פיירבלוקס גייסה 133 מיליון דולר בסבב C

סבב הגיוס נועד להכניס את הבנקים הגדולים בעולם וחברות הפינטק לתחום הקריפטו ● הטכנולוגיה שאיבטחה העברה של נכסי קריפטו בשווי של 400 מיליארד דולר, תהיה זמינה עתה לבנקים מסורתיים ולחברות פינטק כדי להיענות לביקוש לנכסים דיגיטליים

18/03/2021 15:06
מייסדי חברת פיירבלוקס. צילום: יוסי זליגר

חברת הסטארט-אפ פיירבלוקס (Fireblocks), המפתחת תשתית מאובטחת למטבעות ונכסים דיגיטליים המשנים את פני הכלכלה העולמית, הודיעה היום (ה') על השלמת סבב גיוס C, בהיקף של 133 מיליון דולר.

את הסבב הובילו Coatue, Ribbit, וכן השקעה אסטרטגית של BNY ו-Silicon Valley Bank. בנוסף השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים: Paradigm, Galaxy Digital, Swisscom Ventures, Tenaya Capital ו-Cyberstarts Ventures.

לאחר הסבב הגיע סך גיוסי החברה ל-179 מיליון דולר, והיא הפכה לספקית התשתית המאובטחת לנכסי קריפטו בעלת הגיבוי המימוני הגבוה ביותר בעולם.

באמצעות ההון שגויס ממשקיעים אסטרטגיים, תמשיך פיירבלוקס להרחיב את משאביה הגלובליים כדי לשרת את הבנקים הגדולים בעולם וחברות הפינטק, ולחבר אותם לשוק ההון של הקריפטו. בנוסף, מתכננת החברה להרחיב משמעותית את מרכז המו"פ שלה בתל אביב, העומד על 50 אנשי ונשות פיתוח בתחומים בלוקצ'יין, סייבר, דבאופס, בקאנד, מובייל ופרונטאנד, ועתיד להכפיל את עצמו ולהגיע ל-120 עובדים עד סוף 2021.

ביקוש חסר תקדים למוצרים ושירותים עבור נכסים דיגיטליים

עתה, כששוויו של שוק הקריפטו חצה את רף 1 טריליון הדולר, בנקים וחברות פינטק ברחבי העולם מתמודדים עם ביקוש חסר תקדים למוצרים ושירותים עבור נכסים דיגיטליים. פיירבלוקס מציעה לבנקים ולמוסדות פיננסיים מסורתיים את האפשרות להתחבר ישירות לעולם הפיננסי המבוזר, ולכל השחקנים הפעילים בו. הפלטפורמה של פיירבלוקס תאפשר לבנקים ולחברות פינטק לפרוס במהירות פתרונות ארנק מאובטחים לנכסים דיגיטליים, הנפקה של נכסים דיגיטליים (טוקניזציה), מסחר, הלוואות ותשלומים – ברשתות בלוקצ'יין ציבוריות ופרטיות.    

מיכאל שאולוב, מנכ"ל פיירבלוקס. צילום: אינה שניידר

מיכאל שאולוב, מנכ"ל פיירבלוקס. צילום: אינה שניידר

"חברות פינטק ובנקים דורשים לא רק תשתית ייעודית לשמירה והעברות שמבטיחים ללקוחות שהנכסים שלהם מנוהלים בצורה מאובטחת, אלא פלטפורמה שמאפשרת השקת קווי מוצרים חדשים", אמר מיכאל שאולוב, מנכ"ל פיירבלוקס.

"אנו מאמינים כי התשתית שלנו מתאימה באופן מושלם לעידן חדש של שירותים פיננסיים. אנו אסירי תודה על כך שהקרנות המובילות בתחום הפינטק והשותפים האסטרטגיים החשובים ביותר תומכים בחזון שלנו לחדש את פניה של הפלטפורמה המשרתת את השוק הפיננסי, על מנת להתאימה לנכסים דיגיטליים. הגיבוי הפיננסי שלהם מבטיח את היציבות ארוכת הטווח של החברה, את העליונות הטכנולוגית והיכולת לספק שירותים לבסיס הלקוחות שלנו, הצומח בקצב אקספוננציאלי".

בתחילת דרכה שירתה פיירבלוקס מוסדות קריפטו ייעודיים שנולדו לתחום זה, ובורסות קריפטו, אך התפתחה בשלוש השנים האחרונות לרשת המוסדית הראשונה והיחידה לארנקים דיגיטליים ולהעברה של נכסים דיגיטליים, שזכתה באמון הלקוחות ומאבטחת עבורם טרנזקציות בהיקף של 400 מיליארד דולר.

המשקיעה האסטרטגית Bank of New York Mellon, הבנק הגדול ביותר בעולם בתחום שירותי המשמורת, הצהירה בתחילת השנה על מחויבותה להאיץ את הפיתוח של פתרונות ארגוניים שישרתו את תחום הנכסים הדיגיטליים המתפתח בקצב מהיר.

"תפקיד קריטי ביצירת חדשנות מרחיקת לכת במגזר הפיננסי"

"פיתוח מוצרים שיגשרו בין נכסים דיגיטליים לנכסים מסורתיים הוא היסוד לעתידו של תחום המשמורת", כך לדברי רומן רגלמאן, מנכ"ל תחום שירותים לנכסים וראש תחום הדיגיטל ב-BNY Mellon. לאחר שביצענו בדיקת נאותות מקיפה ומחקר שוק, הגענו להכרה שפיירבלוקס היא מובילת השוק המספקת טכנולוגיה מאובטחת התומכת בשירותים לנכסים דיגיטליים".

"שיתוף הפעולה שלנו עם פיירבלוקס עולה בקנה אחד עם התפישה שלנו כי צומח עתה אקו-סיסטם פיננסי חדש, לו פיירבלוקס חיונית", מסר כריס פרדריקסון, שותף מנהל בקרן Coatue. "התרשמנו עמוקות מהצוות של פיירבלוקס, מהטכנולוגיה והחזון שלה לעתיד. אנו מאמינים כי פיירבלוקס יכולה לסייע לקבוע סטנדרט חדש עבור חברות השואפות להצטרף לתעשיית הנכסים הדיגיטליים".

"אנו עומדים על סיפה של הטרנספורמציה הכלכלית הגדולה ביותר שהעולם ראה מעולם", מסר מיקי מלכה, שותף מנהל בקרן Riddit. "פיירבלוקס נמצאת בחזית המהפכה ואנו מאמינים כי לטכנולוגיה שלה יהיה תפקיד קריטי ביצירת חדשנות מרחיקת לכת במגזר הפיננסי בעשורים הבאים. אנו נרגשים להצטרף לצוות שלהם ולסייע להנעת המסע המרגש שלהם קדימה". 

"פיירבלוקס בנתה את המערם הטכנולוגי העוצמתי ביותר עבור כל גורם שמעוניין להיכנס לתחום הנכסים הדיגיטליים", מסר קן פוקס, מייסד ושותף מנהל של קרן Stripes Group. פיירבלוקס מובילה את פריצות הדרך בתחומים ארנקים מבוססי MPC, רשתות להעברות מטבעות, גישה ל-DeFi, ושירותי טוקניזציה. היא מתאפיינת בגיוון הנדרש על ידי בנקים וחברות פינטק, כדי להמשיך להתחרות בשוק זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים