"בעולם הגיימינג – יש חשיבות קריטית לנתוני זמן אמת"

אלה וידרה, סמנכ"לית תפעול IT, פלייטיקה, מסבירה כיצד הטיפול בנתונים על גבי אירוספייק משפר את חוויית המשחק ומניב חיסכון כספי בתפעול המחשוב

נתונים בעולם הגיימינג הם לא משחק. אלה וידרה, סמנכ"לית תפעול IT, פלייטיקה. צילום: יח"צ

"אנו עושים תפעול לגיימינג. כל פעילותנו מתבססת על נתונים מהמשחקים לטובת שיפור חוויית המשתמש של הגולשים שמשחקים. מטרתנו לבדר, ואנו רוצים שהם יבלו באפליקציה כמה שיותר – וייהנו. לכן, הקבלה והטיפול בנתוני זמן אמת הם קריטיים עבורנו", כך אמרה אלה וידרה, סמנכ"לית תפעול IT, פלייטיקה (Playtika).

וידרה דיברה בכנס שערכה באחרונה חברת הסטארט-אפ האמריקנית אירוספייק (Aerospike), שפועלת בתחום מסדי הנתונים NoSQL. לחברה, אמרה, יש אתרים ב-13 ארצות ו-34 מיליון שחקנים פעילים בחודש, המשחקים על גבי יותר מעשר פלטפורמות שונות. פלייטיקה מונה 3,700 עובדים, מחזור המכירות שלה אשתקד עמד על 2 מיליארד דולרים, ובינואר השנה החלה להיסחר בנאסד"ק לפי שווי של 11.7 מיליארד דולר.

"מערך ה-IT מטפל מדי יום ב-9 טרה-בייט נתונים", אמרה וידרה. "מהות ה-IT היא להבין את העסק, וזה מה שאני מלמדת את הצוותים שפועלים תחתיי: להתייחס לצרכים עסקיים דרך מענה טכנולוגי. כל הזמן אנו שואלים את עצמנו מה לעשות הכי טוב כדי לשפר את חוויית המשתמש. המטרה היא לייצר יכולת קבלת החלטות מבוססות נתונים, ולפעול מהר על בסיסם. הלוגו שלנו הוא צ'יטה – אנו רודפים אחר היעד כל הזמן. איננו מתייחסים לכישלון כמשהו רע, כי הוא מלמד ומעצים. יש לנו מגוון אנשים ותרבויות, אבל אנו פועלים כצוות אחד עם רוח אחת".

"החלטנו", אמרה, "ללכת נגד הזרם ולבנות ענן פרטי. היו לנו צרכים עסקיים ספציפיים, והבנו שעלינו לענות עליהם בעצמנו. החלטה זו העניקה לנו את פלטפורמת המשחק המתאימה לנו, ולכן אנו מצליחים לתפעל אותה ביעילות, עם ניטור סביב השעון. אין לנו את הפריווילגיה להיות מושבתים, כי השחקנים נמצאים בכל רחבי הגלובוס – אם האתר ייפול דווקא בחצי שעת הפנאי של הגולש – הוא ילך למשחק אחר. לכן אנו בשאיפה לשרידות של 100%. יש לנו מערך DR התומך באסטרטגיה, וכן שלושה דטה סנטרים שאנו יודעים לדלג ביניהם. עוד אנו משקיעים רבות במתן מענה הולם לאתגרים הרגולטוריים".

"פלייטיקה היא חברה מונעת-נתונים", ציינה וידרה, "ולכן הנתונים כה קריטיים לנו. אורך החיים של רוב המשחקים בשוק עומד על חצי שנה, ואילו לנו יש משחקים בני שנים, וגם משחק 'זקן' בן עשר, שעדיין מצליח, כי הוא מאתגר ואנשים נהנים ממנו".

לדבריה, "אנו מתבססים על דטה זמן אמת, אנו בודקים מידע, רואים מה השחקנים אוהבים ובונים פיתוחים כדי להעלות את רמת שביעות הרצון של השחקנים. אנו מנטרים את הנתונים, אבטחת מידע והגנת פרטיות הם רכיבים קריטיים בפעילות שלנו. הטכנולוגיה מעניקה לנו מגוון יכולות לפתור בעיות רבות".

"האתגרים הטכנולוגיים שלנו", סיכמה וידרה, "הם: איחוד פתרונות נתונים; קבלת ביצועים גבוהים, עם עקביות הנתונים; בניית אמון עם הלקוחות; זמינות גבוהה; יכולת גידול קלה ופשוטה לתפעול – במהלך הקורונה חווינו גידול בפעילות של עשרות אחוזים; ויעילות. כדי לטייב את תפעול ה-IT, לפני ארבע שנים התחלנו להריץ את המערכות שלנו על אשכולות של אירוספייק: קוראים 350 אלף Ops/Sec, כותבים 200 אלף Ops/Sec. הצלחנו לצמצם את השרתים שלנו מ-200 ל-30 לטובת פישוט התפעול. צמצמנו את האשכולות לחמישה, כשבכל אחד מהם יש חמישה Nodes. הטמעת הפתרון של אירוספייק מניבה לנו חיסכון כספי משמעותי של יותר מארבעה מיליון דולר בשלוש שנים. הדיסקים שלהם מחזיקים מעמד זמן רב, ואיננו נדרשים להחליפם במהירות. עבור חברה כפלייטיקה, הטכנולוגיה של אירוספייק היא משנה משחק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים