האם אינטל מבשלת עסקת רכישה של גלובל פאונדריז ב-30 מיליארד ד'?

המטרה: להגדיל את נפח הייצור מצד אחד, ומצד שני גם לגוון אותו כך שהיא תהיה זמינה כיצרנית עבור חברות שאינן בעלות מפעלי יציקה בפועל

מחקר חדש של אינטל בתחום המעבדים.

האם עסקת ענק בשוק השבבים מתבשלת בשקט מאחורי הקלעים? לפי דיווחים שהגיעו לערוצי תקשורת שונים מפי גורמים המעורבים בנושא, אינטל מוכנה לשלם לגלובל-פאונדריז לא פחות מ-30 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה. המטרה המוצהרת, לפי אותם דיווחים, היא המטרה המוגדרת של אינטל, בהתאם לאסטרטגיית IDM 2.0 של המנכ"ל, פט גלסינגר, והיא להגדיל את נפח הייצור מצד אחד, ומצד שני גם לגוון אותו כך שהיא תהיה זמינה כיצרנית עבור חברות שאינן בעלות מפעלי יציקה בפועל – וההשוואה ל-TSMC, ששוקלת בעצמה הקמת מפעל נוסף בארצות הברית, מתבקשת.

אינטל אמנם נמצאת בתהליכים ראשונים של הקמת שני מפעלים נוספים באריזונה, ומחזקת את נפח ויכולת הייצור שלה גם בנקודות אחרות ברחבי העולם, כולל בישראל, אבל אנליסטים מציינים, שרק רכישה מהירה של גלובל-פאונדריז תאפשר לה לתת מענה לבעיית החוסר בשוק. שתי חברות ניתוח השוק הגדולות גרטנר ו-IDC ציינו שגם ברבעון השני של 2021 הייתה עלייה במכירות, אם כי בקצב נמוך יותר, ושעדיין יש הפרשים גדולים בין הביקוש להיצע המעבדים.

המטה של גלובל-פאונדריז אמנם ממוקם בארצות הברית, אך מדובר בחברה ששייכת למעשה לקרן ההשקעות מובאדאלה של ממשלת אבו דאבי. היא הוקמה ב-2012 כדי לרכוש מידי AMD את מפעלי הייצור שלה לאחר שזו החליטה להיפטר מהם ולהתרכז בפיתוח מעבדים בלבד, מהלך שהציל אותה. AMD מפתחת את רוב מעבדיה בגלובל-פאונדריז, כך שהרכישה בידי אינטל יכולה לגרום לשינוי בתמונת הייצור בפועל של המעבדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים