"הענן – מרכיב מפתח במעבר לבריאות דיגיטלית 2.0"

ירון ניר, ראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית בטבע, ציין כי אחת המטרות העיקריות של טבע היא לשפר את חיי היום יום של המטופלים, וסיפר על פיתוח ה-Digihaler - מערכת שכוללת משאף חכם, אפליקציית מובייל, פלטפורמת ענן וממשק שהוא לוח מחוונים לרופא, המשפרת את הנגישות והשיח שבין הרופא והמטופל

ירון ניר, ראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית, טבע. צילום: אוהד סרוק

"בראייתי, אנחנו עדיין באמצע בריאות דיגיטלית 1.0 – עדיין מפתחים טכנולוגיות ובוחנים את ההטמעה וההתנהגות שלהi בעולם האמיתי. אחד הכיוונים שהבריאות הדיגיטלית הולכת אליו הוא הענן, אשר ירכז את כל המידע הרלוונטי על המטופל – תיק רפואי, מרשמים, בדיקות ועוד – ויאפשר ניהול יעיל יותר של המטופל, מעבר למחלה ולטיפול תרופתי בלבד", כך אמר ירון ניר, ראש פלטפורמת בריאות דיגיטלית בטבע.

ניר דיבר בכנס My AWS Story, שנערך היום (ג') באופן וירטואלי. לדבריו, "בריאות דיגיטלית היא כל מה שטכנולוגיה יכולה לשפר בחיי היום יום של המטופלים. היא עושה זאת עם גישה לכמה שיותר חולים בכל זמן בכל מקום, עם שיח דיגיטלי בין הרופא והמטופל, עם מתן תרופות באופן דיגיטלי, תוך התבססות על בינה מלאכותית ולימוד מכונה. הטכנולוגיה משפרת את מצבו הבריאותי של המטופל והופכת להיות חלק בלתי נפרד מעולם הבריאות".

"טבע", אמר ניר, "נוגעת בכל יום בכ-200 מיליון מטופלים ביותר מ-60 מדינות, עם ארון התרופות המגוון והרחב ביותר בעולם. אחת המטרות העיקריות של טבע היא לשפר את חיי היום יום של המטופלים. החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להתמקד בתחום הנשימה, וספציפית – במחלות האסטמה וה-COPD, מחלת ריאות חסימתית כרונית, ולתת פתרון דיגיטלי לצורך הקליני, החברתי והכלכלי – שקיים בשוק כבר הרבה שנים".

כיום, אמר, "אין מידע אובייקטיבי לגבי אופן השימוש ותדירות השימוש של מטופלי האסטמה במשאפים. הנגישות למידע הזה מסתכמת בשיח מילולי בין הרופא והמטופל. כמענה, פיתחנו את Digihaler. זו מערכת שכוללת משאף חכם, אפליקציית מובייל, פלטפורמת ענן וממשק שהוא לוח מחוונים לרופא. מטרת הפיתוח נועדה לשנות את אופן הטיפול בחולי האסטמה. המערכת כוללת במשאף רכיבים חכמים, המודדים את זרימת האוויר הנשאף, זמן ותדירות השימוש, והמידע משוגר בבלוטות'. המערכת עונה לצורך של אוכלוסיית מטופלים גדולה, עם צורך קליני משמעותי ועלויות גבוהות במערכת הבריאות. המערכת שולחת את כל הנתונים – כמובן, בהסכמתו של המטופל – לענן. בכל שלב יכול הרופא המטפל להיכנס ללוח המחוונים ולראות  את הנתונים. זאת סגירת מעגל, שמשפרת את הנגישות והשיח שבין הרופא והמטופל".

"פיתוח פרויקט מסוג כזה", הסביר, "כולל אתגרים רבים, כמו לוחות זמנים אגרסיביים, עמידה בדרישות מחמירות של אבטחת מידע, הגנת פרטיות, בקרת איכות, עמידה ברגולציה ותקנים נוספים. המידע שנשמר בענן הוא מידע רפואי – ורגיש. לכן חיפשנו פתרונות מובילים בשוק. בחרנו בענן של AWS, אמזון ווב סרוויסז, בשל כמה סיבות: תשתית יציבה ומאובטחת; יכולת נוחה לפיתוח ולתחזוקה; אפשרויות פריסה בכל העולם לתמיכה בהשקות; רשת שותפים ענפה; והעובדה של-AWS יש ניסיון רב בעבודה עם חברות פארמה".

ניר סיכם בציינו כי "בחרנו להשתמש בטכנולוגיית Serverless on AWS – מה שזירז את תהליכי הפיתוח והבדיקות, הקטין את עלויות השימוש והאחזקה והביא לתמיכה טובה יותר בעת גידול. במבחן התוצאה, עמדנו ביעד והגענו לשוק בפרק זמן קצר. המידע, המנוהל בענן, עוזר למטופלים לנהל את המחלה, משפר את השיח בין הרופא למטופל, מביא להורדת הנטל הכלכלי והחברתי של המחלה, ובעיקר, כמובן, מממש את היעד של טבע: שיפור בחיי היום יום של המטופלים. עמדנו ביעד האגרסיבי שהצבנו – הן מבחינת לוחות הזמנים והן מבחינת התוכן, ושחררנו פלטפורמה יציבה וטובה לשוק. בגלל גמישות מבנה הנתונים, הצורה של ענן AWS והגישה הקלה לממשקים החיצוניים – נפעל למנף את הפלטפורמה לתחומים טיפוליים נוספים בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים