ה"המצאה" החדשה של אמזון: רשתות אינטרנט שכונתיות

שירות Sidewalk שאמזון תתחיל להפעיל בארה"ב מבוסס על שיתוף חלק קטן מרוחב הפס של כל אחד מהמשתמשים באמצעות התקני אמזון שונים שלהם, ואיגומם ליצירת רשת שכונתית משותפת ברוחב פס קטן ● הסיכון: פרטיות ואבטחת המידע האישי האגור בהתקנים הביתיים

שירות Sidewalk של אמזון. צילום: אמזון

ב-8 ביוני תתחיל אמזון (Amazon) בהפעלת תוכנית ניסוי בארה"ב של שיתוף רוחב פס של בעלי התקנים מחוברים שלה  עם שכניהם. התוכנית תופעל אוטומטית על כל מכשירי אמזון התומכים בה, והמשתמשים יצטרכו ליזום ניתוק אם הם בוחרים שלא לשתף את מכשיריהם.

אמזון מכנה את השירות Sidewalk, ומסבירה, כי "השירות הוא רשת משותפת, שמסייעת למכשירי אמזון שונים, כמו ה-Echo, מצלמות Ring, אורות חוץ, חיישני תנועה ועוד לתפקד טוב יותר הן בתוך הבית והן מחוץ לדלת הכניסה. כאשר התכונה מאופשרת, השירות יכול להציע יתרונות ייחודיים להתקנים שלכם, תמיכה במכשירי Sidewalk אחרים בקהילה שלכם, ואפילו לאתר חיות מחמד ואביזרים אבודים", כתבה החברה בדף ההסבר של השירות.

בעיקרון, מסבירה אמזון, "השירות אמור ליצור רשת ברוחב פס קטן באמצעות מכשירי Sidewalk Bridge – בהם חלק ממכשירי Echo ו-Ring, שישתפו חלק קטן מרוחב הפס של המשתמש, המאוגם ומספק את השירות למשתמשים באזור. ככל שיותר אנשים בסביבה יצטרפו לשירות – כך הוא יהפוך יציב יותר".

יתרונות השירות, מסבירה ענקית טק, הם למשל, שבמקרה של התקן כלשהו בבית, המאבד את החיבור לרשת ה-Wi-Fi – הוא יחובר בחזרה לנתב באמצעות השירות. או, לדוגמה, מצלמת האבטחה תמשיך לספק לבעליה התרעות תנועה גם אם היא נותקה מרשת ה-Wi-Fi הביתית.

גורמים שונים הביעו תרעומת על כך שהשירות יופעל אוטומטית במכשירים השונים, שכן  מרבית האנשים לא משנים את הגדרות ברירת המחדל, והמשמעות היא שמיליוני משתמשים יצורפו לשירות ללא ידיעתם. בנוסף, עולים חששות לגבי המידע האישי הרב האגור בהתקנים האלה, ששיתופו מסכן את פרטיותו.

להגנתה טוענת אמזון, כי שקלה את כל הגורמים האלה ופרסמה מסמך מידע, המפרט כיצד היא תגן על פרטיות המשתמשים ועל אבטחת המידע הפרטי שלהם. לפי המסמך, נראה שהחברה התייחסה לנושאי הפרטיות והאבטחה ברצינות הראויה, אבל אסור לשכוח שהאקרים וגורמים זדוניים למיניהם תמיד יתאמצו, ובמקרים רבים גם יצליחו, לפרוץ להתקנים, ובייחוד כשמדובר בשירותים אלחוטיים.

הניסוי, כאמור, יחל לפעול בארה"ב בלבד, ואמזון לא הודיעה האם יש לה תוכניות להפעילו גם באזורים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים