ניופאן, ידיעות טכנולוגיות וסטימצקי השיקו את הקורא האלקטרוני "עברית"

החברות אף הקימו אתר להורדת תכנים דיגיטליים ● ניתן למצוא בו ספרים של עמוס עוז, יורם קניוק, פול אוסטר וסופרים מפורסמים רבים נוספים ● ה-"עברית" יימכר בתקופת ההשקה במחיר של 1,399 שקלים, וכל רוכש יקבל 400 שקלים לרכישת כותרים באתר

ניופאן, ידיעות טכנולוגיות ורשת סטימצקי השיקו היום (ה') את הקורא האלקטרוני הראשון בשפה העברית, אשר ייקרא בפשטות "עברית". בנוסף, הכריזו החברות על הקמתו של אתר תוכן שיכיל מאגר כותרים של הוצאות הספרים המובילות בישראל.

המיזם החדש יעניק שירות למספר פלטפורמות נוספות שיוצגו במהלך השנה הקרובה, כאשר קורא הספרים האלקטרוני "עברית" הוא הפלטפורמה הראשונה שבהם.

האתר החדש יכלול בתוכו, בשלב הראשון, כ-200 כותרים בשפה העברית, ומדי שבוע צפויים להתווסף אליהם כ-30 חדשים. עד ספטמבר, הוא צפוי לכלול כ-500 ספרים. בין הכותרים המוצעים למכירה באתר ניתן למצוא את "בגובה העיניים" של דן חלוץ, "מיכאל שלי" של עמוס עוז, "ותכתבו: אהובתנו" של אמונה אלון ועוד. הוצאות הספרים שספריהן יימכרו באתר "עברית" הן כתר, עם עובד, ידיעות ספרים, אחוזת בית, קשת, עליית הגג, בבל, מטר, פן, גרף, רימונים, אסטרולוג, סימנים וטל מאי.

המכשיר – עם טכנולוגיה שלא מאמצת את העיניים וצורכת מעט חשמל

ה-"עברית" הינו מכשיר דק, בעל מסך מגע, בגודל 6 אינץ'. הוא מגיע עם זיכרון פנימי בגודל של 1.2 ג'יגה-בייט, המאפשר להוריד אליו יותר מ-2,000 ספרים. עם זאת, ניתן לקנות כרטיס הרחבה בנפח של עד 32 ג'יגה-בייט. כרטיס זה יאפשר הורדת עשרות אלפי כותרים. הספרים הדיגיטליים שיוצעו להורדה יאובטחו ויוצפנו של ידי חברת NDS.

ההורדה מהאתר תתאפשר הן באמצעות Wi-Fi, דרך החנות המקוונת הנמצאת בו, והן בעזרת חיבור USB. ל-"עברית" חיי סוללה ארוכים, המספיקים לקריאה רצופה של עד עשר שעות.

בנוסף, יאפשר ה-"עברית" קריאת קבצים אישיים בפורמט PDF והאזנה למוזיקה ולספרי שמע בפורמט MP3, במקביל או בנפרד.

הקורא האלקטרוני משתמש בטכנולוגיית E-ink (דיו אלקטרוני), ללא תאורה אחורית. טכנולוגיה זו לא מעייפת את העיניים היא אף מאפשרת צריכת חשמל נמוכה. כך, יכול ה-"עברית" להחזיק שעות רבות ללא טעינה. כמו כן, בניגוד למחשבים ניידים ולטלפונים סלולריים, המכשיר אינו מתחמם בזמן השימוש.

ה-"עברית" אף מאפשר הגדלה והקטנה של האותיות, השארת סימנייה במקום שבו הופסקה הקריאה, כתיבת הערות וחיפוש מילים בגוף הטקסט וכן דפדוף באמצעות מסך המגע לכל הספרים שהורדו ולכל ראשי הפרקים של כל ספר.

מחירו של הקורא האלקטרוני עומד בתקופת ההשקה על 1,399 שקלים, כאשר במסגרת מבצע ההשקה, כל הרוכש אותו יקבל 400 שקלים מתנה לקניית ספרים דיגיטליים באתר. הקונים יוכלו לרכוש באתר כל ספר שיבחרו, כולל ספרים במבצע. המבצע יוצע עד 31 ביולי 2010, ומימוש ההטבה באתר יתאפשר עד ה-31 במאי 2011.

סטימצקי תחל למכור את ה-"עברית" ב-1 ביוני, עם פתיחת חודש הספר העברי. הרשת תציג אותו בחנויות לצרכי התנסות והדגמה. ב-23 חנויות נבחרות של הרשת ברחבי הארץ אף יוצבו עמדות ממוחשבות שיאפשרו ללקוחות לגלוש לאתר "עברית" ולהוריד כותרים ישירות לקורא, מיד לאחר רכישתו.

צביקה גיור, המנכ"ל והבעלים של ניופאן, אמר, כי "היום, גם ישראל מצטרפת למגמה העולמית של הורדה ממקורות תוכן אינטרנטיים וצריכה במכשירים ייעודיים, ואנחנו שמחים להיות המיזם הראשון שמביא בשורה זו לקהל קוראי הספרים. בעתיד יושקו מוצרים ושירותים נוספים על בסיס מיזם זה, שייתנו מענה למגוון מכשירים".

איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, אמרה, כי המכשיר החדש "יספק חוויית קריאה אחרת לחלוטין, ויוביל את מהפכת הקריאה בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן אור אור

    600 שקלים הייתי מוכן לשלם לא יותר.

אירועים קרובים