מסתבר: טלפונים סלולריים אשמים בהיעלמות דבורים

השימוש הגובר בסלולריים גורם להיעלמות אוכלוסיות של דבורות דבש ולהתמוטטות של כוורות - לטענת חוקרים מאוניברסיטת צ'אנדיגאר בפונג'אב שבהודו ● וד פראקאש שארמה ונילימה קומאר, מובילי המחקר: "עלייה בשימוש במכשירים אלקטרוניים הובילה ל'זיהום אלקטרוני' של הסביבה. ההתנהגות והביולוגיה של דבורות הדבש הושפעו מ'הענן האלקטרוני' משום שיש להן תכונות מגנטיות, שמסייעות להן בניווט"

מסתבר שבשנים האחרונות פחתה אוכלוסיית דבורות הדבש והתמוטטו כוורות רבות ברחבי אירופה וצפון אמריקה, מה שגרם לדאגה בקרב מגדלי הדבורים, והוביל גם לעלייה בגניבות של כוורות. חוקרים מאוניברסיטת צ'אנדיגאר בפונג'אב שבהודו טוענים, כי מצאו את הסיבה לכך: קרינה מטלפונים סלולריים, הפוגעת ככל הנראה בחושי הניווט של הדבורים.

בניסוי שערכו החוקרים באזור פונג'אב שבהודו, הם השוו את התנהגות הדבורים ותוצרתן בשתי כוורות – באחת הותקנו שני טלפונים סלולריים, שהופעלו למשך רבע שעה פעמיים מדי יום, במשך שלושה חודשים, ובשנייה מוקמו שני מכשירי דמה.

לאחר שלושה חודשים, הבחינו החוקרים בירידה דרמטית של גודל הכוורת שהותקנו בה מכשירי הסלולר ובהפחתה משמעותית במספר הביצים שהוטלו על ידי הדבורה המלכה. בנוסף, הדבורים הפסיקו לייצר דבש.

המלכה בכוורת ה"סלולרית" הטילה פחות מחצי ממספר הביצים לעומת הכוורת השנייה, הנקייה מסלולר. עוד גילו החוקרים, כי חלה ירידה דרמטית במספר הדבורים הפועלות, ששבות לכוורת לאחר איסוף הצוף, מה שגם לירידה בכמות הפולן והדבש שיוצרה בכוורת ה"סלולרית".

וד פראקאש שארמה ונילימה קומאר, מובילי המחקר, כתבו בדו"ח המחקר שלהם, כי "עלייה בשימוש במכשירים אלקטרוניים הובילה ל'זיהום אלקטרוני' של הסביבה. ההתנהגות והביולוגיה של דבורות הדבש הושפעו מ'הענן האלקטרוני' משום שלחרקים הללו יש תכונות מגנטיות, שמסייעות להם בניווט. קיבלנו דיווחים על היעלמות פתאומית של אוכלוסיות דבורים מתוך מושבות דבורים. הסיבה עדיין לא ברורה לחלוטין. במחקר שלנו השווינו את הביצועים של דבורות הדבש שנחשפו לקרינה סלולרית לעומת מושבות שלא נחשפו אליה. ההתנהגות של הדבורות הפועלות הושפעה לרעה מן החשיפה – בסוף הניסוי לא היה דבש ואף לא פולן במושבה שנחשפה לקרינה הסלולרית".

תגובות

(19)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יומי

    דבורים ניזוקות מאוד מכל ה"זבל" האלקטורני הזה. ועוד חרקים רבים. ובעוד 100 שהנ אנחנו גם נתחיל לראות שינויים פיזיולוגיים בגוף האדם בגלל כל הסביבה האלקטרונית הזו.

  2. בדק בית

    חברות בדק בית מסוגלות לבדוק את האזור שבו הדבורות נמצאות לבחון האם יש קרינה מסוכנת באזור הזה

  3. עורך דין

    נראה לי שהדבורים הללו צריכות יצוג משפטי

  4. הדברה

    צריך לתת הרבה כסף למי שלא ידבר בסלולר

  5. ניר

    כדאי לבדוק קרינה במעבדה בדיקות קרינה http://www.nuclear.co.il

  6. אוזניות לסלולר

    צריך להפסיק לדבר בסלולר -זה ממש לא מציק כבר מסכנות הדבורות מה הם אשמות?

  7. אבי

    http://www.photon.co.il בדיקות קרינה על-ידי פיסיקאים מומחים

  8. אבי

    בדיקות קרינה על-ידי פיסיקאים מומחים

  9. בדיקות קרינה

    מומלץ מאוד לבדוק את הקרינה סביבנו לפחות פעם אחת.

  10. אוזניות אוויר

    קניתי אוזניות אוויר זה נראה מוצר מצויין

  11. zivstone

    אפשר לראות את זה גם באתר הזה http://www.rlr.co.il/ שגם מדבר על קרינה אלקטרומגנטית

  12. zivstone

    http://www.xn----1hcgfxb3czcbkt.com/ בדיוק על זה אני מדבר

  13. רונן

    ישנו "זיהום אלקטרומגנטי" שהולך ומתגבר עם התפתחות הטכנולוגיה. השוני המהותי בזיהום זה, הוא שאינו ניתן לחישה ע"י החושים, אבל עדיין גורם למערכות ביולוגיות להגיב אליו. בנסיון למנוע התנגדות לקידמת הטכנולוגיה, במקום ללמד שימוש נכון יותר, מעדיפים ליצור עירפול על האינפורמציה ולתת לכל אחד להחליט לפי ראות עיניו. הדבר גורם לאנשים לא להיות מודעים שהם יכולים לישון שנים רבות עם שדה מגנטי חזק שמקיף את המיטה מכל מיני מכשירים (שעונים מעוררים, שנאים, מיטוח חשמליות ועוד) ןלהיות חשופים להשפעות השליליות שהרבה מדענים הוכיחו את קיומן.

אירועים קרובים