פרויקט מיוחד של יד ושם: הנצחה וירטואלית בקיר הזיכרון

גם השנה, לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה, שיצוין השבוע (ג'), יעלה המוזיאון היום (א') את קיר הזיכרון הווירטואלי, אשר יאפשר לכל אדם להנציח בעצמו נספים בשואה ● פייסבוק העולמית תקדם את הפרויקט ברשת החברתית

פרויקט קיר הזיכרון הווירטואלי של יד ושם. צילום: יח"צ

לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה, שיצוין השבוע (ג'), יעלה מוזיאון יד ושם קיר זיכרון וירטואלי, המאפשר לכל אדם להנציח בעצמו אדם שנרצח בשואה. דרך הפרויקט יוכלו משתמשי הרשתות החברתיות להיות שגרירי זיכרון של הנרצחים, להכיר את שמם, את תמונתם ואת סיפורם – ואף לשתפם.

פרויקט קיר הזיכרון הווירטואלי של יד ושם. צילום: יח"צ

פרויקט קיר הזיכרון הווירטואלי של יד ושם. צילום: יח"צ

כל אדם שיבחר לקחת חלק בפרויקט ההנצחה, יקושר באופן אוטומטי ואקראי לאחד הילדים, הנשים או הגברים המונצחים במאגר שמות קורבנות השואה המקוון של יד ושם, או לאדם ספציפי שיבחר המנציח מהמאגר, הכולל היום למעלה מ-4,800,000 שמות. לאחר פעולת הקישור, יופיע שמו של המנציח, בצירוף שמו ותמונתו של הנרצח, על קיר זיכרון וירטואלי באתר יד ושם, והמנציח יוכל לשתף את ההנצחה ברשתות החברתיות.

גם השנה, פייסבוק (Facebook) העולמית תקדם את הפרויקט ברשת החברתית, במטרה לעורר מודעות בינלאומית לפרויקט, שעולה לאוויר היום (א') בשש שפות: עברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית ורוסית. בשנה שעברה הונצחו למעלה מ-85 אלף קורבנות על ידי אנשים מ-175 מדינות ברחבי העולם במגוון שפות.

סנדברג: "אסירת תודה על העשייה הברוכה של יד ושם"

חתמה על שיתוף הפעולה עם גוגל. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

חתמה על שיתוף הפעולה עם גוגל. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק: "אני אסירת תודה על העשייה הברוכה של יד ושם להנצחת הקורבנות – כולל הפרויקט החשוב של קיר הזיכרון. פייסבוק גאה לסייע בפרויקט ולספר סיפורם של מיליוני נשים, גברים וילדים שנרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם. עלינו לזכור אותם לעד, על מנת שאירוע מעין זה לא יחזור שוב".

"פרויקט קיר הזיכרון הזמין בשש שפות יאפשר לציבור לקחת חלק בפעולת הנצחה פשוטה, נגישה ומשמעותית מאוד", אמרה איריס רוזנברג, מנהלת אגף התקשורת ביד ושם. "פרויקט זה יעניק הזדמנות ייחודית לאנשים מהארץ ומרחבי העולם לזכור את השואה ואת קורבנות השואה בשפתם. שיתוף הפעולה עם פייסבוק יאפשר לנו להגיע לקהל בינלאומי רחב, ויסייע בשמירת הרלוונטיות של זיכרון השואה נוכח אתגרי התקופה האחרונה".

הקישו כאן לצורך הצטרפות לקיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים