למכירה: נתונים של חצי מיליארד משתמשי לינקדאין

לפי דיווח חדש, מאגר הכולל נתונים של כ-500 מיליון פרופילים של משתמשי לינקדאין מוצע למכירה בפורום האקרים, ועוד שני מיליון רשומות פורסמו כדוגמה להוכחת יכולת על ידי ה"מוכר"

הסוף ל-Stories של לינקדאין

עוד בטרם נרגעו הרוחות לאחר דליפת נתוניהם של יותר מחצי מיליארד משתמשי פייסבוק (Facebook), והנה מגיע דיווח על עוד דליפת ענק של נתונים – הפעם של משתמשי לינקדאין (LinkedIn).

מאגר הכולל נתונים של כ-500 מילון פרופילים של משתמשי לינקדאין מוצע למכירה בפורום האקרים, ועוד שני מיליון רשומות פורסמו כדוגמה ל"הוכחת יכולת" על ידי ה"מוכר". ברשומות הדוגמה האלה נכלל מידע על פרטי הזיהוי בלינקדאין, שמות מלאים, כתובות מייל, מספרי טלפון, מינו של המשתמש, קישורים לפרופילי לינקדאין, קישורים לפרופילים ברשתות חברתיות אחרות, תארי התפקיד ונתונים נוספים הקשורים לעבודה. לפי הדיווח, המידע על פרופילי הלינקדאין שנחשף בדוגמאות לא כולל מידע רגיש במיוחד, כמו נתוני כרטיסי אשראי או מסמכים משפטיים, אבל ברור שהמידע הקיים די בו כדי לגרום נזק אמיתי.

לפי הדיווחים, מי שרוצה לצפות בדוגמאות ישלם ערך של כשני דולרים, אבל את המאגר הגדול של נתוני חצי מיליארד המשתמשים ה"מוכר" מעמיד למכירה פומבית תמורת לפחות סכום בן ארבע ספרות, כנראה בביטקוין. לטענתו, הנתונים נאספו מלינקדאין.

עוד לפי הדיווח, לא ברור אם הנתונים העומדים למכירה הם מעודכנים ועכשוויים או שהם נגנבו בעבר בפריצה ללינקדאין (שאירעה ב-2016) או לחברות אחרות.

מלינקדאין לא נמסרה תגובה.

מי שמעוניינים לבדוק אם המידע שלהם דלף – ניתן לעשות זאת באתר זה, שמציע כלי הבודק דליפה של נתונים אישיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים