"נדרש לאמץ מודל עבודה היברידי גם במגזר הציבורי – ולא לפחד"

"עבודה היברידית תיתן רוח גבית לקידום המשק והכלכלה", אמרה רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון בישראל ● היא ציינה במפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים את ההתאמות הטכנולוגיות וההתקדמות הדיגיטלית שהלשכה ביצעה

רו''ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: ניב קנטור

"נדרש לאמץ מודל עבודה היברידי גם במגזר הציבורי, ולא רק במגזר העסקי. לנוכח הפקקים – אין ממה לפחד. עבודה היברידית תיתן רוח גבית לקידום המשק והכלכלה", כך אמרה רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון בישראל.

רו"ח שטרק דיברה במסגרת מפגש של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך בשבוע שעבר ודן באתגרי ה-IT במגזר הפיננסי. את המפגש הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רו"ח שטרק, "במהלך המשבר עמדנו בחזית הכלכלה הישראלית, ליווינו עסקים, שותפויות, תאגידים ומלכ"רים. נלחמנו להענקת מרב הסיוע הכלכלי, במסגרת תפקידנו לייצג עסקים במשק בשעת משבר".

היא ציינה כי "אנחנו בדרך לחזרה למצב נורמלי, אבל ההשלכות של הקורונה ילוו אותנו עוד זמן רב. יש ענפים שחזרו לפעילות ויש שחזרו באופן חלקי, ורשת הביטחון נגמרה. יש מצבור של בעיות להתמודד עימן ואנחנו קוראים למקבלי ההחלטות לפעול כדי לקדם מגוון נושאים, בהם עידוד העובדים לחזרה מלאה מהחל"ת לשוק העבודה, תמרוץ מעסיקים לקלוט עובדים אלה, קיום הכשרות והשקעות בתחום ההכשרה. אמנם, עסקים התייעלו, אולם נדרש להעביר לעובדים הכשרות למיומנויות נוספות. יש לתמרץ, לעודד ולנטר את הכסף, לוודא שהוא מושקע במקומות הנכונים. צריך לשנות את החוק לעידוד השקעות הון, על מנת להאיץ את ההתאוששות של המשק. אנחנו גאים בהישגים – שכבר השגנו ופנינו קדימה".

"הכלכלה הדיגיטלית הופכת את תפקיד רואה החשבון למורכב יותר"

רו"ח שטרק דיברה על השינויים שעבר מקצוע ראיית החשבון ועל ההתאמות למצב שעשו בלשכה. "שינינו את תוכנית הלימודים. הוספנו תכנים שקשורים לטכנולוגיות, ובכלל זה לביג דטה. עשינו רבות על מנת שנהיה רלוונטיים וכדי שהביקוש למקצוע יעלה. המטרה היא שכולם יבינו שה-DNA שלנו הוא רלוונטיות ולהיטיב מקצועית בארגונים שבהם אנחנו פועלים".

"בשל הכנסת טכנולוגיות ומודלים עסקיים של כלכלה דיגיטלית, תפקידנו רק מתרחב, והוא הולך ונהיה מורכב יותר", סיכמה רו"ח שטרק. "אנחנו, בלשכה, משולבים בכלל שדות הפעילות החדשים, לרבות הטכנולוגיים. כך, למשל, בממד הסייבר הדקנו את שיתופי הפעולה של הלשכה עם אנשי מערך הסייבר הלאומי, וכן מימשנו והנגשנו את המידע אודות האיומים וההגנות לאוכלוסיית רואי החשבון בארץ. בנוסף, היינו גורם משמעותי מול הרשויות להאצת הדיווחים הדיגיטליים, שינינו את פני התהליכים שלנו מול רשות המסים ובכלל – הפכנו להיות יותר דיגיטליים בכל המישורים. עשינו את כל זאת, ועוד היד נטויה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד מדינה

    באמת תודה רבה לך על העצה: שירות המדינה עובד באופן היברידי כבר ואפילו מרחיב את צורת העבודה הזאת, הקורונה קידמה את צורת העבודה הזאת ולא מביטים לאחור.

אירועים קרובים