פרופ' פרץ לביא, לשעבר נשיא הטכניון, מונה ליו"ר המולמו"פ

פרופ' לביא, מומחה בתחום השינה, מצטרף לשורה של אנשי אקדמיה בכירים שעמדו בראש המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח ● הוא מומחה בתחום השינה ושימש בתפקידים שונים בטכניון במשך יותר מ-40 שנה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מעניק לפרופ' פרץ לביא את כתב המינוי כיו"ר המולמו"פ. צילום: מארק ניימן, לע"מ

פרופ' פרץ לביא, לשעבר נשיא הטכניון, קיבל אמש (ד') מידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ושר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, את כתב מינויו כיו"ר המולמו"פ (ר"ת המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח). המינוי של פרופ' לביא הוא לארבע שנים, עם אופציה לשנתיים נוספות.

עם מינויו מצטרף פרופ' לביא לרשימה מכובדת של יו"רי המולמו"פ מהעבר, בהם פרופ' דן זסלבסקי, פרופ' עודד אברמסקי, אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל ופרופ' דניאל הרשקוביץ, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה, וכיום ראש נציבות שירות המדינה.

המועצה – זרוע החשיבה של הממשלה בתחומי המו"פ

המולמו"פ, שפועלת מתוקף חוק, משמשת זרוע החשיבה האסטרטגית של הממשלה. תפקיד המועצה הוא לבחון את מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל, וכן למפות את צרכיהן ואת נקודות החוזק והתורפה שלהן. המועצה ממליצה לממשלה על מדיניות לאומית בנושאי מחקר ופיתוח, מפיקה דו"חות ועורכת סקרים על מצב המדע והמחקר בישראל ככלי להשגת היעדים הלאומיים.

בין הנושאים שבהם עוסקת המועצה: מחקר ופיתוח ממשלתי, מחקר ופיתוח במכוני מחקר, תשתיות מחקר, קשרי אקדמיה-תעשייה, אנרגיה, חלל, סייבר, מדעי החיים וקשרי מחקר ופיתוח בינלאומיים. המועצה מורכבת מ-15 חברים, שנבחרים לתפקידם הציבורי על בסיס הרקע האקדמי, המחקרי, הכלכלי והארגוני שלהם, ויש לה מספר ועדות משנה.

מחקר השינה למו"פ

ב-2009 מונה פרופ' לביא לנשיא הטכניון, שאת דרכו בו הוא החל ב-1975, והיה לנשיא הראשון בהיסטוריה של המוסד שכיהן יותר משתי קדנציות. הוא מגיע מתחום השינה: במסגרת תפקידיו בטכניון הקים פרופ' לביא את המעבדה הראשונה לאבחון הפרעות בשינה בפקולטה לרפואה וזכה בפרסים בינלאומיים על תרומתו לחקר השינה, בהם פרס על שם הרשל ריץ' למצוינות של הטכניון, פרס אלקלס לרפואה של הקרן הקיימת לישראל, פרס א.מ.ת ברפואה ומדליית אוניברסיטת פיזה לחוקר השינה המצטיין באירופה. לאור מומחיותו בתחום, הוא היה שותף בכמה החלטות ציבוריות, בהן ביטול שעת האפס בבתי הספר היסודיים, הנהגת שעון הקיץ והארכת משך השינה המינימלי בצה"ל.

פרופ' לביא נשוי לד"ר לינה לביא, ביולוגית של התא, אב לקרן, עודד וגל, וסב לשבעה נכדים.

השר שי אמר כי "המולמו"פ אחראית על התוויית אסטרטגיה וסדרי עדיפויות לאומיים בתחומי המדע והטכנולוגיה, תוך בחינת מגמות עולמיות ושימור חוזקותיה של מדינת ישראל בתחומים אלה. פרופ' לביא ימנף את קשריו ויכולותיו כדי לגבש מדיניות ואסטרטגיה שישלבו מחקר אקדמי, פיתוח אזרחי ותמיכה ממשלתית בתחומי המדע והטכנולוגיה. אני משוכנע שתחת הובלתו, המולמו״פ תחזק את מעמדה החשוב כגוף המייעץ לממשלת ישראל ומסייע למדינה לבלוט יותר כאומת היזמות והחדשנות".

פרופ' לביא ציין כי "בפתחה של המהפכה התעשייתית הרביעית, למולמו"פ יש מקום מרכזי בהתוויית כיווני המחקר העתידיים, הן באקדמיה והן בתעשייה, שיבטיחו את מעמדה העולמי של ישראל כאומת הסטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים