"מרכז המידע מוגדר לפי מקום ייצור הנתונים"

סיגל אלבאום, לנובו: "אנחנו נכנסים יותר ויותר לתוך כלכלה מבוססת מידע, מה שמשנה את הדרך שבה לקוחות צורכים מחשוב, את קצב השינוי ואת אופי הפתרון"

סיגל אלבאום, מנכ''לית לנובו ישראל. צילום: נדב כהן-יונתן

"נשאלת השאלה היכן מרכז המידע, הדטה סנטר, של הארגון. בעבר, הדטה סנטר היה חוות השרתים, אבל כיום, מרכז הנתונים הוא היכן שמייצרים את הנתונים – זה מה שמגדיר את הדטה סנטר", כך אמרה סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו  (Lenovo) ישראל.

אלבאום דיברה בכנס שותפים בכירים שערכה לנובו ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ד') בגלריה דובנוב 8 בתל אביב.

"אנחנו נכנסים יותר ויותר לתוך כלכלה מבוססת מידע", אמרה אלבאום, "ההגדרות שלנו לגבי מרכז המידע משתנות על בסיס המקום שבו המידע מיוצר והחיבוריות הנהוגה בו. השימוש בטכנולוגיה זו מגדיר מחדש את הדרך שבה לקוחות צורכים מחשוב, את קצב השינוי וכן את אופי הפתרון".

אלבאום ציינה, כי "השנה החולפת הייתה שנה שונה ומאתגרת, אבל כזו שטמנה בחובה הזדמנויות רבות". לנובו, אמרה, "היא חברת המחשוב האישי הגדולה בעולם, עם נתח שוק של 24.3%. שווי המניה שלה צמח בשנה החולפת פי 2.5. מחזור המכירות ברבעון השלישי בשנה הכספית עמד על 17.2 מיליארד דולרים, נתון המשקף גידול שיא של 22%. מתוך זה, תחום המחשוב האישי עמד על 14 מיליארד דולרים, נתון המשקף גידול של 27% לעומת שנה קודמת".

"בשנה האחרונה", אמרה, "ערכה לנובו שינויים ארגוניים ואיחדה את ההנהלה של שתי היחידות העסקיות, של שרתים ומחשוב אישי. הרעיון מאחורי תפיסת One Lenovo נוגע לטיפול בצורכי הלקוח, המוצרים ופיתוח השוק, וגורס כי יש לקחת את הכוח שיש לנו, לשלב פתרונות ולהגיש אותם בצורה מוכללת ללקוח, מקצה לקצה".

"לפני שנים, לנובו זיהתה את הפוטנציאל במו"פ הישראלי", אמרה, "והיא משקיעה רבות בחברות סטארט-אפ ישראליות ובקרנות הון סיכון. השנה, מלבד תחומי הליבה של החברה – מחשוב אישי ודטה סנטר – נשים דגש על שלושה תחומים: האחד, OEM. לפני כמה חודשים החברה הקימה יחידה עצמאית לתחום ומשקיעה בפיתוח התחום מאמצים רבים; התחום השני הוא תחנות עבודה. הרחבנו את הפעילות בארץ, זה תחום הולך וגדל. חווינו בתחום תחנות העבודה הניידות גידול שנתי של 60%, ובתחנות העבודה הנייחות – גידול של 40%. התחום השלישי שבו נתמקד הוא השיתופיות. לפי גרטנר, עד היום 60% מהפגישות היו פנים מול פנים, וחברת המחקר צופה כי עד 2024, הנתון יירד ל-25%, מה שידרוש פתרונות שיתופיות מתקדמים". היא סיכמה באומרה, כי "נמשיך להשיק מוצרים בתחום ונפעל בכל זרועות החברה על מנת לספק את צורכי הלקוח הארגוני".

דני ארז, מנכ"ל לנובו ISG ישראל, אמר, כי "הצורך לספק מחשוב קריטי ויעיל על מנת לקבל החלטות מהירות בקצה, מגדיל את הביקוש למגוון רחב של מוצרים מבוססי בינה מלאכותית. שמנו לעצמנו למטרה לספק מעטפת 360 מעלות סביב צורכי הלקוח, לא משנה היכן, לשיטתו, נמצא הקצה".

ארז אמר, כי "הדרך שבה מחשוב נצרך היום – משתנה. שינויים טכנולוגיים תכופים וצורכי לקוח דינמיים מייקרים את עלות הפתרון. במשך תקופה ארוכה הקנייה הייתה מלווה בהוצאות תפעול ותחזוקה. מודלים עתידיים של צריכה נדרשים להיות גמישים, עליהם לאפשר תשלום לפי שימוש ולהפחית את העלויות הקבועות". לכן, אמר, "הכרזנו באחרונה על Lenovo TruScale  בגרסת VDI, המאפשר מודל תמחור חודשי, על בסיס כמות משתמשים. הפתרון מאפשר את הגמישות בבחירת כל מרכיבי הפתרון – חומרה, תוכנה במרכז ובקצה, עבודה ושירות מנוהל. נמשיך להשיק פתרונות במודל צריכה זה בפלחים נוספים".

דני ארז, מנכ''ל לנובו ISG ישראל. צילום: נדב כהן-יונתן

דני ארז, מנכ"ל לנובו ISG ישראל. צילום: נדב כהן-יונתן

ארז סיכם באומרו, כי "בשל הצרכים החדשים של הלקוחות מצד אחד והעמקת שיתוף הפעולה בין שתי היחידות העסקיות מנגד, אנו מגיעים מוכנים יותר ללקוחות עם פעילות במגזרים חדשים, כגון סטארט-אפים, ואני מעריך כי היקף המחזור שלנו יגדל בעשרות אחוזים ב-2022".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים