שי בסון, מנמ"ר בנק לאומי, פורש מתפקידו

בסון, סמנכ"ל בכיר בבנק לאומי וראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, פורש אחרי 3.5 שנים בתפקיד ● מחליפו הוא חיים שקולניק, כיום ראש אגף הסייבר בחטיבה

שי בסון, המנמ"ר הפורש של בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

אחרי 3.5 שנים בתפקיד, שי בסון, סמנכ"ל בכיר בבנק לאומי וראש חטיבת לאומי טכנולוגיות – פורש. את בסון יחליף חיים שקולניק, המשמש כיום ראש אגף הסייבר בחטיבה – כך הודיעה הנהלת הבנק לבורסה אמש (ד'). לא נמסר לאן מועדות פניו של בסון, אולם הוא אמר למקורביו כי "התחנה הבאה שלי בקריירה – מרתקת".

ההודעה באה על רקע שינויים ארגוניים שעורך הבנק בשש מהחטיבות שלו, שבמסגרתם ישנו את תפקידם בכירים רבים בהנהלת הבנק. שקולניק ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר.

בסון מונה למנמ"ר בנק לאומי במאי 2017. מינויו אז היווה הפתעה, שכן אילן בוגנים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של הבנק, מונה למנמ"ר זמני, ובעבר דווח כי הוא זה שימונה להיות מנמ"ר קבוע. אולם, בסופו של דבר, הנהלת הבנק בחרה, כאמור, בבסון. בסון החליף בתפקיד את דן ירושלמי, שהודיע בפברואר באותה השנה על פרישתו.

לפני שהגיע לבנק לאומי שימש בסון כמנכ"ל מאסטרו מגדל, זרוע ה-IT של חברת הביטוח – תפקיד שהחל ב-2010. לפני כן הוא שימש כמנהל אגף המערכות והפרויקטים במלם. בסון הצטרף למלם בפברואר 2007, זמן קצר לאחר שפרש מאגף התקשוב בצה"ל, בדרגת אל"מ, ובגיל יחסית צעיר – 39.

"השלמתי קדנציה מדהימה ומרשימה עם הישגים רבים", אמר בסון למקורביו. "גם התחנה הבאה שלי בקריירה היא מרתקת. קיבלתי כמה הצעות לתפקידים, אבל סירבתי להם כי הם היו דומים למה שכבר עשיתי, ומה שעשיתי – לא אעשה. אני אוהב בכל פעם לקחת אגוז ולפצח אותו, וכך עשיתי גם בבנק. היו לי ארבעה חודשים לחשוב על עתידי בטרם החלטתי לפרוש. בכל תחנה שבה אני נמצא, זה לא במקרה אלא כי תכננתי זאת".

"נתנו מענה טכנולוגי ואפשרנו את המשך המובילות של הבנק"

במכתב ששלח בסון לעובדיו, ושתוכנו הגיע לאנשים ומחשבים, הוא כתב כי "התקופה בלאומי הייתה עבורי נהדרת, גדושה באתגרים מרתקים, בעשייה בקצבים שלא ידענו בעבר ובשורה התחתונה – בהישגים פורצי דרך בהובלה של החטיבה שלנו. בתקופה הזו, שבה הכול משתנה סביבנו, לטכנולוגיה – ליבת העיסוק והאחריות שלנו – יש תפקיד מכריע בקביעת התוצאות העסקיות ובהצלחת הבנק. נתנו מענה טכנולוגי מקצה לקצה לכל היעדים האסטרטגיים של הבנק ואפשרנו את המשך המובילות העסקית שלו בישראל. עשינו זאת באמצעות מאות רבות של פרויקטים עסקיים ותפעוליים, בתחומי הכספים, החשבונאות והמטה, וכמובן בתחומי תשתיות הטכנולוגיה והסייבר. ברובם הצלחנו ומאלה שהצלחנו פחות – למדנו עוד יותר".

הוא ציין כי "הרחבנו והעשרנו את הערוצים הדיגיטליים והפכנו אותם למרכז החיים הפיננסיים של לקוחות הבנק. בזכות עושר השירותים בערוצים אפשרנו לכלל הלקוחות, הפרטיים והעסקיים, עצמאות מלאה, שהוכיחה את עצמה במיוחד ב-'ימים גשומים' כמו משבר הקורונה. רק באחרונה העלינו לאוויר את 'תשלום בנייד', Pay and Tap – ראשונים ויחידים עד כה במערכת הבנקאית, את תהליכי פתיחת חשבון Boarding On בדיגיטל, בחמישה סוגי חשבונות שונים, בעוד שלבנקים האחרים יש בקושי פתיחת חשבון יחיד, ואת בוט הקורונה".

בנק לאומי. צילום אילוסטרציה: BigStock

בנק לאומי. צילום אילוסטרציה: BigStock צילום: אילוסטרציה - BigStock

לדבריו, "בעולם החדשנות והבנקאות הפתוחה, השלמנו רק באחרונה סלילה של נתיבי אוטוסטרדה למערכות הבנק, הקמנו Place Market לשירותים בנקאיים (Service a as Bank) וייסדנו

סביבת פיתוח לחברות פינטק – כבסיס לשיתופי פעולה, תוך בחירת לאומי כאופציה ראשונה. שיתופי פעולה ראשונים כאלה כבר נמצאים באוויר. הפכנו את זמינות שירותי הבנק למוחלטת, וזאת בזכות תשתיות רובסטיות חדשניות שהונחו כמעט בכל פינה במארג התשתיתי שלנו ובזכות ייצוב של מערכות הבנק באזורים המאתגרים".

 

עוד כתב בסון כי "נתנו יחד מענה לדרישות הרחבות של הרגולציה והציות, ובתוך זה לרפורמות ענק שנגזרו מהחוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל. הגנת הסייבר של לאומי הפכה מושא לחיקוי וללמידה בקרב ארגונים בישראל ובכלל. יכולות הניטור, האנליזה והפורנזיקה מאפשרות לנו לזהות, להבין ולהתמודד עם אירועי סייבר מורכבים, ולהתייצב כספק מידע מודיעיני משמעותי לכל גופי ההגנה והאכיפה המדינתיים – ודרכם לעמיתינו".

הוא התייחס גם לקורונה וכתב כי "עם פרוץ המשבר הצלחנו לתת מענה מהיר, רחב ויצירתי לכל צורכי שגרת החירום החדשה בתנאי אי ודאות. כך, למשל, בתוך מספר ימים העברנו את עובדי הבנק מכלל המערכים, גם המורכבים שבהם – לעבודה מהבית".

"זאת ועוד", הוסיף, "הובלנו יחד בשנים האחרונות את תוכנית הטרנספורמציה – תוכנית אסטרטגית ל-'בנק העתיד'. במסגרת זו הוזנקו לדרך בחודש ספטמבר מאמצי על טכנולוגיים נוספים, המנוהלים בתפיסה חדשנית של קפסולות, על ידי הנהלת לאומי טכנולוגיות".

"זוהי רק רשימה חלקית, אבל כשמתבוננים בה – הלב מתמלא בגאווה", סיכם בסון. "אין ספק שכל ההישגים האלה התאפשרו בזכות הרוח והמקצוענות של החטיבה, והיכולת להפוך את הבלתי אפשרי – לאפשרי".

 

חנן פרידמן, מנכ"ל הבנק, כתב לעובדים כי "אני מודה לשי בסון שהצטרף ללאומי לפני כארבע שנים והוביל את לאומי טכנולוגיות לשורה ארוכה של הישגים יוצאי דופן. שי גייס סביבו צוות של מנהלים מהמובילים בתחומם בישראל, והוביל את לאומי טכנולוגיות כברת דרך משמעותית ביותר, בבניית התשתיות והיכולות הנדרשות בבנקאות העתיד, ובכלל זה את התנעת פרויקט המודרניזציה הוא הביא ללאומי ידע על שיטות עבודה ויכולות טכנולוגיות שישמשו אותנו עוד הרבה שנים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידו צ

    אחד האנשים המקצועיים ביותר שהכרתי בשנותיי במגדל טכנולוגיות

אירועים קרובים