שנת הקורונה: מיהם המנמ"רים המצטיינים במגזר הבריאות?

הם ניהלו ביד רמה את המחשוב בארגוני הבריאות המרכזיים, וסייעו רבות למלחמה במגפה ולהתמודדות עם המשבר הבריאותי הגדול בתולדות המדינה ● לפניכם שבעת המופלאים, שקיבלו אותו הצטיינות בטקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים

מצטייני הקורונה: לא רק הצוות הרפואי. צילום אילוסטרציה: BigStock

30 מנמ"רים קיבלו אתמול (ג') אותות הצטיינות על פועלם המחשובי בארגונים שלהם ב-2020. האותות ניתנו להם במסגרת IT Awards 2021 – תחרות מצטייני המחשוב לשנת 2020 של אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים נערך באולם האירועים East בתל אביב ושודר אונליין. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של הקבוצה.

בראש ועדת האיתור של המתמודדים על התואר עמד פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. לצדו השתתפו חברי הוועדה דן תל ניר, לשעבר מנמ"ר נחל שורק; איריס נחשוני, מנמ"רית אורמת; איריס שיפרין, מנמ"רית סונול; אודליה לבנון, מנכ"לית מחב"א; ואיתי זימן, מנמ"ר ברינקס ישראל.

בחלק הראשון של סדרת הכתבות ציינו את המנמ"רים שזכו כמודלים לחיקוי. בחלק זה אנחנו מבקשים להבליט את המנמ"רים שעשו ימים כלילות על מנת לסייע לארגוניהם, ולישראל, לעבור את הצד הבריאותי של משבר הקורונה ולהילחם במגפה. שבעה אותות כאלה הוענקו בטקס אתמול. להלן הזוכים והנימוקים לזכיות, שסיפקה ועדת השופטים:

רונה קייזר, ראשת אגף בכירה למערכות מידע במשרד הבריאות. צילום: ניב קנטור

רונה קייזר, ראשת אגף בכירה למערכות מידע במשרד הבריאות. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

רונה קייזר, משרד הבריאות
"בתקופתה, היקף פעילות ה-IT במשרד הבריאות גדל משמעותית – כמצופה ממנמ"ר, ובוודאי בתקופת משבר. קייזר התמודדה עם אתגר בניהול כוח האדם; הביאה להקמת מערכת חקירות אפידמיולוגיות מאפס, עם ריבוי שותפים ומתנדבים; עסקה בפיתוח אפליקציית המגן; ושיפרה את המוקד של המשרד עם אמצעים טכנולוגיים. היא הביאה לכניסה של מערכות תומכות קורונה, תוך שילוב מוצרים באופן מאתגר; פעלה להקמת מרכז מידע משותף לכל מוסדות הבריאות; ופעלה להקמת ולתחזוק הקשר עם האזרחים, בעיקר בני הגיל השלישי".

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות. צילום: ניב קנטור

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות מידע בלאומית שירותי בריאות. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

מוריס קסנר, לאומית שירותי בריאות
"מנהיג, מוביל פעילות עסקית באמצעות טכנולוגיות מידע. הביא לשימוש מסיבי ברפואה בקהילה, תוך שהוא מספק יוזמה קריטית לארגון, של מעבר ליישומים מתקדמים – בהקמת התשתית שאפשרה המשך עבודה מהבית בתוך זמן קצר, מענה וטיפול בחולים מרחוק, מיזם תרופות עד הבית, חיבור לבית החולים שיבא והחזרים בדיגיטל. ניהל את פרויקט החיסונים, עם מערכת רפואה דיגיטלית שטיפלה ב-750 אלף איש. קידם מערכת BI עם ניתוחי ביג דטה. הוביל חדשנות דיגיטלית, עם הנעה של גופי הארגון לעבר ה-IT".

שרה צפריר, מנמ"רית המרכז הרפואי רמב''ם. צילום: יח"צ

שרה צפריר, מנמ"רית המרכז הרפואי רמב"ם. צילום: יח"צ

שרה צפריר, המרכז הרפואי רמב"ם
"הפגינה גמישות ועבודת צוות, וניהלה את המשבר כהזדמנות. הביאה לפריסת תשתיות במיקומים לא שגרתיים, לרישות מצלמות ומכשירי ניטור, ולחיבור מידע רפואי לתיק הרפואי בזמן אמת. הקימה פורטל בתוך יום, למעקב אחר נתוני הקורונה בזמן אמת – עם נתונים חוצים. בעלת יכולת מרשימה בהתמודדות ובהתאמת הפתרונות לצרכים אד הוק. ביצעה 'הגירה' למערכת צי"ד הצה"לית – וזה התגלה כרעיון יצירתי, עם מימוש מוצלח, גם להמשך הדרך. הביאה להקמת פורטל ארגוני מותאם לקורונה, עם מעקב אחרי עובדים, חולים מאומתים ומבודדים. הייתה שותפה להקמת בית חולים בחניון. הצוות שלה ניצל את המשבר לקפיצה משמעותית בתשתית התקשורת בבית החולים".

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר

עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום. צילום: פלי הנמר

עידו רוזנבלט, מגן דוד אדום
"בעקבות המשבר, רוזנבלט הביא לגידול משמעותי בהיקף השימוש במערכות ה-IT, ללא קריסה, פעל לפיתוח יומן ממוחשב לניהול הקורונה, תוך שימוש, בראשונה, ב-IVR, והביא לפריסת עמדות מוקד בכל מקום אפשרי ולבניית בסיסי נתונים בבתי אבות. הוא פעל לניהול העומסים לטובת הפחתתם באמצעות שיפור המידע לציבור ובניית יומן מוקד, ועשה זאת באופן מרשים, הביא להתאמת הפתרונות הטכנולוגיים לשינויים אד הוק, נתן מענה טכנולוגי מעבר לגבולות הגזרה הטבעיים של מגן דוד אדום, למשל למול בתי אבות, ובנה כלים שישרתו גם בשגרה – כולל מערכת שליטה ובקרה, שדרוג מערכות התקשורת, לצד קישור למערכת ניהול הידע של משרד הבריאות".

שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא. צילום: אלעד גוטמן

שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא. צילום: אלעד גוטמן

שימי ארנסט, המרכז הרפואי שיבא
"הביא לרישות כלל מרפאות שיבא בתוך כמה ימים וליותר מ-1,000 טיפולים מרחוק ביום. ערך התאמה מהירה לצרכים הטכנולוגיים בתקופת הקורונה, באופן ראוי להערכה. נרתם למאמץ פעילות קורונה מחוץ לבית החולים, בצורה ראויה לציון. הביא לגידול מהיר בשירות לציבור מרחוק מכלל מרפאות שיבא, באופן מרשים. הוביל ותמך בביזנס בכל אירועי הקורונה, לצד בית חולים נייד ומערך חיסונים. לאחר שהמרכז היה מהראשונים להקים מחלקת קורונה. פעל לקידום טלה רפואה במחלקות הקורונה. הביא לפיתוח תהליך לבדיקות קורונה בתוך 15 דקות. כמו כן, ארנסט סייע להקמת בית חולים חדש להתמודדות מול הקורונה בזמן קצר".

רבקה רודינסקי, בית החולים שערי צדק. צילום: יח"צ

רבקה רודינסקי, בית החולים שערי צדק. צילום: יח"צ

רבקה רודינסקי, בית החולים שערי צדק
"התנהלה בחוסר ודאות וגרמה לעשייה כמעט בלתי אפשרית – להיות אפשרית. הייתה שנה בחזית. שמה דגש על ניהול אנשים במצבי משבר. הביאה לפריסת תשתיות, לשימוש ברובוטים ולתפעול וידיאו בזמן קצר. בנתה ממשקים למגן דוד אדום ולגורמים נוספים. פעלה לניהול תשתיות בחוסר ודאות, תוך תמיכה רפואית ופתיחת מחלקות קורונה ואחרות – מעשים הראויים להערכה. הביאה לפיתוח כלים לרופאים תוך ראייה לתחקור הנתונים והרחבת ה-BI – כל זאת לטובת שיפור בקבלת החלטות. יצרה שינוי תפיסה לטובת פיתוחים קצרים, בקצבים גבוהים, עם הזדמנויות חדשות לשימור גם בשגרה – מעשה ראוי לציון".

אופיר קדוש, עד באחרונה מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן

אופיר קדוש, עד באחרונה מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן

אופיר קדוש, (עד באחרונה) מכבי שירותי בריאות
"מאמין שאסור להחמיץ משבר כהזדמנות להאצת תהליכים טכנולוגיים ודיגיטליים, יישומים ושיטות עבודה אג'יליות. הדגיש את צוות העובדים ויכולותיהם הגבוהות. בנה את העבודה עם העובדים כשותפים, עם דגש על שירותיות. הוביל את המעבר לעבודה מהבית, תוך הטמעת BI מתקדם ובית חולים וירטואלי, ובניית תהליכים דיגיטליים במהירות. במקביל, הטמיע חידושים בשימושי בינה מלאכותית, עם התאמות לקורונה, ועם ערך מוסף משמעותי ומתמשך. ניהול החיסונים של הקופה נבנה במהירות ובתחכום, כך שלא נזרקו חיסונים. הדיגיטל תפס תאוצה בזמן הקורונה – ובמכבי היו מוכנים".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים