ד"ר תומר סיימון מונה למדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח

התפקיד הוא חדש בחברה בארץ, ונמצא בתוך גוף ה-CTO ● קודם לכן סיימון כיהן במשך כשנתיים כסמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות בארגון השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל, והוביל, בין היתר, את תחומי הבינה המלאכותית, 5G, והמחשוב הקוונטי

ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

ד"ר תומר סיימון מונה למדען הראשי (Chief Scientist) של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, תפקיד חדש בחברה בארץ, שנמצא בתוך גוף ה-CTO. סיימון עובר למיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח לאחר שנתיים במיקרוסופט ישראל ארגון השיווק והמכירות, שם כיהן כסמנכ"ל טכנולוגיות לאומיות והוביל, בין היתר, את תחומי הבינה המלאכותית, ה-5G, המחשוב הקוונטי, וכן עבד בצמוד לבכירי המשק הישראלי בפיתוח ובבנייה של אסטרטגיות לטרנספורמציה דיגיטלית. הוא מביא עמו ניסיון של מעל ל-20 שנים בעולמות המחקר המדעי והטכנולוגי, פיתוח תוכנה, ובהקמה וניהול של מרכזי פיתוח גדולים.

בתפקידו החדש יהיה סיימון אמון גם על תחומים חיצוניים, כמו קשר מול האקדמיה ועבודה על מחקרים משותפים, וגם על פיתוחים פנימיים. הוא ימשיך לעסוק בתחומי השקעות וממשל, שכעת יחוברו לעולמות המחקר והפיתוח. סיימון יוביל את הרחבת תחומי העיסוק של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח.

במקביל, סיימון חבר ומלווה בשנים האחרונות מספר ועדות ממשלתיות, והוא חבר בוועדת ההיגוי לשירותי התשתית של איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, הוא מלווה את מערכת הביטחון ב-3 השנים האחרונות, והיה חבר בצוות ראש הממשלה ליציאה מהסגר הראשון.

קמפוס מיקרוסופט החדש בהרצליה. צילום: עמית גרון

קמפוס מיקרוסופט החדש בהרצליה. צילום: עמית גרון

חלק ניכר ממוצרי הליבה של מיקרוסופט העולמית מפותח בישראל

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח הוקמה בשנת 1991, והייתה למרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארה"ב. כיום המרכז הוא אחד משלושת המרכזים האסטרטגיים של מיקרוסופט העולמית.

במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח כ-30 קבוצות מוצר שונות, המובילות חלק ניכר ממוצרי הליבה של מיקרוסופט העולמית, ואמונות על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, כאן בישראל. 

בשנים האחרונות גדל המרכז משמעותית – מספר העובדים הוכפל, כתוצאה מגידול אורגני ורכישות של סטארט-אפים ישראלים. המרכז הפך משמעותי בתחומי הסקיוריטי והבינה מלאכותית; מאות מעובדיו עוסקים בסייבר, ולהם חלק מרכזי בהפיכתה של מיקרוסופט לאחת מחברות הסייבר המובילות בעולם.

ממרכז הפיתוח בישראל פועלים: M12, זרוע ההשקעות של מיקרוסופט, שמנהלת מהארץ גם את פעילותה באירופה; Microsoft For Startups, ארגון המעניק תמיכה גלובלית ומקיפה לסטארט-אפים לשם צמיחה והגדלת בסיס הלקוחות שלהם; וה-Reactor המוביל את קשרי המפתחים ומהווה מקום ללימוד והשראה לאקו-סיסטם החדשני בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים