חברות טק עצרו את העבודה לתמיכה במאבק באלימות כלפי נשים

ביוזמת ההסתדרות, רבות מהחברות במשק עצרו היום (ד') בצהרים את העבודה ל-10 דקות, על מנת להעלות את המודעות לתופעה ● בין חברות ההיי-טק שנכללות ברשימה: HP, סאפ וטסנת

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ועובדים בארגון בעצרת ההזדהות, מחוץץ לבניין ההסתתדרות בתל אביב. צילום: דוברות ההסתדרות

שורה של חברות היי-טק וכאלה הקשורות לתחום לקחו היום (ד') חלק במהלך שיזמו ההסתדרות וחברת החשמל ועצרו ב-12:00 בצהרים לזמן קצר את העבודה – יחד עם חברות אחרות. מטרת המהלך הייתה להעלות את המודעות למאבק באלימות כלפי נשים. חלק מהחברות המשתתפות אף קיימו אירועים בנושא – בעיקר בזום.

תקופת הקורונה העלתה עד מאוד את מקרי האלימות במשפחה, בפרט נגד נשים, וארגונים המטפלים בכך מוסרים כי מספר הפניות אליהם בגלל אירועים כאלה הולך וגואה. בשנה שעברה נרצחו בישראל 25 נשים והתופעה המשיכה גם השנה. המקרה האחרון הוא זה של דיאנה רז, שנרצחה על ידי בעלה השוטר בסוף השבוע האחרון, לעיני ילדיהם הקטנים. מקרה אחר, שלמרבה המזל לא נגמר ברצח אבל עורר מודעות רבה במדינה לנושא, הוא זה של שירה איסקוב, שבן זוגה, אביעד משה, ניסה לרצוח אותה – ופצע אותה קשה. איסקוב נמצאת בימים אלה בתהליך שיקום ואתמול (ג') היא קיבלה ממנו גט.

רבבות עובדים השתתפו ביוזמה

על רקע המגמה הנוראה הזאת פנתה ההסתדרות לשורה של חברות במשק הישראלי במטרה להצטרף ליוזמה, ועשרות מהן נענו, בהן חברות היי-טק. נכון לכתיבת שורות אלה (בהסתדרות מעדכנים מדי פעם את הרשימה), בין החברות מהענף שעצרו את העבודה נמצאות פלאפון, סלקום, HP ישראל, HP אינדיגו, טסנת, סאפ ו-Dayzz. בין הארגונים הנוספים שהצטרפו ליוזמה ניתן למנות את נעמת, התעשייה האווירית, מקורות, אל על, טבע, אסם, חלק מהעובדים בנמלי אשדוד וחיפה וברכבת ישראל, עובדי משרד הביטחון, ארגון עובדי צה"ל, הסתדרות המורים, הבנקים הבינלאומי ומרכנתיל, שטראוס, כולל שטראוס מים, עמידר, הנהלת בתי המשפט, נת"ע, הביטוח הלאומי, בתי החולים וולפסון ואסותא תל אביב, רשויות מקומיות, בהן עיריות באר-שבע, לוד, קריית ביאליק ועכו, וחברת האשראי MAX (לשעבר לאומי קארד). בסך הכול, מדובר ברבבות עובדים.

במהלך האירוע שהתקיים היום בהסתדרות אמר יו"ר הארגון, ארנון בר דוד, כי "העובדים במדינת ישראל עצרו עכשיו את העבודה במשק ל-10 דקות כדי להביע תמיכה במאבק שחשוב לכל החברה הישראלית. נמשיך להיאבק עד שהאלימות הבלתי נסבלת נגד נשים תיעקר מהשורש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים