מצטייני הנשיא ליום העצמאות ה-73: הכירו את חיילי וחיילות התקשוב

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יעניק את אות הנשיא לשלושה מחיילי אגף התקשוב וההגנה בסייבר: סמ''ר ג', לוחם לוחמה אלקטרונית; סג''מ ד', חוקר בינה מלאכותית; ורב"ט קסניה יאגליקוב, מש"קית תכנון כוח אדם באגף

נשיא המדינה, ראובן ריבלין. צילום: אבי אוחיון, לע"מ, דוברות בית הנשיא

היום (ה'), יום העצמאות ה-73 למדינה, יקבלו 120 חיילים וחיילות מרחבי הארץ את אות הנשיא מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. מתוכם, שלושה הם חיילי אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הכירו אותם:

סמל ראשון ג', לוחם לוחמה אלקטרונית – סוגר מעגל

סמ"ר ג' וסבתו מציינת הנשיא. צילום: דו"צ

סמ"ר ג' וסבתו מציינת הנשיא. צילום: דו"צ

סמ"ר ג', בן 22 מרעננה, הוא מפקד בהכשרת לוחמת ספקטרום, בגדוד הספקטרום של חטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב. ג' נולד בתל נוף, בשל תפקיד אותו מילא אביו – כיום אל"מ (מיל') בחיל האוויר. גם אמו של ג' הייתה קצינה בצבא. הוא עבר לרעננה עם משפחתו בגיל שנתיים. בהיותו בתיכון, ג' השתתף בפרויקט מחוננים ובכיתת נחשון. עוד הוא היה פעיל בשבט הצופים הדר, שם שימש כרכז. בסיום התיכון עשה שנת שירות באיילים.

קבלת אות ההצטיינות מהווה סגירת מעגל עבור ג', וזאת לאחר שסבתו, אהובה בת ה-83, קיבלה ב-1957 אות הצטיינות מהנשיא יצחק בן צבי. אהובה הייתה משרטטת ומשקי"ת ת"ש במפקדת חיל הנדסה ראשי. "כל אחד צריך לעשות את המאמץ, ההשקעה והוויתורים האישיים. כל האנשים שווים בדת, גזע ומין והשינוי מתחיל מאיתנו, לכן – יש לשאוף לשיוויון אמיתי", אמר ג'. "כל חייל צריך לחשוב על הערך המוסף בתפקיד שלו ולפעול מתוך שליחות אמיתית".

סמ"ר ג'. צילום: דו"צ

סמ"ר ג'. צילום: דו"צ

סגן משנה ד', חוקר בינה מלאכותית – מבוסטון לצריפין

סג"מ ד', בן 24 מירושלים, חוקר בינה מלאכותית, משרת בענף CDO ביחידת מצפן שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר. מרכז ה-AI במצפן כולל מדעני נתונים, ותפקידו לפתח אמצעי לחימה מבוססי בינה מלאכותית עבור הצבא – בעולמות המבצעיים, ובעולמות הסייבר והספקטרום. המרכז מוביל פיתוחים מבוססי AI כגון: ניתוח וידיאו בגבולות, פיתוח אמצעי לחימה בסייבר, פיתוח מודל ש"יודע" לקרוא את המוניטור במכונות ההנשמה ולשמור את הנתונים בצורה דיגיטלית, זיהוי צוללנים, ועוד. ד' נולד בבוסטון, וסיים תואר במדעי המחשב ומדעי המדינה באוניברסיטת הרווארד, ואז עלה ארצה והתגייס כאקדמאי. "בצל מגיפת הקורונה", אמר, "הענף עבד עם בתי חולים, בשיתוף מפא"ת, לבניית מערכת שתציג את כל הנתונים המיושנים מבתי החולים ותשליך את כל התוצאות של המונשם החוצה – לחדר האחיות, כדי שהן לא יצטרכו להיות בסביבת החולה ולהסתכן בהדבקה, בעת קבלת הנתונים אודותיו".

סג''מ ד'. צילום: דו"צ

סג"מ ד'. צילום: דו"צ

רב"ט קסניה יאגליקוב, מש"קית תכנון כוח אדם: גרפיקאית קומיקס

רב"ט קסניה יאגליקוב, בת 19.5, משרתת כמש"קית תכנון כוח אדם באגף. בהיותה ברוסיה, למדה בבית ספר מקצועי לאומנות. היא עלתה לארץ לפני שש שנים עם משפחתה, ומתגוררת בבת ים. היא ציירת ומעצבת גרפיקות של קומיקס ומשחקי מחשב, ובהיותה בתיכון השתתפה כיוצרת בכמה תערוכות בתחום. יאגליקוב בדרך לקבלת תואר במכללת שנקר. בהיותה בכיתה י"ב השתתפה בקורס של פרויקט "הדרים" של מיקרוסופט, והייתה צפויה לשרת כמנהלת רשת. בשל הליך סיווג ביטחוני שהתעכב, שובצה כמש"קית תכנון כח אדם במחלקת משאבי אנוש באגף. היא החלה במעקב, צמוד יותר משהיה בעבר, אחר כל חייל שנקלט באגף, ועזרה בייעול המערכת שמסדרת את כלל הנתונים, ואף פיתחה רכיבים למערכת זו. כך, בעזרת רפורמה שבוצעה בהליכי הגיוס והשיבוץ, סייעה לכך שכיום יותר חיילים קיבלו ומקבלים את התפקיד המתאים להם ביותר. "הייתה לי הרבה מוטיבציה לעזור. רציתי שליותר אנשים תהיה הזדמנות להגיע לתפקידים שהם יכולים למצות בו את היכולות שלהם", אמרה רב"ט יאגליקוב.

רב"ט קסניה יאגליקוב. צילום: דו"צ

רב"ט קסניה יאגליקוב. צילום: דו"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים