מהאוצר להיי-טק: שאול מרידור מונה לסמנכ״ל הכספים של לייטריקס

ראש אגף התקציבים לשעבר מצטרף לחד קרן הירושלמי, שנמצא בימים אלה בדרך להנפקה, כמה חודשים אחרי שעזב את משרד האוצר עקב סכסוך עם השר ישראל כץ

שאול מרידור, סמנכ"ל הכספים של ליטטריקס. צילום: דוברות משרד האוצר

אחרי שעזב את משרד האוצר בטריקת דלת, שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים, מונה לסמנכ"ל הכספים של לייטריקס, המפתחת כלים ליצירה ועריכה של תוכן ויזואלי – כך הודיעה החברה היום (ב'). הוא יתחיל לכהן בתפקיד לאחר שיסיים את תקופת הצינון שבה הוא מחויב.

מרידור מגיע לחברה הירושלמית אחרי שלפני כמה חודשים פרש ממשרד האוצר עקב חילוקי דעות עם שר האוצר, ישראל כץ, סביב ההתנהלות במשרד, "מלחמתו" של השר בפקידים ואופן חלוקת הכספים לציבור בזמן משבר הקורונה. באותה התקופה עזבה את המשרד גם קרן טרנר, המנכ"לית, שהלכה עם כץ עוד משהיה שר התחבורה.

לייטריקס מציעה מערכת לעריכה מתקדמת של תמונות ו-וידיאו. החברה נוסדה על ידי חמישה: עמית זינגר, איתי צידון, ניר פוצ'טר, ירון אינגר, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות, וזאב פרבמן, המנכ"ל. ב-2019 היא הפכה לחד קרן – חברה ששווה יותר ממיליארד דולר. החברה, שנוסדה ב-2013, גייסה בשנה האחרונה כ-150 עובדים ותעבור לפארק ההיי-טק גב ים פארק העברית, שמוקם בימים אלה באוניברסיטה העברית בירושלים, בשטח כולל של כ-16 אלף מ"ר. הסכם השכירות הוא לתקופה של 10 שנים.

מרידור, בנו של שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, הוא בוגר המחזור הראשון של תוכנית פכ"ם (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) באוניברסיטה העברית. הוא החל את דרכו במגזר הציבורי ב-2002 ומילא שורה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר. ב-2015 הוא מונה למנכ"ל משרד האנרגיה על ידי השר יובל שטייניץ, ושנתיים לאחר מכן חזר לאוצר ומונה לראש אגף התקציבים. באוגוסט אשתקד פרש מרידור מהמשרד ועבר למגזר הפרטי.

צירופו של מרידור – בדרך להנפקת החברה

ד"ר פרבמן אמר כי "העשייה של מרידור במגזרים הציבורי והפרטי והניסיון הרב שהוא מביא אתו ללייטריקס מהווים תוספת משמעותית לחברה ולצוות ההנהלה שלה בפרט. אני בטוח כי צירופו כסמנכ״ל הכספים יתרום רבות לתוכניות ההנפקה העתידיות שלנו".

מרידור מסר כי ״כמי שנולד וגדל בירושלים, אני שמח להצטרף לחד הקרן הירושלמי. החברה עשתה כברת דרך מרשימה בשנים האחרונות. השלבים הבאים בה מאתגרים לא פחות, ואני שמח לקחת חלק בתהליכי הצמיחה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים