חוויית מגורים קהילתית: חברת הסטארט-אפ ון גייסה 60 מיליון דולר

כספי הגיוס ישמשו את החברה להגדיל את המחקר, במקביל להגדלת המטה בניו יורק לשם צמיחה מואצת בארה"ב ● צפויה לגייס השנה 75 עובדים, מתוכם 50 למרכז הפיתוח שלה בישראל

מייסדי ון. מימין: חן אבני, מנהל מוצר ראשי, ואור בוקובזה, המנכ"ל. צילום: יח"צ

חברת הסטארט-אפ הישראלית ון (Venn), המפתחת פלטפורמה טכנולוגית ליצירת חוויית מגורים ייחודית בשכונות ובקהילות, הודיעה היום על סגירת סבב גיוס B בסך 60 מיליון דולר, בהובלת Group 11 ובהשתתפות הקרנות פיטנגו, המילטון ליין ו-Bridges Israel. הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון שגויס על ידי החברה על סכום כולל של 100 מיליון דולר, לאחר שגייסה סכום של 40 מיליון דולר בסבב הגיוס הראשון ב-2019.

סבב הגיוס הנוכחי בוצע בעקבות צמיחה משמעותית של 1,200% בפעילות החברה ב-2020 ובמטרה להגדיל את המחקר והפיתוח במקביל להגדלת המטה בניו יורק לשם צמיחה מואצת בארה"ב, ולגיוס עשרות עובדים בישראל.

ון הוקמה על ידי אור בוקובזה, המכהן כמנכ"ל, וחן אבני, המשמש כמנהל מוצר ראשי, ומעסיקה כיום כ-60 עובדים. בכוונת החברה לגייס בחודשים הקרובים 75 עובדים, מתוכם 50 למרכז המחקר והפיתוח בתל אביב.

השינויים שהביאה שנת 2020 ומגיפת הקורונה חידדו את הצורך במקסום הקהילה הקרובה וחיזוק שכונת המגורים. הפלטפורמה של ון נותנת מענה לדיירים, לבעלי נכסים ולעסקים מקומיים על ידי הידוק היחסים בין כל הצדדים. הפלטפורמה פותחה, נוסתה ושוכללה בקהילות של ון ברחבי העולם בשנים האחרונות. בעקבות הביקוש הגובר, החליטו בחברה למכור את הפלטפורמה גם לצדדים שלישיים, כמו בעלי נכסים, חברות נדל"ן וחברות ניהול. התוצאה הייתה הצלחה מרשימה מבחינה כלכלית: גידול של כ-120 דולר ברווח תפעולי נקי NOI פר דירה עבור יזמי נדל"ן ובעלי נכסים, עקב השאת ערך השכונה בעיני הדיירים לתקופות ארוכות יותר, ובכלל זה הורדת עלויות שיווק וקיצור זמני מכירה ואכלוס. זאת, לצד יצירת אפקט חברתי משמעותי, שמגביר את הלכידות החברתית בשכונותיה, משפר את התזרים של בעלי העסקים המקומיים ומעל הכל – משדרג את איכות חיי הדיירים.

אור בוקובזה, מייסד-משותף ומנכ"ל החברה אמר, כי "כשהקמנו את ון חלמנו לבנות שכונה שנרצה לגור בה: כזו שכאשר הולכים ברחוב מזהים פרצופים, בבית קפה המקומי הבריסטה יידע מה אתם שותים, ואם שכחתם את הארנק, ירשמו לכם על החשבון ותשלמו מחר. חלמנו על שכונות שאפשר להרגיש בהן בבית בזכות התחושה הקהילתית. אחרי שהיינו מעורבים בשכונה שלנו פיתחנו טכנולוגיה ומוצר חדשניים, שיאפשרו לנו לעשות את זה בהיקף גלובלי במאות שכונות בעולם מבלי לאבד את הקסם והאותנטיות. השנה האחרונה הייתה החשובה ביותר שלנו: הקורונה הביאה צמיחה משמעותית בהרבה גיאוגרפיות. כולם הבינו שהקהילתיות עזרה לאנשים בכל העולם לא להישבר – ולהתגבר על הבדידות והמשבר. עם הכסף שגייסנו נמשיך לפעול לחיזוק הטכנולוגיה עם גיוס מאסיבי של אנשי פיתוח ומוצר הטובים בישראל, תוך הגדלת צוות הצמיחה בארה"ב".

חן אבני, שותף מייסד ומנהל מוצר ראשי בחברה, ציין, כי "במהלך השנים, למדנו שבדידות מצד אחד וקשרים אישיים חזקים מצד שני – מהווים מנבא לנכונות של אנשים להישאר ולהתבסס בשכונה שבה הם גרים. ראינו כי ון יכולה לעודד שלוש התנהגויות לשיפור תחושת החיבור של אנשים: טיפוח קשרים חברתיים ואנושיים בין השכנים; תמיכה בכלכלה המקומית; עידוד יוזמות קהילתיות לשיפור החיים בשכונה. ראינו ששכונה נוצרת לא על ידי אנשים שעוברים בה, אלא על ידי אותם דיירים שנשארים. המטרה שלנו היא לגרום לאנשים לרצות להישאר לטווח ארוך וליטול חלק פעיל בקהילה ובבניית השכונות שבהן הם מתגוררים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים