בנט: "נכניס כמה שיותר אנשים להיי-טק"

"הפריון והמשכורות בהיי-טק גבוהים יותר", ציין ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, בנאום שבו הוא הציג את הממשלה החדשה ואת קווי הייסוד שלה

האם הוא יואיל לסייע בפתרון המחלוקת? ראש הממשלה, נפתלי בנט. צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, הבטיח היום (א') אחר הצהרים להעלות את מספר העובדים בהיי-טק.

בנט אמר בנאומו במליאת הכנסת, שבו הוא הציג את הממשלה החדשה שלו ושל יאיר לפיד, כי "נכניס כמה שיותר אנשים להיי-טק, שם הפריון והמשכורת גבוהות יותר, כשאנחנו קובעים יעד מדיד של 15% עד 2026".

בין הצעדים שבנט אמר שהממשלה החדשה תבצע הוא מנה את סגירתם באופן מיידי של ארבעה משרדים: משרד המים, המשרד לקידום קהילתי, המשרד לעניינים אסטרטגיים ומשרד הדיגיטל הלאומי, שבראשו עמד בממשלה היוצאת השר דוד אמסלם. כמו כן, הוא התחייב להפחתת הרגולציה ולעשיית השירות הממשלתי ידידותי יותר לאזרח.

היעד שבנט הציב בנאום לשיעור המועסקים בהיי-טק נכלל בקווי הייסוד של הממשלה החדשה. בסעיף 3 לקווי הייסוד נכתב כי היא "תציג כיעד לאומי את העלאת מספר העובדים בהיי-טק ל-15% מכלל העובדים במשק עד לשנת 2026 – בכלל זה עובדי תעשיית הפוד-טק, בינה מלאכותית, מחשוב קוואנטי, אגרו-טק ובריאות דיגיטלית". כמו כן צוין כי הממשלה "תפעל לקידום החינוך במקצועות הטכנולוגיים, קידום המצוינות וסבסוד הכשרות והסבות מקצועיות. הצדדים מסכימים כי יש לרכז את מאמצי הממשלה בנושא תעסוקה והכשרות מקצועיות במנהלת אחת תחת זרוע העבודה, בשיתוף המעסיקים, על בסיס מיפוי מקומות העבודה במשק, יצירת מנגנוני הסבה מקצועית ומתוך שאיפה לצמצום האבטלה".

כמו כן, ההסכמים הקואליציוניים מעלים כי משרד הדיגיטל הלאומי ייסגר ושתי הזרועות המרכזיות שלו, רשות התקשוב הממשלתי וישראל דיגיטלית, יועברו לאחריות משרד הכלכלה, שבראשו תעמוד אורנה ברביבאי מיש עתיד. רשות החדשנות, שבממשלה היוצאת הייתה באחריות משרד הכלכלה, תעבור לאחריות משרד המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, שבראשו תעמוד אורית פרקש הכהן מכחול לבן. גם בממשלה היוצאת עמד בראש משרד זה שר ממפלגה זו – יזהר שי, שפרש מהחיים הפוליטיים.

בהמשך הדיון עלה לנאום ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, שמנה את הישגי ממשלתו, ובהם "הפיכת ישראל למעצמת סייבר", לדבריו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים