מיקרוסופט מינתה את מנכ"לה, סאטיה נאדלה, גם ליו"ר הדירקטוריון

נאדלה הוא מנכ"ל החברה מאז פברואר 2014, וכעת גם יאחז במושכות חבר המנהלים של הענקית מרדמונד ● לפי דיווחים וגם לפי העמדה הנוכחית, נאדלה הולך והופך לדמות חזקה במיקרוסופט, קצת כמו שהיה פעם המייסד השותף המיתולוגי שלה, ביל גייטס

סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון מיקרוסופט. צילום: קובי קנטור ז"ל

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (ד') כי מינתה את מנכ"לה, סאטיה נאדלה, גם לתפקיד יו"ר חבר המנהלים שלה. וכך, לראשונה מאז תחילת שנות האלפיים וההכרזה על התפטרותו של ביל גייטס, אותו אדם יאייש את שתי עמדות המפתח של מיקרוסופט: תפקיד המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון.

נאדלה, הבוס הנוכחי, נבחר לאייש את משרת יו"ר הדירקטוריון על ידי ועדת הניהול של מיקרוסופט, ויחליף את ג'ון תומפסון, לשעבר מנכ"ל סימנטק (Symantec), שהחזיק בתפקיד זה מאז פרישתו של גייטס ממנו ב-2014. תומפסון נותר עם זאת בדירקטוריון החברה על תקן "מנהל עצמאי", תפקיד שכבר מילא בין השנים 2012 ל-2014.

המייסד המיתלוגי והיחד עד כה שאייש את שני התפקידים יחדיו. ביל גייטס. צילום: וויקיפדיה

המייסד המיתלוגי והיחד עד כה שאייש את שני התפקידים יחדיו. ביל גייטס. צילום: וויקיפדיה

כאמור, זו רק הפעם השנייה מאז הקמת החברה ששני תפקידי המפתח של המנכ"ל והיו"ר נמצאים בידי אותו אדם. בפעם הקודמת, והיחידה עד כה, היא זה גייטס – המייסד המשותף המיתולוגי של החברה – שמילא את המשרות הכפולות, עד שבינואר 2000 עזב את תפקידו כמנכ"ל, וסטיב באלמר נכנס אליו במקומו.

לפי הדיווחים בתקשורת העולמית, זה לא רק שנאדלה הוא הראשון שמאייש גם את תפקידי המנהיג של החברה וגם את זה של יושב ראש הדירקטוריון, כמו גייטס, אלא שהוא גם צובר יותר ויותר כוח ועמדה דומיננטית, שמזכירים את מעמדו של גייטס במיקרוסופט בימי הזוהר שלו בה.

"בתפקיד זה, נאדלה יוביל את העבודה לקביעת סדר היום של הדירקטוריון, וימנף את הבנתו העמוקה של העסק, כדי להעלות את ההזדמנויות האסטרטגיות הנכונות ולזהות סיכונים מרכזיים וגישות מקילות בבדיקת הדירקטוריון", אמרה מיקרוסופט בהצהרה.

הענקית בהובלת נאדלה התמקדה יותר בשירותי מחשוב ענן, כדי להניע יישומים של חברות אחרות, וכן בתקופתו התרחבה החברה, באמצעות רכישות של אתר שיתוף קוד המקור גיטהאב (GitHub), של הרשת החברתית העסקית לינקדאין (LinkedIn), ושל מפתחת משחקי הווידיאו זנימקס (Zenimax).

בכלל, בתקופת הנהגת נאדלה, ובמשך שבע שנים "שמנות" למדי בעבור מיקרוסופט, חזרה הענקית להיות החברה הציבורית החשובה ביותר בעולם, ומנייתה עלתה ביותר מ-600%. כיום היא ממוקמת כחברה השנייה החשובה ביותר, אחרי אפל (Apple).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים