"לשוק התקשורת חשיבות רבה בשיקום הכלכלה ממשבר הקורונה"

כך אמר איתן גינזבורג, שנכנס היום לתפקידו כשר התקשורת במסגרת סבב המנויים שאישרה אתמול הממשלה ● בין הנושאים הבוערים שהשר יכריע אודותיהם: המלצות לפיקוח על נטפליקס

שר התקשורת החדש, איתן גינזבורג, ומנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין. צילום: דוברות משרד התקשורת

"לשוק התקשורת יש חשיבות מכרעת בהגדלת הפריון של המשק בישראל, ובשיקום הכלכלה ממשבר הקורונה", כך אמר שר התקשורת החדש, איתן גינזבורג, שנכנס הבוקר לתפקידו.

גיזנבורג ערך פגישת היכרות עם מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, שסקרה בפניו את פעילות המשרד, ואת התהליכים והאתגרים שעומדים על סדר היום. בהמשך ייפגש השר עם הנהלת המשרד והצוות המקצועי ויסייר ביחידות השונות.

השר גינזבורג, לשעבר ראש עיריית רעננה, רס"ן במילואים, הוא עו"ד מוסמך ובעל שני תארים ראשונים במשפטים ובממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני במדעי המדינה בתכנית למנהיגות ציבורית ופוליטית, באוניברסיטת תל אביב. לכנסת הנוכחית נכנס מטעם רשימת כחול לבן, וכיהן במספר תפקידים מטעם הסיעה, ביניהם סגן יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה המסדרת ויו"ר ועדת הכנסת.

במה השר צריך לטפל?

בין הנושאים הבוערים שגינזבורג יצטרך לעסוק בהם, סוגיית ביטול הפיצול שקיים היום בין ספקיות תשתית אינטרנט לבין נותני השירותים, המשך עידוד ובקרה להטמעת דור 5 ברחבי הארץ, אחד מפרויקטי הדגל של המשרד בשנה האחרונה. נושא נוסף הוא עידוד והגברת הלחץ על החברות להאיץ ולהרחיב את פריסת הסיבים האופטיים בכל רחבי הארץ, בעיקר לפריפריה.

נושא רגיש נוסף שנתון במחלוקת עם משרד האוצר הוא הידוק הפיקוח על נטפליקס שעורר תגובות רבות. שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, מינה ועדה בראשות רועי פולקמן, שתבדוק את הרגולציה בשוק השידורים בארץ ואת הסדרת התחרות. אחת ההמלצות של הוועדה היא בנושא נטפליקס. האוצר מתנגד לפרסום ההמלצות, בטענה כי הוועדה לא עשתה בדק בית, והשאלה היא מה תהיה עמדת השר החדש בנדון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים