ארה"ב: האקרים איראנים פרצו למאגר בוחרים של אחת המדינות

הממשל לא ציין באיזו מדינה מדובר, אולם המדינה היא, ככל הנראה, אלסקה ● ג'ון רטקליף, ראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית: "מלבד איראן, גם רוסיה נקטה בפעולות ספציפיות כדי להשפיע על דעת הקהל בנוגע לבחירות שלנו"

האקרים איראנים השיגו נתונים של אלפי בוחרים בארצות הברית ושלחו אליהם הודעות דוא"ל הכוללות איומים. ההאקרים השיגו, בהצלחה, מאגר בוחרים של לפחות מדינה אחת; כך הודיע הממשל האמריקני בסוף השבוע. את ההודעה מסרו במשותף ה-FBI ו-CISA, הסוכנות להגנת תשתיות וסייבר שבמחלקה להגנת המולדת.

בשבוע שעבר פורסם כי איראן עמדה מאחורי גל מיילים שנשלחו לבוחרים בארצות הברית באותו השבוע. בכירים בממשל האמריקני האשימו גם את הרוסים בהתערבות בבחירות. על פי ראשי ה-FBI והמודיעין הלאומי, תוך שההאקרים האיראניים השתמשו בזהותה של קבוצת הימין הקיצוני האלימה Proud Boys, הם שלחו מיילים למצביעים הרשומים כדמוקרטים ואיימו עליהם כי יישאו בתוצאות אם לא יצביעו לדונלד טראמפ בבחירות הקרובות לנשיאות. "אנחנו מחזיקים במידע עליך", כתבו ההאקרים המתחזים. "כדאי לך לשנות את דעתך ולהצביע עבור טראמפ". במייל נוסף הם כתבו: "הצביעו לטראמפ – או שנגיע אליכם". אחת הפרשנויות היא שהמיילים האלה נועדו להיטיב עם הנשיא המכהן, אבל פרשנות אחרת אומרת שבהפוך על הפוך, מטרתם היא להבאיש את ריחו בעיני הבוחרים. האינטרס של איראן בהחלפתו של טראמפ ברור: הוא ביטל את הסכם הגרעין – מה שהרע את המצב הכלכלי שלה.

השולחים טענו כי "השיגו גישה לכל תשתית ההצבעה בארצות הברית", אך נראה שהם השתמשו במאגרים ציבוריים של רישום מצביעים, כדי למקד את משלוח ההודעות למצביעים הדמוקרטים באלסקה, אריזונה ופלורידה.

הונאת בחירות מחוץ לגבולות ארצות הברית

בשבוע שעבר נשלחו שני גלי מיילים, בימים א' ו-ד'. מלבד ההודעה המקורית המאיימת על המצביעים הדמוקרטים, גל המיילים השני כלל גם קישור לסרטון, שמראה אדם שמדפיס טופס הצבעה עם פרטיו של אדם אחר. כך, הסרטון רומז על אפשרות לבצע הונאת בחירות מחוץ לגבולות ארצות הברית.

בתגובה לסיקור האינטנסיבי בתקשורת סביב המיילים, כינסו ביום ד' בשבוע שעבר כריסטופר ריי, ראש ה-FBI, וג'ון רטקליף, ראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית, מסיבת עיתונאים קצרה, ויש האומרים חריגה. רטקליף אמר כי "המידע בסרטון (ששותף – י"ה) אינו נכון". הוא הוסיף שמלבד איראן, "גם רוסיה נקטה בפעולות ספציפיות כדי להשפיע על דעת הקהל בנוגע לבחירות שלנו". לדבריו, "אף על פי שלא ראינו את אותן פעולות מרוסיה, אנחנו מודעים לכך שהם השיגו מידע על רישום המצביעים". שני הבכירים דחקו בציבור האמריקני לשמור על קור רוח ולא להפיץ מסרים דומים שיקבלו בעתיד. ריי ציין כי "איראן מתערבת בבחירות לנשיאות, והיא מנסה לפעול לטובת בחירת ג'ו ביידן לנשיאות. היא מחזיקה ברישומי מצביעים ובכוונתה לשלוח להם מידע שיביא לזריעת בלבול וכאוס לפני הבחירות".

ההודעה מסוף השבוע האחרון מאששת חלקית את הסרטון שפורסם במסגרת הקמפיין להפצת מידע שקרי משבוע שעבר. מומחים שבדקו את הסרטונים אמרו כי מדובר בניסיון להפחיד את המצביעים בנוגע לאמינות הבחירות לנשיאות השבוע. בכירי הממשל האמריקנים לא ציינו במפורש את זהות המדינה אליה פרצו ההאקרים, אלא שבסרטון הופיעו לרגע פרטים אישיים לכאורה של מצביעים מאלסקה. ה-FBI, CISA, ואגף הבחירות באלסקה לא הגיבו על הפרסום. הפקידים ציינו כי ההאקרים האיראניים סרקו גם כמה אתרי בחירות של מדינות אחרות, לאיתור נקודות תורפה אותן יוכלו לנצל. כך, חלק מהודעות הדוא"ל שנשלחו, כללו את כתובות המדורים של המצביעים אליהם נשלחו ההודעות.

בוחשות בבחירות של ארה"ב. איראן ורוסיה. אילוסטרציה: BigStock

בוחשות בבחירות של ארה"ב. איראן ורוסיה. אילוסטרציה: BigStock

"ניסיונות נואשים של מדינות עוינות"

ה-FBI ו-CISA פרסמו פרטים טכניים על השיטות, הטכניקות ותשתיות המחשוב, שלדעתם האיראנים השתמשו בהן לטובת היערכות טובה יותר בימים הספורים שנותרו עד לבחירות. בשבוע שעבר איראן הכחישה כי התערבה בבחירות בארה"ב. "בניגוד לארה"ב, איראן אינה מתערבת בבחירות במדינה אחרת, כתב בטוויטר עלירזא מיריוספי, קצין העיתונות של משלחת איראן לאו"ם, "העולם עד לניסיונות הציבוריים הנואשים של ארה"ב לערער את תוצאות הבחירות".

בשבוע שעבר אמר רטקליף כי "שתי מדינות זרות, איראן ורוסיה, פועלות על מנת להשפיע על דעת הקהל בנוגע לבחירות. שתיהן הצליחו, בנפרד, להשיג מידע אישי של אמריקנים מתוך מאגרי הרישום לבחירות. הן עלולות להשתמש במידע הזה כדי לנסות ולהעביר מידע כוזב לבוחרים. איראן שולחת מיילים שנועדו לאיים על הבוחרים ומפיצה סרטון שרומז על אפשרות לבצע הונאת בחירות. אלה ניסיונות נואשים של מדינות עוינות. לא מדובר בסוגייה מפלגתית ולא נסבול התערבות של גורמים חיצוניים בבחירות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים