המועצה המקומית מעיליא שדרגה את מערכות ה-IT במיליוני שקלים

את הפרויקט הובילו דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול הרשויות גליל מערבי, וגזבר המועצה, רמי אטווה ● גולות הכותרת של הפרויקט היו נושא אבטחת המידע, וכן הקמה מאפס של הרשת הארגונית, שלא הייתה קיימת בה

דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול הרשויות גליל מערבי. צילום פרטי

המועצה המקומית מעיליא, שנמצאת בצפון הארץ, השלימה בימים האחרונים פרויקט רחב היקף של שדרוג מערכות ה-IT ואבטחת המידע שלה, בהיקף של מיליוני שקלים. זהו סכום השקעה די חריג, בהתחשב בעובדה שמדובר במועצה מקומית קטנה, שמונה 3,000 תושבים.

דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול הרשויות גליל מערבי, שהוביל את הפרויקט יחד עם גזבר המועצה, רמי אטווה, אמר שגולות הכותרת של הפרויקט היו נושא אבטחת המידע, וכן הקמה מאפס של הרשת הארגונית, שלא הייתה קיימת בה.

"לפני תחילת הפרויקט, כל נושא ה-IT במועצה היה מאתגר מאוד, ולא בהתאם למה שמקובל ברשות מקומית", אמר טבליסנקי. "מאגרי המידע במועצת מעיליא היו מבוזרים ולא הייתה רשת ארגונית אחת. המידע ישב במחשבים שונים ומאגר המידע הרגיש של לשכת הרווחה, שממוקמת במקום אחר בכפר, לא היה נגיש". בשל עובדה זו, ובפרט עקב בעיות האבטחה שהמצב יצר, עד לסיום הפרויקט משרד הפנים לא העמיד לרשות המועצה את מאגר התושבים המרכזי של רשות האוכלוסין, המבוסס על מערכת מימד.

לאחר סיום תהליך מיפוי הצרכים של התושבים והאישור התקציבי הוחל בביצוע הפרויקטים בשלבים. "השלב הראשון שעשינו היה העברת כל המחשוב של המועצה ל-365 של מיקרוסופט", ציין טבלינסקי. הגברת תהליכי האבטחה למחלקת הרווחה הייתה השלב הבא, לצד חיבור כל העובדים לרשת באמצעות סיב אופטי.

הפרויקט כולו בוצע במיקור-חוץ על ידי אופק חדש במחשוב, שטבלינסקי הוא אחד העובדים שלה, והיא מנהלת את מערכות המידע של כמה ישובים בגליל המערבי – כולל של מעיליא. זאת, כחלק מהתפיסה של מנמ"ר אחד לכל אשכול רשויות.

האבטחה במוקד

לדברי טבלינסקי, הרכיב החשוב ביותר בפרויקט זה היה אבטחת המידע. "בתוך שנה שדרגנו את פתרונות האבטחה של המועצה. הקמנו חומת אש (פיירוול), רכשנו עבורה שרת אבטחה ושדרגנו את רשת ה-Wi-Fi. בנוסף, הוחלפו כל המתגים ובוצעו הדרכות לעובדים, כדי להגביר את הערנות שלהם לנושא האבטחה", אמר. ככלל, אבטחת המידע הוא אחד הנושאים הבעייתיים ביותר בלא מעט רשויות מקומיות בישראל, וטבלינסקי אמר שבשלוש השנים האחרונות חל שיפור בנושא זה בחלק גדול מהישובים באשכול הרשויות שהוא המנמ"ר שלו.

הוא ציין שהנהלת המועצה המקומית מעיליא נענתה לפרויקט מרגע שחבריה הבינו את החשיבות שלו. "בישובים רבים כמו מעיליא ישנה מציאות של העדר תשתיות IT, שנובעת בעיקר מסיבות תקציביות", אמר. "הקונספט של מתן שירותי IT במיקור-חוץ למספר ישובים והיכולת שלנו להתאים את הצרכים שלהם למשאבים סייעה גם הפעם".

רמי אטווה, גזבר המועצה המקומית מעיליא. צילום פרטי

רמי אטווה, גזבר המועצה המקומית מעיליא. צילום פרטי

"עברנו מסע ארוך"

אטווה, שכאמור, היה שותף להובלת הפרויקט במעיליא, נכנס לתפקידו כגזבר המועצה ב-2016 וגילה את הבעיות שיש לה בכל מה שקשור לנושא ה-IT. "אני רואה חשבון בהשכלתי אבל יש לי רקע טכנולוגי, והאמת? לא האמנתי שעדיין יש רשויות בישראל שנמצאות במצב שבו מצאתי את מעיליא", אמר.

"עברנו מסע ארוך", ציין אטווה. "הגיעו אליי יועצים שונים שהמליצו לי להעביר את הכול לענן. אני לא מאמין בענן, ולכן חיפשתי פתרונות שיאפשרו לי להיות נגיש לשרתים שלי".

לדבריו, הפרויקט, שהחל עוד לפני הקורונה, סייע למועצת מעיליא להמשיך לתפקיד בזמן הסגרים, ועובדים יכולים היו לתת שירות מהבית.

בנוסף לפרויקט, אטווה אמר כי יש למועצה המקומית מעיליא תוכניות ופרויקטים של חיזוק הקשר עם התושבים באמצעות דף פייסבוק, ערוץ יוטיוב ואתר. כעת עובדים בה על פיתוח אפליקציה לתושבים וכן על חיבור המועצה לפרויקט "מוקד רואה", שנועד להגביר את ביטחון התושבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים