מחקר: ענן היברידי עונה לצרכים העסקיים שיש לארגונים בעקבות הקורונה

על פי נוטניקס, ל-76% מהארגונים המגיפה גרמה לחשוב בצורה יותר אסטרטגית על ה-IT, וכמעט מחצית מהם, 46%, העידו כי השקעותיהם בענן ההיברידי גדלו כתוצאה ישירה מהקורונה, כולל עננים ציבוריים ופרטיים

שיתוף פעולה בעולם הענן ההיברידי. אילוסטציה: BigStock
נוטניקס

נוטניקס

86% מהארגונים סבורים כי הענן ההיברידי נותר חוד החנית ומודל אידיאלי לתשתיות IT, כך עולה ממחקר חדש של נוטניקס (Nutanix).

המחקר, שנערך בפעם השלישית על ידי ונסון בורן (Vanson Bourne), בחן את התקדמותם של ארגונים בכל הנוגע לאימוץ עננים פרטיים, היברידיים וציבוריים. הוא נערך בקרב 3,400 מנמ"רים ומקבלי החלטות בעולם ה-IT. עולה ממנו כי ארגונים המנהלים סביבות היברידיות, נוטים להתמקד יותר בפעילות האסטרטגית של החברה, וזוכים להשפעה עסקית חיובית. רוב הנשאלים, 76%, דיווחו כי המגיפה גרמה להם לחשוב בצורה יותר אסטרטגית על ה-IT, וכמעט מחצית, 46%, העידו כי השקעותיהם בענן ההיברידי גדלו כתוצאה ישירה מהקורונה, כולל עננים ציבוריים ופרטיים.

ארגונים המנהלים סביבות היברידיות מעידים כי הם יכולים לספק לארגון מערכי עבודה גמישים יותר, לחזק את תכנית ההמשכיות העסקית שלהם, לפשט את הפעולות ולהגדיל את השימוש בכנסים דיגיטליים עקב המגיפה. המגיפה שינתה את המיקוד של צוותי ה-IT לתמיכה בעובדים מרחוק, ואפשרה פריסה מהירה של תשתיות עבור עובדים המבוזרים גיאוגרפית – מהלכים שהביאו להרחבת השימוש בענן.

בנוסף, עסקים מסתמכים יותר ויותר על יותר עננים ציבוריים, כדי לענות על צרכיהם – בהשוואה לשנים קודמות. הדו"ח הראה כי 63% מהמשתמשים בעננים ציבוריים עושים זאת בשני עננים ציבוריים או יותר.

עוד עלה כי ארגונים נקטו בצעדים משמעותיים על מנת לגבש את מודל תפעול מערך ה-IT שלהם. משיבי הסקר דיווחו על נקיטת צעדי מפתח ראשוניים להפעלת סביבה היברידית מוצלחת, כולל אימוץ תשתית hyperconverged-infrastructure בדטה סנטרים שלהם, והפעלת דטה סנטרים אחרים שאינם תומכים בענן – לטובת שימוש בענן פרטי וציבורי. צוותי IT גלובליים מתכננים גם שינויים משמעותיים בתשתית וצופים פריסת ענן היברידי שתגדל בממוצע ביותר מ-37% בחמש השנים הקרובות, עם ירידה מקבילה של 15% בדטה סנטרים שאינם תומכים בענן.

כאן כדי להישאר. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

כאן כדי להישאר. עבודה מהבית. צילום אילוסטרציה: BigStock

העבודה מרחוק כאן כדי להישאר

בשנה שעברה ל-27% מהארגונים לא היו עובדים בבית באופן מלא. מספר זה צנח השנה ל-7% בלבד. המשיבים צופים שעד 2022, ל-13% מהארגונים לא יהיו עובדים במשרה מלאה מרחוק באותה עת, פחות ממחצית מהנתון ב-2019, לפני המגיפה. בראש סדרי העדיפויות של ארגונים לשנה-שנה וחצי הקרובות, נמצאים שיפור תשתיות ה-IT (כך העידו 50% מהנסקרים), ויכולות העבודה מהבית (47%).

על פי המחקר, תוצאות עסקיות אסטרטגיות ולא עלויות, מניעות את השינוי כיום. משיבי הסקר העידו כי המוטיבציה העיקרית שלהם לשינוי תשתיות ה-IT שלהם היא להשיג שליטה רבה יותר במשאבי המחשוב שלהם (58%), להשיג גמישות לעמוד בדרישות העסקיות הדינמיות (55%) ולשפר את התמיכה ללקוחות ולעובדים מרחוק (46%). לעומת זאת, רק 27% מהם ציינו את קיצוץ העלויות כמניע לשינוי.

אנשי חינוך מתמודדים עם אתגרים וצרכים ייחודיים הקשורים לקורונה: משיבים רבים במגזר החינוך ציינו כי האתגר העיקרי שלהם הוא להבטיח שלעובדים מרוחקים יש חומרה מספקת. 47% ציינו גם ש"ערוצי תקשורת נאותים בין עובדים ולקוחות" הוא אתגר חשוב. מגזר החינוך נוקט בצעדים הנכונים לקראת טרנספורמציה, ומדורג גבוה בפריסת ענן פרטי, כאשר 29% מנציגיו בסקר אמרו כי הם מפעילים עננים פרטיים בלבד – יותר מהממוצע העולמי, של 22%.

לדברי וונדי פייפר, מנמ"רית בנוטניקס, "הטכנולוגיה היא בחירה אסטרטגית מורכבת, שתקבע האם החברה תצליח או לא בתכנון לטווח הרחוק. מגיפת הקורונה האיצה אותנו לעידן חדש של אסטרטגיית IT והמחקר משקף מציאות חדשה זו. הענן ההיברידי ממשיך להוביל וימשיך להיות כך, ככל שאנו מנווטים את תמהיל הסביבות הפיזיות והווירטואליות שלנו ומתרחקים מלעשות עסקים במצב יחיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים