עיריות הרצליה ורעננה יוצאות במכרז משותף להחלפת מערכות הליבה; ההיקף: עשרות מיליוני ש'

המכרז עומד להתפרסם בתוך מספר שבועות, והוא כולל דרישה לקבלת הצעות להחלפת מערכות הגבייה, הרכש, התשלומים, החינוך ומערכות לוויין שונות ● ועדת המכרזים תהיה משותפת, ובראשה יעמוד סגן ראש עיריית הרצליה, יונתן יסעור ● ההערכות הן שהחברות הצפויות להשתתף במכרז הן החברה לאוטומציה, שנותנת את שירותי המיחשוב לשתי הרשויות בימים אלה, ומטרופולינט

עיריות הרצליה ורעננה עומדות לפרסם בתוך מספר שבועות מכרז משותף להחלפת מערכות הליבה שלהן – חומרה, תוכנה, תשתיות תקשורת ואינטרנט. להערכת גורמים בשוק, היקפו הכספי של המכרז יגיע לעשרות מיליוני שקלים. זוהי הפעם הראשונה ששתי רשויות גדולות משתפות פעולה במכרזי מיחשוב ומערכות מידע בסדר גודל כזה.

במסגרת המכרז ידרשו שתי העיריות מהחברות המעוניינות להשתתף בו הצעות להחלפת מערכות הגבייה, הרכש, התשלומים, החינוך ומערכות לוויין שונות. ועדת המכרזים תהיה משותפת ובראשה יעמוד סגן ראש עיריית הרצליה, יונתן יסעור.

ההחלטה על היציאה המשותפת למכרז נתקבלה בעקבות יוזמה של גזברי שתי הרשויות – אמיר ברטוב מעיריית רעננה וגולן זריהן מעיריית הרצליה. השניים הגיעו למסקנה שקיים דמיון במערכות הליבה של שתי הערים, ומכרז משותף עשוי להוזיל את הוצאות המיחשוב שלהן ולשדרג את רמת השירות שהן מעניקות לתושבים.

תהליך הכנת המכרז היה מורכב ביותר, בגלל הבדלי הגישות והצרכים הספציפיים הדרושים לכל אחת מהרשויות. בשתי הרשויות יובילו את התהליך המנמ"רים – ענת ספקטור מעיריית רעננה ואמיר זיו מעיריית הרצליה – בליווי המנכ"לים וראשי שתי הרשויות, נחום חופרי ויעל גרמן (בהתאמה).

חופרי וגרמן רואים בפרויקט הזדמנות למינוף השירותים הניתנים לתושבי העיר, הגדלת מספר השירותים אונליין וייעול עבודות המטה של הרשויות, המפעילות בחלקן מערכות מיושנות. מועצת עיריית רעננה אישרה בישיבתה מהשבוע שעבר את היציאה למכרז וההשתתפות בוועדת המכרזים המשותפת. אישור דומה צפוי להתקבל במועצת עיריית הרצליה.

יצוין, כי שירותי המיחשוב בשתי הרשויות ניתנים מזה שנים רבות על ידי החברה לאוטומציה. ההערכה היא, כי במכרז הנוכחי תתמודד החברה מול מטרופולינט מקבוצת מלם-תים.

בעבר נעשו ניסיונות לאחד מספר רשויות מקומיות על מנת לצאת במכרזי מיחשוב משותפים, מתוך הנחה, כי יש דמיון רב בין התשתיות שלהן. מוביל המהלך היה ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, אולם, בסופו של דבר, המהלך לא יצא לפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים