בתוך עשור: עלויות פשיעת הסייבר העולמיות ישולשו ל-10 טריליון דולר

לפי Cybersecurity Ventures, גוף העוסק באיסוף נתונים המחברים בין כלכלה וסייבר ומנתח אותם, מדובר בגידול של יותר מפי שלושה לעומת שנת 2015 - גבוה יותר מעלויות הנזקים השנתיות מאסונות טבע ברחבי העולם וגבוה יותר מהיקף עסקי המסחר הלא חוקי בסמים ברחבי העולם ● "סיכון עצום לחדשנות ולהשקעות"

תקיפות סייבר - עסק יקר. אילוסטרציה: BigStock

עד שנת 2025 העלויות של נזקי פשיעת הסייבר העולמיים יעמדו על 10.5 טריליון דולרים, כך לפי Cybersecurity Ventures.

על פי הגוף, העוסק באיסוף נתונים המחברים בין כלכלה וסייבר ומנתח אותם, מדובר בגידול של יותר מפי שלושה, וזאת לעומת העלות של נזקי פשיעת הסייבר בשנת 2015, שעמדה על שלושה טריליון. הנתון משקף גידול קבוע של 15% מדי שנה.

הנתון הגבוה גדול יותר מעלויות הנזקים השנתיות מאסונות טבע ברחבי העולם. היקף הנזקים, ציינו החוקרים, "מהווה סיכון עצום לחדשנות ולהשקעות". סכום של יותר מעשרה טריליון דולרים, הוסיפו, גבוה יותר מהיקף עסקי המסחר הלא חוקי בסמים ברחבי העולם.

לדברי סטיב מורגן, מייסד Cybersecurity Ventures ועורך ראשי במגזין Cybercrime, "עלויות הפשיעה ברשת כוללות גרימת נזק לנתונים, או השמדה שלהם, גניבת כסף, אובדן פרודוקטיביות, גניבת קניין רוחני, גניבת נתונים אישיים ופיננסיים, מעילה, הונאה, שיבושים במהלך העסקים הרגיל במועד שלאחר המתקפה, חקירה פלילית ומשפטית, שיקום ומחיקה של נתונים ומערכות שנפרצו ופגיעה במוניטין".

"פושעי סייבר יודעים שהם יכולים להחזיק כבני ערובה עסקים וכלכלות, ולעשות זאת באמצעות פריצות, ניצול פרצות, גניבת נתונים, מתקפות כופרה, התקפות מניעת שירות ועוד. זוהי מלחמת סייבר לכל דבר ועניין, ועלינו לשנות את הלך הרוח שלנו סביב תחום הגנת הסייבר על מנת להגן מפני איומי הסייבר", אמר ג'ק ב. בלונט, נשיא ומנכ"ל Intrusion, שהייתה שותפה למחקר. לדבריו, "דו"ח הסיכונים העולמי של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2020 מעריך, כי רק מעט מכלל פשעי הסייבר המאורגנים, נתון העומד לכל היותר על 0.05% ממנה – מקבל מענה משפטי של העמדה לדין עם תביעה וכתב אישום. ארגוני פשיעת סייבר רבים מאגדים כוחות. כל עסק וארגון אמריקני מסתכן בהיותו קורבן לפשעי סייבר. כל ארגון אמריקני, במגזר הציבורי והפרטי, נפרץ או ייפרץ, יהיה או כבר נגוע בנוזקות, ומהווה יעד לאיומי סייבר מצד מדינות לאום עוינות".

בשולחן עגול שנערך באחרונה בנושא בארה"ב, בלונט קיבל גיבוי מצד רבים ממומחי הגנת סייבר ולוחמת סייבר, לצד מנהלי אבטחת מידע של ארגוני פורצ'ן 500. המשתתפים דנו בדאגות שלהם על הגידול בהיקף המתקפות, הגידול בעצימות והתחכום שלהן – על ארגונים מכל הגדלים ומכל מגזרי התעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים