גרטנר מפתיעה: הוצאות ה-IT יגדלו יותר מהצפוי ויחצו את רף ה-4 טריליון דולר

הוצאות המחשוב העולמיות צפויות לגדול השנה ב-8.4% ● הגידול, לאחר הקפאה  שהייתה בעולם המחשוב בשנה החולפת בשל המשבר העולמי, ימשיך גם ב-2022, כיוון שעסקים מתמקדים יותר ביוזמות דיגיטליות ופחות בעלויות תפעוליות

גרטנר: הוצאות ה-IT העולמיות יגדלו יותר מהצפוי. צילום: BigStock

הוצאות המחשוב העולמיות צפויות לגדול השנה ב-8.4%, כך העריכה גרטנר בעדכון תחזיתה השנתית.

על פי חברת המחקר, הוצאות ה-IT לשנת 2021 צפויות לעמוד על 4.07 טריליון דולרים. מדובר בעדכון משמעותי לעומת התחזית של החברה בחודש ינואר השנה, שחוקריה העריכו כי הגידול השנה צפוי להיות של 6% ולעמוד על 3.92 טריליון דולרים. בכל מקרה, שני הנתונים גבוהים משמעותית מהוצאות ה-IT המשוערות של השנה החולפת, שעמדו על 3.76 טריליון דולרים.

האנליסטים של גרטנר מעריכים, כי הוצאות ה-IT בשנת 2022 יגיעו ל-4.3 טריליון דולרים, נתון המשקף עוד עלייה משמעותית, של 5.5%, לעומת שנת 2021.

הגידול הגבוה ביותר השנה צפוי בהוצאות על רכיבים ומכשירים, שגרטנר צופה שיעלו ב-14% ויעמדו על 755.8 מיליארד דולרים. ההשקעות של חברות בתוכנות ארגוניות צפויות לעלות ב-10.8% ולעמוד על 515.87 מיליארד דולרים; שירותי ה-IT צפויים לעלות ב-9% ולהגיע ל-1.11 טריליון דולר; מערכות בדטה סנטרים צפויות לעלות ב-7.7% ולהגיע ל-236.81 מיליארד דולרים; שירותי תקשורת צפויים לעלות ב-4.6% ולהגיע ל-1.45 טריליון דולרים.

מקור הסיבה לצמיחה הגבוהה יותר בהוצאות על מכשירים ותוכנות ארגוניות, הסבירו בחברת המחקר, הוא ברצון של ארגונים להמשיך להשקיע בהון האנושי ולספק סביבות עבודה נוחות ופרודוקטיביות. לפי ג'ון דיוויד לובלוק, עמית מחקר וסגן נשיא גרטנר, "המניע העיקרי להגדלת הוצאות המחשוב בשנת 2021 נובע פחות מהשקעה בתפעול ה-IT – ויותר בשל יוזמות עסקיות דיגיטליות חדשות". לדבריו, "ה-IT כבר לא תומך רק בפעילות ארגונית כפי שהיה נהוג באופן מסורתי, אלא הוא משתתף באופן מלא ביצירת והשאת ערך עסקי. לא רק שזה מעביר את ה-IT מתפקיד של שחקן במשרד האחורי אל חזית העסק, אלא הוא גם משנה את מקור המימון: מתקורות שמתוחזקות, מנוטרות ולעיתים מקוצצות – לגורם המניע הכנסות".

לפי גרטנר, חלקים מסוימים בתעשיית ה-IT עשויים להתאושש ולהגיע לרמות של טרום-המגיפה כבר השנה, בעוד שחלקים אחרים יגיעו למצב זה רק ב-2022. כך, מעריכים האנליסטים, חלקים מהמגזר הפיננסי יחזרו ככל הנראה לרמות של טרום-המגיפה כבר השנה, בעוד שהוצאות המחשוב בענפי הקמעונאות והתחבורה ישובו למצב של לפני המשבר רק ב-2023.

בניתוח ההשקעות העולמיות בפילוח גיאוגרפי, חברת המחקר מעריכה, כי סין כבר חצתה את רף ההשקעות במחשוב שהיה לה ב-2019. צפון אמריקה ומערב אירופה צפויות להגיע למצב זה מאוחר יותר השנה. אמריקה הלטינית צפויה להתאושש בהיבט ההשקעות במחשוב רק בשנת 2024.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים