Windows 10 תפסיק לפעול ב-2025 אבל Windows 11 כבר דלפה לרשת

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, Windows 11, עתידה להיות מוצגת על ידי הענקית מרדמונד בשבוע הבא באירוע מיוחד, אבל כבר ניתן לראות כמה היא מזכירה את Windows 10X, שבוטל כזכור ● מה ייחודי בה?

הודלפה. Windows 11. צילום מסך מטוויטר

הדיו האלקטרונית על הידיעה שמיקרוסופט כבר הגדירה את סוף 2025 כקצה מחזור החיים של Windows 10 טרם יבשה, והרשת כבר התמלאה אתמול בתמונות של Windows 11 – כאילו להסיר ספק שמיקרוסופט אכן כן תשיק גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שלה.

כפי שניתן היה כבר להבין, מדובר למעשה – אם Windows 11 לא הייתה נכנסת לתמונה – בעדכון שהעיקר בו הוא עיצוב ונחות גישה רבה יותר למשתמש, כפי שעד לפני ימים ספורים היה ברור שיקרה בעדכון הגדול הבא של Windows 10 לקראת אוקטובר/נובמבר בשנה הנוכחית. העדכון ההוא כבר זכה לשם Sun Valley, ובו תכניס מיקרוסופט אלמנטים רבים מפרויקט Windows 10X, שבוטל כזכור.


תפריט התחל ושורות משימות מחודשים לגמרי

בין האלמנטים העיצוביים הללו מוצאים חלונות עם פינת מעוגלות ולא ישרות, עיצוב חדש של צלמיות מערכות וצלמיות של התיקיות החשובות, כמו תמונות, קבצים וכדומה. אבל הדבר הבולט ביותר הוא כנראה שורת המשימות ותפריט ה-התחל שעברו שינוי משמעותי.

שורת המשימות ב-Windows 11 תהיה ממורכזת, כשגם הכפתור של תפריט 'התחל' יעבור למרכז, אם כי בקרות הקול, התמונה, החיבור לרשת ומרכז ההודעות יישארו בפינה השמאלית בגרסה העברית. בדומה לתפריט שור המשימות של macOS, השורה תתארך ותתקצר בהתאם לכמות הצלמיות שהמשתמשים ייבחרו לכלול בה, אך תמיד היא תהיה ממורכזת.

תפריט 'התחל' מזכיר, כאמור, את התפריט שביקשה מיקרוסופט לשלב ב-Windows 10X הזנוחה, תוך ויתור על האריחים לטובת תצוגה נוחה יותר של הקבצים והיישומים האחרונים שהיו בשימוש, ושל קיצורים ליישומים שהמשתמשים מבקשים גישה מהירה אליהם, בלי להצמידם לשורת המשימות.

בשורת המשימות, דרך אגב, בולטת צלמית חדשה במרכז: לחיצה עליה פותחת את תפריט הווידג'טים, שהקשר בינם לבין הווידג'טים בטלפונים אינו מקרי לחלוטין: הם יציגו מידע מהיר ומקוצר של יישומים שונים, ולחיצה עליהם תפתח את היישום הרלוונטי.

מיקרוסופט אמורה להציג את Windows 11 בשבוע הבא באירוע מיוחד, ומעניין יהיה לראות מה עוד היא מסתירה בשרוול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים