הראל הטמיעה מערכות נט-אפ ברשות מקרקעי ישראל

היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל במרץ השנה והסתיים באחרונה, נאמד במיליוני שקלים ● "ההחלטה להטמיע מערכות חדשות של נט-אפ מהווה גורם מרכזי באסטרטגיה הכוללת של תשתיות הארגון", אמר רביד שמואלי, מנמ"ר רמ"י

רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל. צילום: ניב קנטור
רשות מקרקעי ישראל

רשות מקרקעי ישראל

הראל טכנולוגיות מידע הטמיעה מערכות אחסון של נט-אפ (NetApp) ברשות מקרקעי ישראל. הפרויקט, אשר החל במרץ השנה, הסתיים באחרונה. היקפו הכספי נאמד במיליוני שקלים.

רשות מקרקעי ישראל, היא הגוף הממשלתי המופקד על ניהול יותר מ-90% מהקרקע במדינה. היא החליטה על ביצוע הפרויקט לטובת מודרניזציה ואוטומציה בחוות המחשוב שלה, כדי "להאיץ חדשנות, ככלי להתמודדות עם הדרישות העסקיות המשתנות ולשיפור השירותים לציבור".

במסגרת הפרויקט הוחלפו מערכות ישנות של נט-אפ, במערכות All Flash ואלו משמשות בסיס לעיקר אחסון הנתונים ברמ"י, כמו גם לכלי האנליטיקה ולשיפור תהליכי ה-IT בארגון. מערכות אלו מאפשרות גמישות תפעולית רבה יותר, וכן בעתיד תספקנה גישה לענן הממשלתי, פרויקט נימבוס – כשזה יוקם. טכנולוגיות ה- Flash הוטמעו באתר הראשי והמשני של רמ"י, על בסיס מערכות All Flash A700. בנוסף, הוטמע מערך גיבוי לדיסק (D2B) עבור סביבת קומוולט. המערכות משרתות יותר מאלף משתמשים.

לדברי רביד שמואלי, מנמ"ר רשות מקרקעי ישראל, "בשל חשיבות הנתונים, הרגישות שלהם והצורך בהנגשתם, ביקשנו לשמור על כמה מרכיבים קריטיים: זמינות ושרידות המידע, יכולת מעבר לעבודה בעצימות גבוהה באתר הגיבוי, וייעול השירות לעובדי רמ"י ולציבור. כל זאת, תוך חיזוק יכולות ההגנה על הנתונים, שיפור ההיערכות להתמודדות עם אסון ועם איומי הסייבר, והרחבת אפשרויות השימוש ביישומים חדשים".

"הטמעת מערכות נט-אפ ברמ"י", הוסיף שמואלי, "סייעה להאיץ את תכנית הדיגיטל לציבור, גם בתקופת המשבר והמעבר לעבודה מרחוק. ההחלטה להטמיע מערכות חדשות של נט-אפ מהווה גורם מרכזי באסטרטגיה הכוללת של תשתיות הארגון. נוכחנו לדעת כי משבר הקורונה העצים את הצורך בזמינות לנתונים – באופנים שונים ובהיערכות להתמודדות הארגון עם איומי סייבר. זאת, בין היתר בשל הצורך שגדל מאוד בהתחברות מרחוק של עובדי הרשות למערכות המידע הארגוניות. בנוסף, בעזרת המערכות החדשות אנו יכולים להאיץ את הטמעת התכנית מבוססת דיגיטל לציבור בצורה טובה יותר – גם בתקופת משבר, לטובת המעבר לעבודה ולמתן שירותים מרחוק".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, ציין כי "אנו תומכים בגוף ממשלתי בסדר הגודל של רשות מקרקעי ישראל, עם מערכות אשר מאיצות שירות טוב יותר לאזרח ומקדמות חדשנות ויציבות ארגונית במגזר הציבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים