טלטלה לבנקים: גוגל נכנסת בקרוב לתחום הבנקאות הדיגיטלית

גרסה חדשה של אפליקציית גוגל פיי, שהושקה אתמול (ד') כבר כוללת שירותים פיננסיים מסורתיים רבים, כשב-2021 גוגל מתכננת להפעיל שותפויות עם בנקים וחברות אשראי, לשילוב טוב יותר של חשבונות בנק עם היישום, ואף לאפשר פתיחת חשבון דרכו

שדרוג ליישום שיטלטל את עולם הפיננסים? גוגל פיי. ציטלום: BigStock

קשה לומר באיזו אפליקציה פיננסית גוגל פיי (Google Pay) כבר לא מתחרה החל מהיום. ענקית הטכנולוגיה גוגל השיקה אתמול (ד') רשמית גרסה מחודשת של שירות התשלומים שלה, שלמעשה הופכת אותה כמעט לבנק דיגיטלי. השינוי הופך את היישום מאמצעי תשלומים פשוט לשירות רב-תכליתי, שיספק ללקוחות הלכה למעשה את מרבית השירותים הבנקאיים המסורתיים, כשהאפשרות ממש לפתוח חשבון בנק בגוגל פיי תיכנס לתוקף כבר בשנה הקרובה.

תמורות בגוגל פיי. צילום: גוגל

תמורות בגוגל פיי. צילום: גוגל

לאפליקציה העדכנית נוספו שלוש כרטיסיות חדשות. הכרטיסייה Pay כוללת העברות כספים והיסטוריית תשלומים ללא מגע; הכרטיסייה Explore תציג מגוון מבצעים, קידומים והנחות; כרטיסיית Insights תאפשר למשתמשים לחבר חשבונות בנק קיימים שלהם ולקבל תובנות אודותיהם, וכן לנהל את הכסף שלהם, באמצעות חיפוש ותכונות נוחות אחרות.

מעצם היות השירות תחת מטריית ענקית הטכנולוגיה שידה בכל – גוגל פיי יוכל גם להיות מסונכרן מול הג'ימייל (Gmail) או גוגל תמונות (Google Photos), בכדי לסרוק אוטומטית חשבונות חיוב, ולתזכר את בעליהם, כדי שלא ישכחו מקיומם.

אפליקציית גוגל פיי החדשה עבור iOS ואנדרואיד אמורה להיות זמינה ב-Google Play וב-App Store מהיום למשתמשים האמריקנים ולאחר מכן תושק בהשקה עולמית ותגיע גם לידינו בישראל.


סרטון השקת היישום מערוץ גוגל ביוטיוב

חשבון בנק בגוגל?

אבל זה לא הכל – ענקית האינטרנט עדכנה אמש כי היא תשתף פעולה עם בנקים מסחריים וחברות אשראי החל מהשנה הבאה, כדי לאפשר למשתמשים לנהל חשבונות מבוססי סלולר באמצעות פלטפורמת Google Pay, זאת אומרת שתהפוך לבנק דיגיטלי בעצמה.

"אנשים עושים כמעט הכל בטלפונים שלהם היום, אבל עבור רבים הדרך בה הם חוסכים, משלמים ועוסקים בבנק שלהם נותרה ללא שינוי", כך לדברי סיזר סנגופטה, סגן נשיא תחום Google Payments. "זו הסיבה שאנחנו עובדים עם מוסדות פיננסיים מהימנים ליצירת Plex, חשבון בנק חדש שהוא קודם כל לסלולר, המשולב בגוגל פיי", הבהיר. 

חשבונות ה-Plex עבור צרכני ארצות הברית יוצעו ללא עמלות חודשיות, חיובי משיכת יתר או דרישות יתרה מינימליות, כך הרחיבה גוגל, שהסבירה כי מדובר בשותפות שלה עם 11 בנקים וחברות אשראי לצורך פיתוח השירות.

אבל עוד לפני ש-Plex נכנס לפעולה, כבר לאחר המהלך האחרון בדמות עדכון היישום, גוגל פיי למעשה מתחרה במגוון רחב מאוד של יישומים פיננסיים – החל מה-אפל פיי (Apple Pay) של אפל, Samsung Pay של סמסונג, פיי-פאל (PayPal) ושירותי תשלומים אחרים כמו Venmo, Square Cash, Intuit Mint, ואחרים, כמו גם מול בנקים מקוונים כמו אלי פייננשל (Ally Financial).

היוזמה מגיעה לנוכח כניסתן של ענקיות טכנולוגיה רבות עמוק יותר לתחום, עם תשלומים אישיים וכרטיסי אשראי ממותגים משותפים. אפל למשל השיקה כבר ביולי 2019 כרטיס אשראי ממותג משלה עם בנק גולדמן זקס (Goldman Sachs), המשתלב ביישום אפל פיי שלה. גם לאמזון (Amazon) יש כרטיס אשראי ממותג שלה, והיא גם דנה באפשרות להציע חשבונות בנק משלה, אך לא קיימה את התכנית לבסוף. וכמובן שפייסבוק, שמספקת שירותי תשלומים בפלטפורמה שלה ובמסנג'ר, הלכה הכי רחוק עם תכניות להשקת מטבע קריפטו משלה בשם ליברה (Libra) – שגם הן ספגו דחייה ככל הנראה עקב מגיפת הקורונה ושאר שיבושים בעולם הפיננסים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים