אנחנו על המפה: אינטל העולמית ממנה שישה ישראלים לתפקידים בכירים

אורי פרנק, שמנהל את ארגון הנדסה של אינטל בקבוצת הפיתוח Core & Client - מונה לסגן נשיא תאגידי ● המינויים האחרים הם של רן ברנסון, אופיר אדליס, אילן ברסלר, ד"ר אופיר בוכובזא-דגני ויהונדב משה

מאינטל לגוגל. אורי פרנק. צילום: דוברות אינטל
מינתה שישה ישראלים לתפקידים בכירים. אינטל. צילום: StockNinja, BigStock

מינתה שישה ישראלים לתפקידים בכירים. אינטל. צילום: StockNinja, BigStock

שבב כחול-לבן: אינטל (Intel) מינתה שישה מעובדיה הישראלים לתפקידים בכירים.

אורי פרנק מונה לסגן נשיא תאגידי באינטל. זוהי אחת הדרגות הבכירות ביותר בענקית השבבים. פרנק משמש כיום כמנהל ארגון הנדסה של אינטל בקבוצת הפיתוח Core & Client – הוא מנהל כיום כ-2,000 עובדים שנמצאים בישראל, הודו וארה"ב. בתפקידו הוא אחראי להגדרת ופיתוח מוצרי המחשוב האישי, קליינט, וה-Core – עבור מחשבים ודטה סנטר. לאורך השנים הוא היה בתפקידי ניהול בכירים במוצרי דגל של החברה, כגון סנדי ברידג', אייסלייק ועוד. פרנק בעל תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל מהטכניון.

רן ברנסון, מונה לסגן נשיא בקבוצת הפיתוח Intel Core & Client Development, אינטל. צילום: דוברות אינטל

רן ברנסון, מונה לסגן נשיא בקבוצת הפיתוח Intel Core & Client Development, אינטל. צילום: דוברות אינטל

רן ברנסון ימונה לסגן נשיא בקבוצת הפיתוח Intel Core & Client Development. בתפקידו הנוכחי הוא אחראי על פיתוח ליבת המחשוב הבאה של אינטל. בימים אלו הוא מוביל עם קבוצת הפיתוח שלו שינוי בליבת ה-Core, שתהיה הבסיס למעבדי אינטל העתידיים. בפרויקט זה ניתן דגש לקיצור קבועי זמן הפיתוח, ייעול ושיפור תהליכי וכלי העבודה. מאז הצטרפותו כסטודנט לאינטל ב-2000, ברנסון עבר דרך כל תפקידי התכנון השונים, וניהל מגוון קבוצות פיתוח. בתפקידו האחרון הוא ניהל את פיתוח מעבדי הקליינט (Mobile and desktop) של אינטל, שייצאו לשוק בקרוב. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהטכניון.

אופיר אדליס, מונה ל-Intel Fellow. צילום: דוברות אינטל

אופיר אדליס, מונה ל-Intel Fellow. צילום: דוברות אינטל

אינטל ממשיכה לקדם גם מומחים טכנולוגיים; אופיר אדליס מונה ל-Intel Fellow. דרגת Fellow מקבילה לסגן נשיא. אדליס ישמש Fellow בקבוצת המחשוב האישי. הוא מוביל כיום את פעילות הארכיטקטורה של פלטפורמות ומעבדי אינטל העתידיים למחשוב אישי בישראל. לאדליס יותר מ-25 שנות ניסיון בארכיטקטורה, פיתוח ואינטגרציה של מערכות מורכבות על שבב (SoC) למגוון רחב של מוצרים. בשנים האחרונות היה אחראי לפרויקטים כגון מעבדי אייס לייק שיצאו לשוק הלפטופים ב-2019, מעבדי רוקט לייק שעתידים לצאת ברבעון הקרוב עבור שוק הדסק-טופים, ומעבדי אלדר לייק, שייצאו בהמשך השנה לשוק. הוא הצטרף לאינטל לפני כ-23 שנים, החל את דרכו המקצועית בחטיבת הסלולר, עבר לקבוצת פתרונות תקשורת אלחוטית, משם לקבוצת הארכיטקטורה, התוכנה והגרפיקה של אינטל, וכיום הוא חלק מקבוצת המחשוב האישי. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב ותואר מוסמך במנהל עסקים מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.

אילן ברסלר, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל. צילום: דוברות אינטל

אילן ברסלר, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל. צילום: דוברות אינטל

אילן ברסלר ימונה לסגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי. ברסלר מוביל את פיתוח טכנולוגיות ומוצרי תקשורת אלחוטית, המספקים פתרונות WiFi, Bluetooth וסלולר למחשבים הניידים של אינטל. הוא עומד בראש ארגון גלובלי האחראי על תכנון, הגדרה, פיתוח, והשקה של מוצרי התקשורת האלחוטית המובילים של אינטל. השנה הארגון שהוא מוביל הוציא לעולם את טכנולוגיית Wi-FI6E – הדור הבא של ה-Wi-Fi. ברסלר הצטרף לאינטל ב-2002 כמהנדס תוכנה, ותרם לפיתוח מוצרי האלחוט הראשונים של אינטל שהושקו בפלטפורמות הסנטרינו. לפני תפקידו הנוכחי הוא מילא שורת תפקידי ניהול בכירים בחטיבת התקשורת האלחוטית. לברסלר תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון.

ד"ר אופיר בוכובזא-דגני, מונה ל-Intel Fellow. צילום: דוברות אינטל

ד"ר אופיר בוכובזא-דגני, מונה ל-Intel Fellow. צילום: דוברות אינטל

ד"ר אופיר בוכובזא-דגני ימונה גם הוא ל-Intel Fellow. הוא מוביל מחקר וחדשנות בטכנולוגיות של מעגלי רדיו וגלים מילימטרים משולבים בטכנולוגיות סיליקון למערכות תקשורת אלחוטיות. ד"ר בוכובזא-דגני הצטרף לאינטל ב-2005, ומאז הוביל כמה מהפכות בטכנולוגיית שבבי הרדיו של החברה, שהובילו למוצרי WiFi ראשונים מסוגם בתעשייה. בשנים האחרונות הוא מוביל פיתוח של מעגלי רדיו דיגיטליים, חדשניים, דלי הספק ורחבי סרט – המתאימים לתקנים אלחוטיים עתידיים. הוא בעל תואר ראשון כפול בהנדסת חשמל ופיזיקה, ותואר שני ודוקטורט בנושא מערכות מיקרו-אלקטרומכניות ממוזערות, מהפקולטה להנדסת חשמל שבטכניון. ד"ר בוכובזא-דגני היה ממקבלי המלגה היוקרתית לדוקטורנטים מקרן צ'רלס קלור. הוא פרסם כ-85 מאמרים מדעיים וטכניים, ומחזיק בכ-50 פטנטים בתחום התקשורת האלחוטית, טכנולוגית מעגלי הרדיו והמיקרו-מערכות. 

יהונדב משה, מונה לסגן נשיא בקבוצת IP Engineering, אינטל. צילום: דוברות אינטל

יהונדב משה, מונה לסגן נשיא בקבוצת IP Engineering, אינטל. צילום: דוברות אינטל

יהונדב משה ימונה לסגן נשיא בקבוצת IP Engineering. הוא מנהל כיום את קבוצת Client Connectivity Division – במסגרתה הוא מוביל פיתוח של IPs ומוצרים שונים בתחום ה-Client connectivity, כולל פיתוח של Thunderbolt/USB4 וטכנולוגיות Ethernet. הקבוצה שבניהולו אחראית לאספקת מוצרים בהיקף רחב לכל יצרניות המחשבים. משה הצטרף לאינטל ב-2000 כמהנדס VLSI, לקבוצת Cable Modem. מאז הוא ניהל קבוצות בעולמות הסיליקון, מארכיטקטורה ועד לייצור. הוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת בן-גוריון שבנגב ובעל תואר שני בהנדסת חשמל עם התמחות בתקשורת ומדיה מאוניברסיטת תל-אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים