דיווחים: יבמ שוקלת למכור את חטיבת הבריאות הלא רווחית שלה

מעבר לרווחיות, לפי מסמך פנימי שנחשף כבר לפני שנים, אפשר שהחברה מבינה שיחידת IBM Watson Health - שהוקמה ב-2015 ופועלת על בסיס יכולות ה-IA של ווטסון - מספקת לעיתים ניתוחי בריאות לא מספיק מוצלחים

היחידה תיסגר? יבמ ווטסון בריאות. אילוסטרציה: BigStock
יחידת IBM Watson Health

יחידת IBM Watson Health

יבמ (IBM) שוקלת למכור את חטיבת ווטסון בריאות הלא רווחית שלה, כך על פי דיווח שפורסם בשבוע שעבר בוול סטריט ג'ורנל. בנוסף, בדיווחים שונים ותיקים בהרבה, בהתבסס על מידע פנימי, נטען כי הדיוק והיכולות של יבמ ווטסון בתחום הבריאות פשוט אינן טובות מספיק.

ליחידת ווטסון הכנסות של כמיליארד דולר בשנה, אך כרגע היא אינה מניבה רווח, על פי הדיווח בג'ורנל. הקבוצה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור בניהול וניתוח נתוני בריאות, בדגש על ממוגרפיה, CT ו-MRI, פעמים רבות לצרכי הרפואה האונקולוגית.

יבמ, לפי הג'ורנל, שוקלת מכירה לחברה פרטית, או מיזוג עם חברת בלנק צ'ק, כך נטען בדיווח, המתבסס על דברי אנשים אשר מכירים את העניין.

מתמקד בענן. ארבינד קרישנה, מנכ''ל ויו"ר יבמ. צילום: יח"צ

מתמקד בענן. ארבינד קרישנה, מנכ"ל ויו"ר יבמ. צילום: יח"צ

מנכ"ל יבמ, ארבינד קרישנה, ​​שנכנס לתפקידו באפריל האחרון, ממשיך במאמצים לייעל את פעילות החברה על רקע המעבר המתמשך של חברות וארגונים למחשוב מבוסס ענן, זירה שבה מקדימות את יבמ ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט (Microsoft) ו-AWS. ההגירה לענן הואצה עקב מגיפת הקורונה, שגרמה למיליוני עובדים לעבור לעבוד מהבית ולארגונים להשתנות באופן גורף ולעבור טרנספורמציה דיגיטלית מואצת.

כאשר יבמ השיקה לראשונה את יחידת Watson Health שלה בשנת 2015, היא נאלצה לעמוד בציפיות העצומות סביב מחשב העל ווטסון – כלי ה-AI המרשים של החברה, שקנה את עולמו בזכות זכייתו בשעשועון הטריוויה האמריקני ג'פרדי (Jeopardy).

מנתח תוצאות בדיקות חולי סרטן טוב יותר מבני אנוש? ווטסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

מנתח תוצאות בדיקות חולי סרטן טוב יותר מבני אנוש? ווטסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחת מהיכלות של ווטסון בהן התגאתה יבמ הייתה שירות שניתן לאונקולוגים, כשווטסון הוצע להם ככלי שיכול לסרוק תוצאות בדיקות באמצעות ידע שצבר מספרות רפואית ורישומי בריאות של חולי סרטן, כדי לזהות דפוסים שאותם אין ביכולת רופאים אנושיים לאתר. אלא שמאוחר יותר נחשף כי ווטסון בריאות לא בהכרח עמד בציפיות אלו, ושבמקרים מסוימים המערכת הציעה הצעות לא בטוחות ושגויות.

מסמכים פנימיים של יבמ, שנחשפו ב-2018 על ידי המגזין STAT News ושתוכנם שותף על ידי כלי תקשורת רבים בעולם, הראו שמחשב העל ווטסון לעיתים קרובות מספק ייעוץ שגוי לטיפול בסרטן, וכי מומחים רפואיים ולקוחות של החברה זיהו "דוגמאות מרובות להמלצות טיפול לא בטוחות ולא נכונות".

עניין זה יכול להוות עוד גורם לכך שיבמ שוקלת למכור את יחידת ווטסון בריאות שלה, בנוסף להתמקדות המשמעותית יותר בעסקי מחשוב הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים