עשרות אתרים שמתארחים אצלה.

לא ידוע מהו ההיקף המדויק של הפגיעה, אולם בין הנפגעים היו אתרי האינטרנט של בתי החולים רמב"ם, הדסה עין כרם ואסותא (במקרה זה, האתר השיווקי), וכן האתר של סונול.

מומחי אבטחת מידע העריכו בשיחות עם אנשים ומחשבים כי "לא מן הנמנע שהתוקפים הם איראניים, וזו עוד חוליה בשרשרת המיני מלחמות בסייבר שבינה לבין ישראל". עם זאת, בשלב זה אין כל אינדיקציה לגבי זהותם של התוקפים.

בתחילה הכחישו בחברה את קיום המתקפה, אולם מאוחר יותר נמסר כי "פיונט מעדכנת על מתקפת סייבר על חלק משרתיה. פיונט עובדת בשיתוף עם מומחי סייבר על שחזור נתונים, על מנת להחזיר את השרתים לעבודה וכדי לאמוד את היקף הנזק". עוד עדכנה החברה שהיא פועלת בצמוד לאנשי מערך הסייבר הלאומי.

מלם תים רכשה את פיונט בתחילת השנה שעברה תמורת 15 מיליון שקלים. החברה מציעה מגוון מוצרים בעולמות הדיגיטל, ובהם Site vision – מערכת ECM ומסחר אלקטרוני שמיועדת לארגונים בינוניים וגדולים. לפיונט יש גם מערכת ייעודית למגזר העירוני, שמנגישה את כלל השירותים העירוניים לתושבים, במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS). לחברה, מהחלוצות בישראל בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית (היא עוסקת בתחום מזה 18 שנים), יש לקוחות רבים, בהם חברת החשמל, רכבת ישראל, חברת הביטוח איילון, וכן ארגוני בריאות ורשויות מוניציפליות, שכמה מהן נפגעו גם הן מהמתקפה.

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים