הלם מעונן: נשיא יבמ התפטר בשל "שינויי ניהול"

ג'ים ווייטהרסט, לשעבר מנכ"ל רד האט, אותה רכש הענק הכחול ב-2018, הודיע על עזיבתו

התפטר מתפקידו במפתיע. ג'ים ווייטהרסט, נשיא יבמ. צילום: יח"צ

ג'ים ווייטהרסט, נשיא יבמ (IBM) הודיע במפתיע בסוף השבוע (ו') על התפטרותו.

ווייטהרסט שימש בעבר כמנכ"ל רד האט (Red Hat), אותה רכשה יבמ ב-2018 תמורת 34 מיליארד דולרים.

פרישתו של נשיא הענק הכחול היא חלק ממהלכי שינוי ברמה הניהולית, שעליהם הודיעה החברה. על פי יבמ, "ווייטהרסט החליט לסיים את תפקידו", והוא ימשיך לעבוד כיועץ בכיר לחברה, לארווינד קרישנה, יו"ר ומנכ"ל יבמ, ולהנהלת הענק הכחול.

לא נמסר מי יחליף את ווייטהרסט, שהיה לו תפקיד מכריע באינטגרציה של מוצרי הנרכשת עם אלה של הענק הכחול.

מנכ"ל של חברה שהיא שותפה בכירה של יבמ אמר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב, בעילום שם, כי "ההודעה מפתיעה ומזעזעת. אני לא מאמין שווייטהרסט עוזב. זה בא משום מקום. הוא היה, לכאורה, ה'יורש' של קרישנה. השאלה הגדולה כעת היא מי הולך לוודא שהאינטגרציה בין יבמ ורד האט לא תשתנה, או לא תיפגע? יבמ באמת צריכה לוודא שהאינטגרציה נשארת בראש סדר העדיפויות".

פטריק מורהד, מייסד ואנליסט ראשי ב-Moor Insight & Strategies, אמר, כי "אני מופתע, כי תמיד חשבתי שווייטהרסט יהיה מנכ"ל יבמ הבא. אהבתי גם את הזיווג בין שני מנהלים בכירים, האחד מתוך יבמ, והשני חיצוני לחברה".

אנליסטים ציינו את תפקידו החשוב, שלא לומר המכריע, של ווייטהרסט בשני מהלכים – רקימת עסקת הרכישה, ולאחר מימושה – המהלכים לאינטגרציה בין מוצרי הנרכשת ואלה של יבמ. לדבריהם, "העזיבה תותיר חלל פעור גדול בצוות ההנהלה של קרישנה, בזמן שהוא פועל להפוך את החברה לכזו שמתמקדת בעיקר בענן היברידי. בלא ספק, ווייטהרסט היה יכול לעזור להניע את השינוי בשל הידע המעמיק שלו בתעשייה ופעילותו הרבה לקידום הקוד הפתוח. ווייטהרסט הוא לא מישהו שקל למצוא לו מחליף".

עזיבתו של ווייטהרסט מגיעה שנתיים לאחר שיבמ הודיעה על רכישת רד האט, אחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה של ההיי-טק. ווייטהרסט, שהיה מנכ"ל רד האט במשך 12 שנים, זוכה להערכה רבה בענף על הפיכת רד האט למעצמת קוד פתוח, שהביאה לשינוי מהותי בענף.

קרישנה מינה את ווייטהרסט לנשיא יבמ ביום הראשון שבו נכנס לתפקיד מנכ"ל יבמ, ב-6 באפריל 2020. מינויו של ווייטהרסט כנשיא היה מהלך חריג בחברה: במשך יותר ממאה שנות קיומה, המנכ"ל אחז גם בתפקידי הנשיא והיו"ר, ושלושת הכובעים הללו לא נחלקו. כשני בחשיבותו בחברה, שכרו של ווייטהרסט עמד על 1.2 מיליון דולרים. זאת, בנוסף למניות בשווי יותר מ-18 מיליון דולרים שהוענקו לו, וכן תשלומי "שימור", משמע פיצוי על הישארותו בחברה, בסך שישה מיליון דולרים.

קרישנה, ​​שהודיע ​​על עזיבתו של ווייטהרסט כחלק מסדרת שינויים בדרג ההנהלה, מתעקש על כך שאסטרטגיית הענן ההיברידי של יבמ והתמקדותה ב-AI מהדהדת את רצון הלקוחות הארגוניים של החברה.

"אני מאמין שאנחנו נמצאים על קו פרשת המים במסע שלנו", אמר קרישנה כשהודיע על שינויי ההנהגה, "כשהעולם מתחיל להיפתח מחדש, יש נו הזדמנות ייחודית להתמקם בעידן חדש ומרתק של צמיחה, להמשיך ולהאיץ את קצב המימוש של האסטרטגיה שלנו ולחזק את התרבות שלנו – הממוקדת בלקוח, ואת היכולת שלנו לספק מומחיות טכנית".

בין השינויים בהנהלת החברה, ניתן למנות את עזיבתה של ברידג'ט ון קראלינגן, סגנית נשיא בכירה לשווקים גלובליים. יחליף אותה רוב תומאס, סגן נשיא בכיר בחברה, שבתפקידו האחרון היה אחראי על עסקי התוכנה של יבמ. שינוי נוסף הוא של טום רוזמיליה, שניהל את עסקי מערכות יבמ – לסגן נשיא בכיר לענן ותוכנות קוגניטיביות. לחברה יצטרף ריק לואיס, ששימש עד לא מכבר כסגן נשיא בכיר ב-HPE לתחום ה-IT ההיברידי. לואיס ישמש כסגן נשיא בכיר למערכות. קלי צ'מבליס, העובדת בחברה זה 18 שנים, קודמה לתפקיד סגנית נשיא בכירה למכירות אסטרטגיות, שירותים עסקיים גלובליים – ביבשות אמריקה. רוג'ר פרמו, מנהל האסטרטגיה הארגונית של יבמ, יוביל צוות פיתוח עסקי שהוקם באחרונה בחברה. בוב לורד, שניהל את המאמץ השאפתני להכפיל את עסקי השותפים של יבמ בשלוש-חמש השנים הבאות, יישאר בתפקידו. "עם השינויים האלה, אני בטוח שיבמ תהיה במצב טוב ומחוזק יותר לעזור ללקוחות שלנו ולעסקינו – לשגשג", אמר קרישנה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    חברה לכאורה גוססת. הענן מאחוריה והיא מזנבת באריות אמזון מיקרוסופט וגוגל. יש לה בקושי 2% בשוק הקלאוד. תוכנות שאף אחד לא צריך וקצת חומרה....(MF, Storage is not leader). ולא אמרנו כלום על הנהלה מבוגרת שלא מחוברת לעולם העסקי ומועצת מנהלים של בית אבות( גיל ממוצע באזור 70). כל שמעניין אותם לכאורה הוא ערך המניה כדי להוסיף לחשבון הבנק. בקיצור.... ללא מילים.

אירועים קרובים